Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 5607 ggr
otilia
1

Hur ser din katt ut?

Hej, Ja som ni ser rubriken:D skriv vad katten eller katterna heter och vilken ras..jaja jag har en blandis mellan Norsk skogskatt och bondkatt

Emelie-tex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bebis = okänt ursprung som ja tagit hand om, antagligen har han siames eller liknande i sig då han ser ut som en i kroppen och pratar mycket och liknande. Men vet inte ett dugg, bara gissar :-)

Han är ungefär 2 år, tror vetrinären, är kastrerad och lever inne. En Katt som är lätt att hålla i rätt hull, skulle aldrig skada någon med flit och går fint i koppel, kan sitt/ligg/stanna/gå ut ur rummet/gå ner/hopp upp/flytta dig på komando.

Vill alltid vara i centrum och ska helst stå på datorn och bli klappad :-D

Emelie-tex
0

Tazz = snart 2 årig något överviktig helsvart herre, kastrerad. Vägrar äta annat än hådrmat (helst friskis) men jag har lyckats fått över honom på ett torrfoder som innehåller mindre skit och mer kött i alla fall.

Ingen aning om vilka raser som är i honom. Helt underbar katt i alla fall. Litar till 100% på mig och jag skulle antagligen kunna lyfta honom i svansen och han skulle fortfarande kurra som en idiot :-)

Emelie-tex
0

Diva = Blue russian, helig birma, norsk skogkatt och huskatt

Hon lever upp till namnet som en liten Diva. Men ÄLSKAR allt och alla. Ibland råkar man lägga sig PÅ henne i sängen när man sover för att hon ligger så nära. Och då kurrar hon. Så när hon kurrar vet man att man ska flytta sig lite. Sen får man klappa några min innan man får somna om. :-P

Emelie-tex
0

Smirnoff ice = norsk skogkatt och huskatt. Fick tyvärr ta bort när hon var 6 mån gammal och vi kämpat för hennes liv i 3 mån. Kostade oss samanlagt 12 000 kr(utöver försäkringen). Men för att bara ge henne en chans var det värt vereviga krona.
Kommer sakna denna katt för resten av mitt liv. Grät i flera dagar efter hennes död och åt knappt på 3 veckor. Hon var mitt allt, mitt liv.

otilia
0

Vad fina katter du harGladJag fick ut en bild på min sally tillslut:D

Hannelie99
0

Min katt är drun svart och vitGladDen hetter figaro han är söt och snäll i bland.

SaraC
0

Lill Gustav (Gurra).

Hittis, kanske skogkatt eller liknande i honom men går såklart som bonnkatt/huskatt

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
0

Gottfrid (Gottis).

Också hittis, bonnkatt/huskatt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nostie
0

Jag har en liten padda hemma vid namn Pixie. Hon är nu 5 månader och är väldigt busig av sig.

Och det är en huskatt

Leorag
0

Charlie är lite över 1 år gammal och en ragdoll hane, underbar, mysig och framåt!

Gardens
0

Murre,Norsk skogkatt men utan stamtavla.

Gardens
0

pip hälften perser…(mamman perser)

Buffaomini
0

Minstingen Sigge. Bondkatt, svartvit

Buffaomini
0

Näst yngst, Finuds. Beige bondkatt med lite mörkare ränder

Buffaomini
0

en av de älsta, Estrella fler färgad. 50% bondkatt 50% main coon

Buffaomini
0

Estrellas biologiska syster. Ofelia, svart och vit.

50% bondkatt 50% main coon

otilia
0

söta kissarGlad

Leorag
0

Få se om det fungerar att skriva om Lucas nu då Skrikandes

Lucas är lite över 1 år han också, det skiljer endast 1 dag mellan honom & Charlie (# 10). Lucas flyttade in hos oss i början av året och var då väldigt försiktig av sig och höll sig mest på sin kant men idag är han riktigt mysig och älskar att kela.

