Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 672 ggr
Matilda__93
0

Jaha, nu var julen över :P .

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej.

Nu är julen över, 356 dagar kvar Flört ungefär iallafall Cool

Sixten fick ett paket med godisar som tydligen var bra för andedräkten, en leksaksmus och en annan leksak med ett snöre på , men den lämnar jag inte honom själv med, för då kanske han kan strypas Fundersam .

Just nu ligger Sixten i mitt knä och gosar, han har precis varit ute, fast han satt mest på trappan Skrattande .

Vi skall gå till vetrinären med honom, fast dom har semesterstängt nu Fundersam , det är inte så bra. Men dom öppnar igen den 7 januari, men då är vi i Spanien, så det får bli när vi har kommit hem (12 Januari). Det är så att han har en påse under magen Fundersam, haft den ganska länge.. eller inte jättelänge, men ändå. Det kanske är fett, men vi är inte säkra. Det hänger liksom ner när han går. Någon som vet vad det kan bero på? Eller har eran katt också det? Vi tycker iallafall det känns säkrast att gå till vetrinären och kolla vad det är. För vi ringde dom för ett tag sen, och dom sa att vi skulle avmaska honom och det har vi gjort, men det har inte blivit bättre. Dom sa också att det kanske kunde vara nått brott i ljumskarna eller något. Har eran katt haft det?

Lägger upp en julbild på Sixten, han har mitt diadem på sig..lite för stort kanske? OskyldigGlad .

/ Matilda.

EddaM
0

Det är nog hans tiger mage. De flesta kastrerade och ibland okastrerade katter får det. Det är inget farligt och det är så bara. Jag brukar kalla det för gubbmage, men det går ju inte till honorna. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Matilda__93
0

Ok, varför får dom det? Är det när dom börjar bli könsmogna? För vi skall kastrera honom snart.. men hur vet man igentligen att det är dags för kastrering? =)

EddaM
0

Jasså, han är inte kastrerad, då kan det ju vara bra att kanske se vad det är. Och kanske kastrera honom samtidigt. En hane skall minst vara 6 månader när man kastrerar. Helst lite äldre. =) Ja någon annan kanske vet varför katter får tiger magar. =)

S*Luddhuvet´z

Matilda__93
0

Sixten är lite mer än 7 ½ månad =) . Så det börjar nog bli dags nu. Men blir dom tjockare och mer tillgivna när dom är kastrerade? =D

EddaM
0

De kan ju gå upp lite i vikt och tiger magen bli lite större men det brukar inte vara så farligt. Det är lite olika hur de blir men jovisst kan de bli lite mer gosiga. Lekfullare är inte heller ovanligt=)

S*Luddhuvet´z

ronjo
0

"Påsmagen" är kvar sedan katten levde vilt i öknen. Katten samlade fett i påsen som den överlevde på i torrtider när det inte fanns någonting att dricka. Som kamelen ungefär!!Glad

Murre_Uddiz
0

haha, vilken söt bild :)

modellflickan
0

Jättesöt kisse Glad

Danny
0

Min katt har det också. Det är som en "påse" nära bakbenen :P jag tror det är fett bara.