Katter iFokus

Katter

Etikett: om-sajten
Läst 2531 ggr
Lena
0

Medarbetar på Katter iFokus

Jag vill nu presentera medarbetaregänget för Katter iFokus:

anebit, Engla, Imasy, kattassen, Kusten, Naquita, Puma77, Pia, Anne, Mealyn & Gisele.

Pia och Anne känner ni sedan tidigare. Det är jättekul att både Pia och Anne stannar kvar som Medarbetare på sajten. Pia kommer framförallt att svara på frågor angeånde raskatter. Anne kommer som tidigare att hålla i genetikfrågorna.

anebit, Engla, Imasy, kattassen, Naquita och Puma77 har varit aktiva medarbetare på Hittekatter iFokus sedan lång tid tillbaka. Imasy är även Sajtvärd för de båda sajterna Hamster & Djurannonser iFokus. Alla är erfarna kattägare och arbetar på olika sätt med hemlösa katter. Imasy och Naquita har även erfarenheter av raskatter och uppfödning.

Mealyn och Gisele är med och arbetar med något som kallas Kattstatussajten. Det kommer ni att få höra mera om snart. 

Kusten arbetar för hemlösa katter i Göteborgsområdet samt brinner för arbetet med att höjja kattens status.

Jag vill hälsa mina Medarbetare välkomna! Nu ser vi  fram emot ett gott och utvecklande samarbete med alla er medlemmar här på sajten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

blondifire
0

välkomna alla! tycker det blivit mer struktur och bättre stämmning (inget ont till dom förra alls, var nog för mycket för 2). så en eloge till er ALLA!!Skrattande

S*Winsnes Wilda

MaalinF
0

Skrattande

Ser fram emot att få medarbeta här och sprida mer kunskap!

Annaliz
0

Helt rätt att ta in många som kan sprida information och hålla sajtkoll!!!

Uppskattat! Tack :)

Imasy
0

Katter är ju en stor sajt med många medlemmar och hög aktivitet, så det krävs nog ett gäng för att man ska kunna hålla det rent och snyggt på forumet.

Om man inte som ensam värd vill sitta klistrad vid skärmen 24/7 ;)

Naquita
0

precis, är vi fler så blir det enklare för oss alla. Jag kan även mycket om flaskuppfödning(moderlösa kattungar), samt skygga katter och dräktighet, så bara pma mig om ni undrar över något!

Lena
0

Nej det är viktigt att man är ett ganska stort gäng på en sådan har stor sajt som Katter iFokus är. Dessutom är det bra att vi har lite olika erfarenheter med oss i bagaget! ;)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Puttar upp!

Alexej
0

Jag kan ju presentera mig lite fast en del står på min sidan.

Jag är 50 år, kommer från Tyskland, har bott här i 20 år och bor själv med hund och katter ute på landet. Har jobbat på katthem och har lärt mig en del om olika katthem och djurskydd.

Ser mycket fram emot ett samarbete med er och jag hoppas inte att ni har fått känslan att vi Hittekattsmänniskor har tagit över er sajt.

Men sajten fungerade inte så bra den sista tiden och vi anser att många problem med hemlösa katter kunde stoppas genom tidigare kunnskaper hos kattägare. På den delen kan vi säkert påverka och hjälper en del nybörjare.

Jag däremot kan inte mycket om foder, raskatter och uppföding. Ser därför mycket framemot att lära mig mycket från er som är kunniga på det området.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annaliz
0

Jag ser det som en fördel att ni är specificerade inom en viss kat(t)egori, att en har mycket kunskap om föda, en annan om raskatter och uppfödning, en annan om hemlösa katter etc. Förhoppningsvis finns det mycket information och erfarenheter att byta mellan varandra då!

Kusten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. trevligt att hamna här bland er!

Liten kort presentation kommer även här;

Uppvuxen och boende på västkusten men har också varit en del i norrland, närmare bestämt Pajala och Kiruna där släkt bor.

Har ett djupt intresse för natur, resor (gärna Irland och Skottland) kultur, språk, tedrickande, hantverk och djur som gjort att man på något vis varit involverad, arbetat eller praktiserat inom flera av de olika områdena: från konsthantverk, arkeologi och sköta highland cattle till att känna på hur livet på en djurakut kan te sig. Spännande har det varit och jag hoppas kunna ta upp mina studier och kunna utbilda mig vidare till något som ger glädje och lust -till något som gör en skillnad, helst till det bättre då, för en annan individ :)

Mina senaste studier fick avbrytas då jag fick problem med hjärtat och huvudet, jag går numera hela tiden runt med en "inre yrsel - inte svimningskänsla utan mer som en ständigt pågående sjögång" som läkarna inte har kunnat förklara vad det beror på. Eftersom det inte förvärrats under ett par års tid är hoppet nu tillbaka att man snart sitter i en utbildningssal och våndas inför tentor :)

När min gamla vovve Bella dog hösten 2007 tog hjälpen med de hemlösa katterna vid. Det har främst varit skygga, missförstådda katter. Katter i behov av att få sin status bland människor höjd, till en nivå som gör att man som människa kan sluta rodna av skam.

Ser fram emot att samarbeta med er med fokus på katter! Skrattande

Hälsningar Maria (på bilden min saknade Bellagumma)

Lena
0

Vad man kan säga om oss hittekattfolk är att vi har en genuin kärlek till katter och har lärt oss mycket om hur katter fungerar, katters sjukdomar och problem. Något som är till nytta i alla situationer som handlar om katter. Vi kan nog upplevas som lite stränga ibland, men det är inte illa ment utan har ett gott syfte - att allas våra katter ska få det bättre.

Naquita
0

#11 du talar alltid så väl Lena:)

Kusten
0

Så sant det Lena skriver. Syftet helgar medlen, eller hur säger man. Syftet helgar medlem kanske ;)