Anna-Stina
0

Stina. Bondkatt & korat katt.

Elega
0

Jag har nio katter så det blir lite svårt att visa bild på allihopa :P

Simba: Svartvit huskatt - På bilden

Tim: Brunmaskad mitted ragdoll

Umbra: Svartvit huskatt

Elliot: Sköldpaddsfärgad huskatt

Cassandra: Sköldpaddsfärgad huskatt

Tindra: Mörkbrun huskatt, liknar en burma

Samantha: Svartvit huskatt

Mårten: Svartvit huskatt

Alexandra: Sköldpaddsfärgad huskatt

Charlie2006
0

Har två katter, men dena katten på bilden heter S*Grönåsens Elektra i stamtavlan men vi kallar henne bara för Elektra :) Hon är blåsköldpaddad ragdoll. Hon är två år fylda :) klumpigare katt får man leta efter.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Clarissa
0

**Sigge
**PisseNisse som han kallas är en blandras och han har norsk skogskatt i sig. Född 2006

Clarissa
0

**Myran
**Myrpipen som hon kallas är en blandras, tror hon har bondkatt i sig. Född 2004

Tuvaaa
0

Tuva

Hon är en blandras tror hon har lite norskskogs katt i sig, hon är ca 2 år är hitte katt så är inte helt säker på åldernFlört

Seglarina
0

Visserligen men gamla bilder men dom är så söta. Skulle vara kul att ha en kull igen, men tyvörr har jag gjort det omöjligt. Mamma katt försvann tyvärr när ungarna var ca 16 veckor. Då hade jag kvar den andra och den fjärde. Felix, rödtabby och Tigris gråtigrerad, men creme inslag. Vet inte vadf man kallar en sån färg. Den röda färgen utvecklades dessutom senare än den övriga pälsen, hon blev mer röd ju älde hon blev. Tabbyn hade så dålig päls på hösten att jag var orolig att det var något fel på honom, men det kan man inte tro nu.

Kommer väl nya bilder sen.

Sirocco
0

Här är vår katt Frasse! Han är en bondkatt på 7 år och är tjockare än tjock :P

Inte speciellt kelig av sig pga dålig uppfostran. Men han är iaf min lilla korv!

Kramar / Julia (=

Sirocco
0

Här är vår katt Frasse! Han är en bondkatt på 7 år och är tjockare än tjock :P

Inte speciellt kelig av sig pga dålig uppfostran. Men han är iaf min lilla korv!

Kramar / Julia (=

MirreH
0

Nej vad fina katter alla har! Glad Har själv tre katter!

**Sune
**Min lilla älskling, han är bondkatt med lite norsk skogskatt i sig, 3 år men tyvärr försvunnen för tillfället! Gråter

MirreH
0

**Håkan
**Bondkatt igen på ett år, och han den busigaste katt jag någonsin har träffat! :)

MirreH
0

Jocke
Hela namnet är Joakim, han är det senaste tillskottet i familjen och bondkatt han med. Han är bara 13 veckor och min bebis. Flört

För er som undrar över alla namn har vi ett litet tema på Sune böckerna; Sune och hans lillebror Håkan och Jocke, Sunes kompis Flört

HannahB
0

**Canel
**

HannahB
0

Frodo

[Thiah]
0

Lucifer är då min andra katt och makens första. Han är 13 veckor och jag kunde inte önska en bättre katt. Han tolererar allt från jobbiga barn till bilåkande och klo klippning. Han är supersnäll mot alla och en social liten kelklump. Han gillar att få selen på och komma ut bland folk och fä samt att åka till besök hos människo kompisar.

Förhoppningsvis har vi nu fått tag på en äldre katt som sällskap åt honom så han slipper vara ensam så mycket. *håll tummarna*

CA96
0

Har en katt som heter Nikki och han är en liten Birmahane på 2 år. :) ^^