OT - Prao hos vet.
Jippie, för någon dag sen fick jag svar från distriktsveterinärerna här i Hudiksvall, och jag ska alltså få en praktikplats där en vecka i oktober. =)
Jättekul att de tar emot mig tycker jag, då jag vill läsa till veterinär, och dessutom är det väldigt annorlunda om man ska jämföra med vad de andra i min klass ska göra. ;)
Vi får se hur mycket de tar in mig i deras arbete, vill ju helst inte bara stå och packa upp foder på lagret liksom…
Om det är detta jag ska bli så vill jag gärna se hur det går till ju :)
(Ps. Var lägger man ett sånt här inlägg?? :P)
Super, grattis!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1: Tack! 
grattis! håller med..varför ingen off topic kategori??
S*Winsnes Wilda
#3: Tack!
Eller hur, jag letade och letade, men hittade ingen ;)
Skulle vara bra med en OT-kategori, medarbetarna/Lena! *hojtar* 

vad roligt! Jag ville också bli veterinär, och sökte praktikplats på flera djursjukhus här i sthlm men de sa alla att man var tvungen att gå på lantbruksgymnasiet eller djurgymnasiet för att få plats hos dem =/
Sen blev det ju inte veterinär i alla fall för jag fixade inte riktigt betygen =P Men jag har det som hobby i alla fall, har skaffat kursböcker och så som jag läser =)
#5: Jasså? =) Det verkar vara många som har velat bli veterinär, men som av någon anledning inte blivit det.. Hoppas jag lyckas iaf, vet inte vad jag skulle passa som annars… 
Jag ska söka in till naturbruksprogrammet, då får man tydligen behörighet att söka in till veterinärhögskolan bara man fixar kurserna. :)

#6 ja men gör det!
Du kommer säkert klara det! Jag fegade lite och vågade inte välja en sån smal inriktning för jag var osäker på om jag skulle lyckas få de betygen och man har ju inte behörighet till att bli hur många andra saker som helst om man gått en viss inriktning ..
Men jag är nöjd ändå, det jag gör nu är roligt och intressant och så har jag ju djuren här hemma! =)
Grattis till PRAO-platsen o det är ju också ett bra tillfälle till att få reda på om vetrinäryrket innebär vad du har tänkt dig - Lycka till på PRAO:n