Vad har hänt med Makarov??
Jag blev tvungen att ta med mig Lucifer till pappa i helgen, och allt funkade bra på den biten.
Men JISSES vilken chock jag fick när jag fick se Makarov!
Jag blev lite rädd, för jag trodde verkligen att det var en annan katt som kommit in i huset.
Han som varit så räddhågsen och spinkig, ja nästan ful, stackaren. Nu är han så vacker så det är inte klokt! :)
Han är stor, riktigt stor, och bred i ansiktet och mycket mörkare i färgen än innan. Han till och med spinner nu!
Inte vet jag vad det har varit för "fel" på honom innan, men nu ser jag att han verkligen mår bra! =)
Han och Lucifer kom bra överens redan från början, inget tjafs där inte. :)
Har lite bilder från pappa-vistelsen..
Eh.. Ja, alltså jag har inte sett honom på ett tag, så det har inte hänt över en vecka direkt ;) Men det handlar bara om nån ynka månad, kanske 1½.
Ingen som har en idé om varför han har förändrats så mycket på så kort tid? Skulle vara kul att veta :)
Hur gammal är han?
Min huskatthane fick sig också en make-over sådär på någon månad och växte i sina lejontassar..
Kan kanske trivs med sig själv, känner sig tryggare eller dylikt?
Han kanske har gått och blivit kastrat?
#7: Bra fråga, hm, runt 4-5 år tror jag :)
Ja jag tror att han känner sig tryggare, han har aldrig velat kelat förut och nu kommer han och stryker sig mot en och spinner så det står det härliga till.
"Har gått och blivit kastrat", vi kastrerade honom för kanske 2-3 år sen, tar det verkligen så lång tid att "bli kastrat" ? :)
Antagligen gör det väl det, för nu ser han då verkligen ut som en kastrat! ^^
#8 Haha,nog för att det tar lite tid innan alla hormoner är ute, men lite seg kisse som behåller dem i 2-3 år 
Skulle då tippa på att han är tryggare 
#9: Hehe
Vad härligt för honom, lillkillen.. Har aldrig förstått varför han var så skygg som han var, han har fått samma uppfostran som våra andra katter och de är överkeliga! 
#10 Jag tror precis som Hilo att han blivit trygg. Det kan vara både att han hamnat på rätt plats samt att åldern och erfarenheten har lärt honom.
Jag vet precis vad du menar när du skriver om att han fått samma uppfostran som dina andra katter men ändå varit otrygg. Det kan vara medfött. Har själv upplevt att det ibland föds en unge i en kull som är skygg och otrygg fastän man gör allt för att kattungen ska få självförtroende och bli trygg. Samtidigt kan de andra i kullen vara så keliga och gosiga att de bara lägger sig på golvet och börjar spinna så fort någon ser på dem.
Makarov är i alla fall en mycket vacker katt och stor!
Vilken jättestor och mysig katt han är Makarov. Vissa katter växer ut ganska sent i livet. Vi har själva tre kattbröder, hittekatter som växt till sig ordentligt i treårsåldern. De har inte blivit feta utan större i växten rent allmänt. Mer muskulösa, högre och kraftigare.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#11: Tack för ditt svar! Jag förstår hur du menar
#12: Ja han är fin, det har varit hjärtskärande att se honom så osäker i sig själv, men jag älskar verkligen det här monstret och gläder mig för att han verkar må bättre :) Det låter klokt det du skriver, att de kan "blomma ut" lite olika. :)