Katt på balkongen
Vi har en balkong, varken inglasad eller med nät runt.
Tindra brukar vara där ute på sommaren och ligga och sola sig.
Hon har aldrig visat några tecken på att vilja hoppa ut från balkongen (alltså ned till marken).
Är det lag på att näta in eller ha inglasad balkong för att katten ska få vara där ute?
Det är ungefär 5-6 meter ned till marken.
Ja, det är lag på att näta in balkongen om den är mer än 5 meter ovanför marken. :)
#1: Okej, tack för svaret! 
Hur ser lagen ut för öppna fönster då? Måste man sätta in myggnät?
#3 Ingen lag på fönster konstigt nog..
ja det är konstigt att det inte är lag på fönset
Katter trillar ner lättare där tor jag, en vän till mig hennes katt älska sitta vid fönstet på bläcket o JA den trilla ner :( bröt ena benet men klara sig dok fin han op benet. Men jag varnar alla som har katt/er tänk på även inte ha öppet så katterna kan ta sig ut.
Linsnhejhej, Balkongnät finns på Rusta, till ett väldigt förmånligt pris
http://www.rusta.se/netty_kattnat_for_balkong_2x5m_p75601327.html
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#6: Tack så mycket! 

Det är väl för fasen ingen LAG på att näta in en balkong som är mer än 5 meter över marken?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Nej det är inte en lag på att man ska näta in balkongen men ska man ha katten lös där ute så står det i Djurskyddslagen att balkongen ska vara nätad.
Stolt ägare till tre La permer
här finns texten
8 § Om katter vistas ensamma på en balkong som är belägen mer än fem meter över marken, måste balkongen vara försedd med nät eller liknande för att förhindra katten från att falla ner.
och här är hela texten att ladda ner. bra att ha

Minsann! Man lär sig nåt varje dag.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
pdffilen jag bifogar innehåller massa bra "knäppa på näsan" fakta. Så ladda hem och spara!