Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1729 ggr
EmmaG
0

Välkommen Fänkål

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

**Välkommen hem Fänkål!
**Äntligen är man kattägd igen då, vid 17-tiden ikväll va vi o hämta hem vår nya familjemedlem Fänkål! Hurra, hurra!
Här är hon nyligen utsläppt ur buren och redan hittat sin favoritleksak.. ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Hilo]
0

Bedårande! Kyss

Annaliz
0

Gud vad hemmastadd hon verkar trots att hon kommit till ett helt nytt hem med nya dofter och nya människor :) Kul!

MaalinF
0

Förlåt, men det är väl inte Friskies i hennes matskål?

EmmaG
0

Ja, hon är minsann inte rädd för att ta plats!

Hoppar gärna upp i mitt knä och säger till om det är keltajm

// Emma, aka Althea

EmmaG
0

#3 Hon fick Eldorados i sitt gamla hem Skrikandes
Så hon får de i början nu, ska sen fasa över till orijen och mjau blötmat

// Emma, aka Althea

[Hilo]
0

Lite OT.
En sådan mus vill jag ha till mina norska..
Har svårt att hitta sådana dock..

Har du köpt din online, eller i en affär?

EmmaG
0

#6 De va faktiskt på Rusta eller ÖB som jag hitta musen, minns inte vilket riktigt

// Emma, aka Althea

[Hilo]
0

#7 Då ska jag kika där nästa gång man åker förbi, man vet aldrig, hehe.

JessicaN
0

Hilo - Har också en sån mus som jag köpte på Arken Zoo, tror jag det var.

Gardens
0

en sån söting,en sån mus hade varit nåt för min kisse…

[Hilo]
0

#9 Ah, tack Jessica!

MaalinF
0

#5 Puh, blev lite fundersamt där. Bra gjort av dig tycker jag :)

ksofia
0

Vilken härlig liten sötnos. Sådana möss är jätteroliga, tycker mina kissar också. Tror jag köpte min på Maxi.

EmmaG
0

Nu har hon inte ätit eller vart på lådan nångång här hemma, har bara druckit lite vatten. Är de okej beteénde första kvällen, eller bör jag börja bli orolig? :-S

// Emma, aka Althea

JessicaN
0

#14 Jag tror inte du behöver vara orolig. Kissen kanske bara är lite orolig över att ha lämnat sina syskon och mamma. Hon äter säkert och går på lådan på natten. Har erfarenhet av ängsliga hemlösingar som bara äter och gör sina behov på natten. Din kisse kanske bara är lite ängslig.

Håll koll på henne dom närmaste dagarna om det försvinner mat och om det ser ut som om hon har gjort något i lådan.

Har hon sett var maten och lådan finns förresten? Hon kanske helt enkelt inte har hittat det.

[Hilo]
0

#14 Min katt åt eller gick inte på lådan de första två dagarna..
Hon mår prima nu och det ger sig. Det är ingen fara.. Viktigast är att hon dricker i alla fall lite Glad

EmmaG
0

Hon har sovit inne i sängen hos oss hela natten, och nu på morgonen tog hon bara ett par slick vatten. Maten har hon hittat och jag har visat lådan

// Emma, aka Althea

[Hilo]
0

#17 Jag tror inte att det är någon fara än. Det kan ta tid att vänja sig vid ny miljö, sen bytte du väl foder?
Såg att hon fick Eldorados!! Så du kan ta lite nötfärs och mosa in i fodret, eller ta någon brukmat hon gillar och ta lite av gelén eller såsen och hälla över..

Det kan ta tid, men tar det många dagar kanske du ska prata med en vet, men änsålänge är det ingen fara.. Huvudsaken hon dricker..
Kan också vara så att vattnet står för nära maten, katter generellt gillar att ha vatten och mat på separata platser..

Lycka till!

blondifire
0

Eldorado !! byt genast! den ska ha kattungefoder..

S*Winsnes Wilda

[Angel88]
0

testa och ge lite blötmat, eller och blöt torrisarna

[Hilo]
0

#19 Hon har bytt, från Eldorados, det var det katten fick hos uppfödaren Glad

blondifire
0

aha! vad va det för uppfödare?! jaja..tur att bebben kommit till en bra matteSkrattande.

S*Winsnes Wilda

spiritedaway
0

Va söt :)

[Hilo]
0

#22 Jadu, det kan man undra.. Skulle inte stoppa i mina missar sådan skitmat.. Det är väl bara aska och något räkskal..

EmmaG
0

Imorses va hon på lådan och uträttade alla behov, så även om hon bara gjort de en gång hittills så är de iaf gjort!

Uppfödare kanske är synd att säga eftersom det rör sig om en "hoppsan-kull" (fy mig som köper med hjärtat) och hon gav eldorado som sagt. För att göra de så skonsamt som möjligt för henne får hon även eldorado i början här hemma. Vill ju utsätta henne för både miljö och foderbyte. Vet ju inte alls hur mkt hennes mage klarar av.

Men eftersom hon blånekar att äta av eldoradon (fast hon åt de med god aptit hemma hos uppfödaren)så gav jag henne förut lite av mjau blötmat som slank ner illa kvickt. Skrek och skrek efter mer, men igen.. jag tänker på magen hennes.. En kort stund senare fick hon även några bitar Orijen som hon av med god aptit.

Men jag får väl pröva mig fram lite med maten och ta de lite småförsiktigt.

Huvudsaken är som sagt att hon dricker, och de gör hon ju så..

Tack för alla råd & tips iaf!

Man blir alltid lite hönsig när man är nybörjare *S*

// Emma, aka Althea

blondifire
0

det hönsiga går inte överFlört men du verkar hittat en bra väg med fodret! lycka till.

S*Winsnes Wilda

Dorkiis
0

min katt åt gick inte på lådan på 2 och en halv dag när hon först kom till oss men det gick bra ändå =) min nyaste gick dock på lådan inom 10 min =P

MaalinF
0

Vad kul att hon vill äta lite bättre mat Skrattande Tycker du kan börja så smått med Orijen och sedan ta blötmaten och se hur hon reagerar :)