God förmiddag 11 december
Jaha, kan inte påstå att det är något överraskande med vädret när man tittar ut. Gråmulet och småregnigt som vanligt…
Idag skall jag städa och baka tänkte jag. Brukar alltid baka lussebullar den 12 eller 13/12, men tänkte vara lite djärv och baka lite före…:) Har redan påbörjat egen glögg som jag tror blir hur god som helst med saffran i! Och så är det ju julkortspysseldags också…:)
Vad skall ni göra idag?

Jag köpte en skrivare men glömde att köpa en ubs kabel så det skall jag iväg och köpa idag. Här har det stormat hela natten. Och det blåser en hel del nu med. Det ser riktigt kallt ut. Och värme älskande som jag är så längtar jag till sommaren. Köpte en rattmuff till bilen härromdagen, den är skrik rosa och luddig. Hel cool tycker jag. =) Piffar upp min gamle bil lite grann=) Annars så vet jag inte riktigt vad jag skall göra, jo köpa frimärken och posta alla julkort som är helt färdiga. De blev ganska fina om jag får säga det själv. Sedan så har jag anmält Atos och Feztiz till NORAKs april utställning. Konstigt att anmälningstiden började redan i november.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Tycker också den där rattmuffen låter fin! :)
Sitter på jobbet och längtar hem. Skall börja måla i vardagsrummet, har bara lite beslutsångest ang färg. Ljusgrönt, ljusgult eller ljusbeige. Tror det blir ljusgrönt.
Målade taket igår så mina axlar har tendens att vara lite sjuka idag. Jomsan och Joppe vill vara med överallt. Här blåser det, som vanligt. Det är mulet och regnigt och jag börjar bli så trött på detta väder. Fy och Usch. Man får ju liksom ingen julkänsla.

Jag sitter och funderar på om jag ska ta mig iväg till Coop… men vädret gör att jag hellre vill slänga ikull mig och läsa en bok.
Jag bakade i förrgår, inga lussebullar dock eftersom jag inte tycker att det är sådär jättegott. Blev kanel/kardemummabullar med lite mandelmassa i varje deg, riktigt gott. Kände mig sååååå duktig efter 100 bullar eftersom jag inte bakat på… ja 5-6 år :S :D
Är inte sådär överförtjust i bullar och kakor utan tar mig hellre en smarrig smörgås eller ännu hellre god mat som någon annan tillagat :D
Det verkar INTE vara min månad den här månaden. Dels har räkningarna som jag postade *omodärn som inte använder nätet* blivit stulna och utspridda i skogen. Postlådan försvann och när jag ringde posten talade dom om det när jag undrade varför aldrig mina räkningar drogs från kontot…
Sen försvann/tappade/blev stulna mellan 700-800:- en dag… ingen aning om hur, var bara borta när jag kom hem:(
Och när jag bakade gick själva låset till ugnsluckan sönder… måste peta med en kniv på spärren nu för att få upp den…
Spännande och se vad som mer händer innan dec. utgång… :S :D
Jag ska baka Lussekatter, handla julklappar och städa.

Nämen, vilken maxad otur, Veduran! :( Då bara måste det vända snart ialla fall!
Jag använder inte heller internet för räkningar, fungerar finfint med med vanligt giro tycker jag:)

ÅHHH jag vill oxå ha lussekatter! :D

Ja det tror jag absolut på… att det vänder! :)

mm :) Kan jag få en?

Apselutt, mumsa på bara:)
God kväll.
Nyss hemkommen från jobb. Inte kul att jobba när man fick början till sjösjuka. (jag vet, skulle egentligen vara ledig denna vecka, men, men…*Suckar)
Har varit 6½ timme på jobb. Dom slapp in till färjfästet utan problem. (Just nu blåser det ca 15m/sek här) Städat och gnott på allt jag hunnit med.
Var som sagt lite gungit - och det är det fortsättningsvis. Allt gungar ju!. Skärmen, bordet, stolen, t.o.m golvet. "Öhh, sluta gunga!!" (Äh, hjälpte inte att säga till skärmen
)
När jag kom hem så kom det in en hungrig katt med smutsiga tassar, som varit ute hela dagen. Fast nu i skrivandes stund så ligger hon i lillhusses säng (med tvättade tassar) 
Idag var det skola skönt att det snart är lov. Efter skolan åkte jag till min medryttarhäst Gljà - alltid skönt att koppla av i stallet :)
Ghaaaaa
Pia du får inte göra så. Jag kan äta hur många som helst.
Äntligen har det slutat gunga.
(fast det blåser runt knutarna ännu)

Min kompis Jenny fyller år idag så vi ska fira henne =) Tårtaa ;D haha.. jag hatar regn ;( så jobbigt
#11 mmm, den var god..:D *LOL*