Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2572 ggr
Veduran
0

Hur långa ben har er katt?

Vi mätte ju kattsvansar i en tråd för rätt länge sedan och nu har jag mätt Theo och Vildas ben också. Stackars lilla Vilda hon har inte långa och  graciösa utan i mitt tycke väldigt korta framben och ser ut lite som en engelsk bulldogg när hon går :)

Theos bakben: 12 cm           framben: 20 cm

Vildas bakben: 10 cm           framben: 15 cm

Jag har alltså mätt från det som *tror* är armbåge/knä Fundersam

Godisnalle_
0

Zimzons är Jättelånga.. kan inte mäta för då blir han sur och slår till mig :P men frambenen kan vara runt 30-40cm från själva "magen" eller det ocn bakbenen 20.30 cm

Pia
0

Vilken kul idé, undrar hur många som ställer upp och blir mät-offer…:)

Mina kissar har ju av rasnaturliga orsaker ganska korta ben - återkommer med mått, om möjligt…:)

AgnetaK
0

Haha, vilken rolig fråga! Jag bara måste mäta mina katters ben, dock sover dom sött just nu så jag får be att återkomma i frågan. Skrattande Men #0 och #1 kan inte ha mätt på samma sätt, va? Jag mäter allt jag kan så får vi se.

Pia, vad har du för katter? Visstja, jag kan kolla på din sida förstås.

Pia
0

Brittiska korthår, kramgo'a britter!

Veduran
0

Nä jag mätte som sagt bara från knä (bak) och armbåge (fram)… När jag försökte dra ut benen för att mäta hela blev det stora protester från båda :D

Tigrou
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tigrous ben:

Fram 23cm ifrån armbåge. Bak 26cm ifrån knät.

Veduran
0

OJ!!! Tirou verkar vara en bjässe! :)

Tigrou
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Folk säger att han är stor men jag vill inte påstå det fast han är lite rund om magen nu på vintern jag vägde han faktiskt i dag och det resulterade i 6 kiloOskyldig undrar vem som matar honom med så go mat.

Eve
0

Min gammelkatt har jättekorta ben.. Men småkissarna har långa.. kan nog inte mäta, för de är så vilda :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus