Vad har ni för katter
Jag är lite nyficken på vad ni har för katter!
Namn:
ras:
ålder:
lite om syket tex: snäll/ gosig/ elak m.m
Själv har jag två katter
Namn: Mysan
ras: Bondkatt
ålder: 9år
Psyke: Snäll, blyg & gosig
Namn: Micki
Ras: bondkatt
Ålder: 8:
Psyke: Snäll & super gosig
Jag är ny här så var lite nyfiken :)
Vi har hela 9 katter, hittekatter alla utom en. De är vad man brukar kalla huskatter. Vår kissar är i alla möjliga färger och former. Den yngsta är ett år, den äldsta 11 år.
Vi har bl.a. tre bröder som kommer från ett katthem i Piteå som nu är nedlagt. De är röda och vita. På bilden är en av bröderna som heter Sigfried.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

För tillfället har jag sex sötisar här hemma :)
Namn; Max (huskatt)
Ålder; 3 år
Psyke; Otroligt snäll, mysig och pratsam
-
Namn; Tjorven (huskatt)
Ålder; 1 år
Psyke; Social, lugn, mysig och pratsam
-
Namn; Izor (huskatt)
Ålder; snart 5 veckor
Psyke; Väldigt framåt, busig och social
-
Namn; Zeke (huskatt)
Ålder; snart 5 veckor
Psyke; Orädd och busig
-
Namn; Indra (huskatt)
Ålder; snart 5 veckor
Psyke; Tjejig, försiktig, nyfiken och snäll
-
Namn; Atlas (huskatt)
Ålder; snart 5 veckor
Psyke; Småfeg men älskar att busa med sina syskon!
Jag har två tjejer här hemma, Lima är en katt jag räddade undan avskjutning.
Ellie är två år i slutet på oktober, hon är en creme med vitt. Hon är en otroligt snäll tjej. Hon älskar sin mamma mest av allt, men uppskattar lek och lite brottning med sin kompis Lima. Hon är en försynt fröken som gillar att vara med vid sidan av, gärna framför dataskärmen, eller vid sällsynta tillfällen på min mage innan vi lägger oss. Hon har precis börjat med det så jag tycker det är fantastiskt att hon vill ligga där. Om Ellie leker med en av oss här hemma används det aldrig klor eller tänder, det är knappt att hon använder det på leksakerna! 
Lima fyller två år i slutet på september, jag skaffade henne då jag märkte att Ellie började bli ensam. Hon kom till oss genom en annons i lokaltidningen, då en tant hade räddat henne undan skjutning. Hon har gått från att vara en skyggis till en katt med stark personlighet och roliga hyss. Hon älskar att leka och MYSA! Hon ligger gärna på Ellie (det är inte alltid så uppskattat) och gärna skall det vara trångt. På morgonen mjöltrampar man på mattes mage för att få mat… 
Oops blev lite långt :)

Namn: Ludwig (Huskatt)
Ålder: 13 v
Psyke: Väldigt Gosig, och busig social.

Namn: Ellie
Ras: Huskatt
Ålder: 9 månader
Psyke: Extremt busig och lekfull men väldigt gosig på natten.
En till Ellie!
Visst är det ett fantastiskt fint namn? Vad kommer dit Ellie ifrån?

Namn: Roscinas Casanova, tillvardags Casper
Ras: Perser
Ålder: 5, fyller 6 i November
Psyke: Ja Casper är en speciell litn herre som mest ligger och sover om dagarna. Han är väldigt lugn och trivs bäst för sig själv på något av sina alla gömställen där han ligger och sover, :P Han gillar även att ligga på platspåsar om det ligger någon sådan på golvet, :P
Namn: Wilmer
Ålder: 1, fyller 2 i Mars
Psyke: Tillskillnad från Casper som mest ligger och sover så är Wilmer mycket mer livlig. Han springer runt och leker för sig själv och ibland försöker han få med sig Casper också, utan framgång, :p
Han kommer alltid när man öppar kylskåpet och vill ha nånting gott att äta, haha. Han tycker om att ligga och mysa i knät och vill gärna sova mellan mig och min pojkvän i sängen på nätterna, :P
På bilden ligger dom och myser vid dammsugaren nånggång i höstas, :P

Namn: Lea
ras: Huskatt
ålder: 3 ½ år ca
lite om psyket tex: Bestämd dam som blir arg om hon inte får som hon vill och tycker inte om andra katter. Men annars den goaste knäkatten i världen mot oss tvåbenta =)
Namn: S*Vrethagens Madame Mim
ras: Norsk Skogkatt
ålder: 3 år i slutet av november
lite om psyket tex: Blondie, snäll och dum som en ko :D Nä men hon är den goaste katten i världen som knappt har ett ont ben i kroppen
Namn: S*LaSadie's Dakota
ras: Norsk Skogkatt
ålder: 5 månader denna veckan
lite om psyket tex: Fräck och ett knippe energi förpackat i en ullig pälsboll =) Annars otroligt go och söt, som sin mamma (S*Vrethagens Madame Mim)
Har tre små sötnosar 
Namn: Sune
Ras: Blandning mellan bondkatt och norsk skogskatt
Ålder: 3 år
Psyke: Extremt gosig men lite skygg, rädd för höga ljud
----
Namn: Håkan
Ras: Bondkatt
Ålder: 1 år
Psyke: Otroligt busig och väldigt bestämd av sig.
---
Namn: Jocke (Joakim)
Ras: Bondkatt
Ålder: 12 veckor
Psyke: En liten tuffing, älskar att gosa och hoppa runt och skrämma alla när man kommer runt hörnet. :)
Har fem stycken
Namn: Alva
Ålder: 9 år
Personlighet: Primadonnan som vill vara fin men får tokspel ibland…
Namn: S*Mockfjärdingens Artistic Alice, Alice till vardags
Ras: Siames
Ålder: 5,5 år
Personlighet: Älskar människor för de kan ju klia på henne!
Namn. EP S*Mockfjärdingens Dazzling Diesel JW, Diesel till vardags
Ras: Siames
Ålder: 3,5 år
Personlighet: Pösmunk hemma men DIVA på utställning!
Namn: N*Coco Chanels Spotlight, till vardags Bönan
Ras: Orientaliskt korthår
Ålder: 1,5
Personlighet: Matglad pratkvarn.
Namn: S*Nova Star Mercedes, Mercedes till vardags
Ras: Balines
Ålder: snart 6 mån
Personlighet: Busungen i familjen men tycker det är jätte mysigt att ligga i sängen och mysa.

Namn: S* Silvertrasan's Calypso "Charlie"
Ras: Ragdoll
Ålder: 1 år och 2 månader idag.
Personlighet: Väldigt framåt av sig, snabb med att utforska nya miljöer. Gillar att mysa och leka och kommer alltid och möter en vid dörren när man kommer hem.
Namn: Lucas
Ålder: 1 år och 2 månader i morgon.
Personlighet: En riktig myskille men som är lite reserverad mot främmande, tycker att det är läskigt med nya miljöer och han gillar inte att bli buren. Älskar att ligga ute på balkongen och mysa.
Namn: S*vintermarkens Lustige Lokhuz
Ras:Sibirisk
Ålder: 6 ½ månad
Personlighet: Sällskaplig,mysig, pratig och lite busig. Tycker om att gå ut i sele, spinner när den ska tas på och går nöjt omkring och tittar. har lärt sig att gå efter vita sträcken längs vägkant och verkar tycka det är roligt att gå så.
Namn: Sheri
ras: Devon rex
ålder: 2 år och 3 månader ungefär
Psyke: En riktig diva som alltid ska mysa ordentligt med husse och matte varje dag. Kvällarna verkar vara höjdpunkten när vi går och lägger oss. Då följer hon med och lägger sig och spinner som en tok. Pratar gör hon ofta. Och busar mycket med syster Greta.
Namn: Greta
ras: Devon rex
ålder: 2 år och 3 månader ungefär
Psyke: En riktig tuffing, förutom när hundar är i närheten. Lite avvaktande mot främlingar. Jättebusig och full med fart. Leker med Sheri tills Sheri blir less. Men hon har även tid till lite mys varje dag och sover gärna i sängen.
Namn: Bergslagskattens Lill-Gustav Den Onde (Gurra)
Ålder: ca 14 månader
Psyke: Liten bråkstake som blivit stor, duktig "storebrorsa". Gillar små, släta, gråa leksaksmöss, kattmynta, att klättra och att gå på lådan - helst när matte städar den. Spinner alltid och älskar att slänga sig över tidningen som någon läser och vilja gosa.
Namn: Bergslagskattens Lilla Panter Gottfrid (Gottis)
Ålder: ca 10 månader
Psyke: Älskar att bitas, smånafsar alltid när han blir klappad och är expert på att rikta in mer ordentliga hugg på fina ställen som i hälsenan. Gillar att leka med allt som finns i hemmet, älskar vatten och tillbringar halva dygnet i badkaret.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Namn: Tuva
ras: Huskatt
ålder: ca 2 år
Psyket: extremt kelsjuk, älskar att mysa i fotöljen, lite rädd men nyfiken.. vet inte so mkt om henne än då hon är hittekattt och bara har vart här i 3 veckor..
och så har Tuva 2 små bebisar som är 8 dagar, :)
hej. vi har 2katter(varsin)
min katt heter Gardens First Piper(kallas pip)
ras: perserkorsning(mamman perser,pappan huskatt)
ålder: fyller 4år i september 2009
psyke: mycket trevlig katt,lätt att lära kommandon,kan sit,ligg,stanna,apportera. gilar kyla,ligger oftast på den inglasade balkongen kalla kvälar,sommar som vinter.gilar att duscha.
sambons katt heter Murre
ras: Norsk skogkatt utan stamtavla.
ålder: har precis fyllt 5år.
psyke: lite blyg,men mycket kelig,gillar värme och ligger gärna ute på inglasade balkongen i fullt solsken,när det blir för varmt i hans svarta päls,lägger han sig under bordet i skuggan,smart katt.
-----------------------------------------------> pip och murre på bilden.
Namn: Exi (Tilltalsnamnet alltså)
ras: Ocicat
ålder: 3,5 månader
lite om psyket: Har precis fått hem henne men i kullen var hon den mest aktiva, hon är väldigt nyfiken.
Namn: Jissa
ras: Hus/bondkatt (hittekatt)
ålder: ca 3,5 år
lite om psyket: Diva, kräsen med mat, ska ha koll på allt och är inte så hemskt lekfull
Namn: Disa
ras: Hus/bondkatt (hittekatt)
ålder: ca 6-8 månader
lite om psyket: Något skygg när det gäller folk annars nyfiken, kelig och lekfull.
(Exi)