Katter i lite intima situationer...
Och nu pratar jag inte om katternas intimitet…
Vi hade precis köpt ny soffa till vårt nyrenoverade vardgsrum och satt där och var nöjda med oss själva. Drack lite vin…eld i spisen…mysigt…det ena leder till det andra…
Men så var det en av oss som tittade upp, och då sitter det två katter en meter bort med huvudena på sne och tittar storögt. VAD håller ni på med????
Vi började givetvis skratta och så var det slut på det myset.
Nån som har liknande upplevelser?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Hihihi…tagna på bar gärning…

haha, det e lite jobbigt när man har lite mysigt för dom är ju nyfikna :) Här har vi börjat stänga dörren eftersom en av våra kissar e mycket mycket nyfiken. Här är dessutom inte så smidig o ska vara påstridig av sig.
haha! känner igen mig totalt :)

Känner igen mig!
Har en liten kattdam här hemma som brukar vara ganska så intresserad.. Fast hon har, som tur är, taktiken "titta, inte röra".
Haha katterna här hemma har en tendens att vara för nyfikna ibland :P
Vissa saker behåller man för sig själv.. 

Oj, ja. Känner igen det. Nyfikna små rackare

hahaha, ja våran aby är verkligen intresserad. I värsta fall får man stänga in sig i sovrummet.
Vår husis har andra perversa vanor. Han gosar gärna in sig i våra använda underkläder om de råkar ligga på golvet… 
Vi upptäckte efter en stunds "mys" här hemma att vi hade sällskap i sängen. Våran röda katt låg förnöjt och sov bredvid oss, han hade inte reagerat det minsta av att sängen "skakat" haha
hi hi. Jo, det där känner jag igen. Både min förra hund och min förra katt satt undrande och nyfiket stirrade…………….
Vi fick stänga om oss till slut. För vi ville ju inte ha åskådare.
Vad gulligt, men jag kan förstå att elden slocknade
Hos er alltså…
Men nog kollar man var djuren är innan man har sex? Äckligt att "mysa" med dem som åskådare..

Haha ja alltså det har hänt någon gång att min sambo börjat skratta för han har haft en katt på benet men oftast är vi i sovrummet med stängd dörr,
det var också bra mycket värre när vi hade alla nyfikna kattungar som skulle var överallt och ingenstans så vi lärde oss snabbt!
#12 Så äckligt är det väl inte? Dom fattar ju inte att man har sex. Dom tror väl att man brottas eller nått 

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#14 Hur vet du det? Levande varelser som tittar på, vare sig de förstår eller ej.. mysigt? Näpp!

#15 då skulle man aldrig kunna ha sex hos oss. ;-P alltid någon som tittar på av djuren. Inte bryr man sig om det. Har aldrig tänkt tanken.
Jag tror att katterna uppskattar att människorna är sådär fånigt mysiga och utstrålar njutning och avkoppling. Alla mina tre lägger sig i närheten när det är "mysdags" och sussar sött.
Förstår inte varför man skulle tycka att det är äckligt, har ju absolut inget med katten att göra. Shango tycker att det är supermysigt att gosa när man sitter på dass också, inte fan vet han att man skiter ;)
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag tror visst det att de vet vad man håller på med.
Det är bara det att för en katt är det något helt naturligt. Både att ha sex och att sk*ta. Det är bara tabubelagt hos människan.
Två katter springer knappast och gömmer sig när det är dags för parning.
Håller med att det bara är tabubelagt hos människan, men tror faktiskt inte att de vet vad vi pysslar med. Om de tyckte att det är så mysigt när någon skiter tycker jag de borde sitta spinnandes o glo på varandra också då?
Vänliga hälsningar
Cindy

Alltså, dom tar väl inte illa upp? Jag menar, jag och min pojkvän lever på 23kvm, alltså har vi bara ETT enda rum, plus toalett. Så då är det inte så lätt att stänga in sig/stänga ute katten. Jag har iaf alltid fått känslan av att dom typ känner trygghet eller nått, typ som spädbarn… Är det inte dom som känner trygghet om föräldrarna har sex i samma rum, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Jag tror inte dom tar illa upp alls. Då skulle man märka
det.
Själv stänger vi dörren här hemma för annars har man sällskap av två hårbollar i sängen. Det är ju mysigt annars att dom kommer men erm…

Jag tror att de vill vara med. Ja, alltså, kanske inte rent fysiskt sådär, men jag tror att de märker "vibrationerna" och vill liksom dela flockens känslor eller upplevelser.
Eller så blir de bara sura för att inte de får all uppmärksamhet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Katter brukar ju vara väldigt bra på att känna känslor, lite mer intima situationer anspelar ju på positiva känslor så… :)
#22 Det var ungefär det jag menade men inte lyckades formulera, tack :)
Vänliga hälsningar
Cindy

haha ja det där känner man igen.. Ellie blir tyvärr lite väl nyfiken ibland och går fram till en 
#25 hon vill ju bara säga hejsan hej 

En bekants kille blev slickad på pungen. Efter sex visserligen, men tja.. Bor man i en etta så kan man liksom inte stänga in katterna..
Själv har jag fått slänga klädesplagg på exets katt som satt och vrålstirrade på oss. Väldigt surt. Då blev han ännu surare och gick iväg och kissade i badkaret. :P
#27 HAHA!!! Ursäkta, men stackars kille!
Jodå, nyfikna djur finns överallt.. 
Ellie och Lima kommer ibland och springer runt oss och jagar fötter. Stig däremot lägger sig gärna på oss, vid våra halsar. Gud så mysigt tycker han och tänker itne på att man är upptagen.
På väg hem från dagis för ett par veckos sedan sitter två katter och gör bebisar mitt på gatan mitt på ljusa dagen, samt att flera katter satt runt och tittade på.
Antagligen var det väl de ranglåga hanarna som väntade på sin tur eller något, så jag vette tusan om katter är så känsliga och pryda av sig ;)
Här åker katterna ut med huvet före ur sovrummet. Ingen ska titta på mig i alla fall….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Här åker katterna ut med huvet före ur sovrummet. Ingen ska titta på mig i alla fall….Älska vill jag göra i fred
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....