Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1005 ggr
sagodjuret
0

herr mumrik säger hej.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

igår hittade jag en annons på blocket om två avlivningshotade kissar och jag kontaktade vetten som lagt ut den. som tur var fick dom kissarna hem ganska snart men redan nästa dag blev det akut igen. tre nya katter skulle in för avlivning. jag lyckades rädda en av dom. läs mer här. vetten sa att jag kunde hämta rocky (som han först hette) imorgon men jag åkte dit så fort jag kunde och hämtade hem honom. ville inte att han skulle vara tvungen att sitta i en ensam bur över natten. speciellt inte när han förlorat sina "brorsor". :'(. så idag flyttade fd. rocky hem till mig. jag tyckte att det kändes fel att låta honom ha ett namn som några som tänkte avliva honom hade gett honom så numera heter han mumrik. han är åtta år och springer efter en som en liten hund och älskar att bli kliad på magen. han gick på lådan det första han gjorde när han kom hit och drack sedan ordentligt med vatten. torrfodret jag köpt ville han inte ha så jag köpte blötmat, mjau med oxkött, och det älskade han. han lät mig snällt klippa klorna på honom för dom hade blivit tokigt långa. han hade också mycket lös päls så jag fick borsta honom ordentligt. antar att man inte pysslar om en kisse som man tänker avliva så värst mycket. nu ligger mumrik här hos mig i sängen och tvättar sig. jag kan inte förstå att han egentligen skulle varit död nu. :'( egentligen är jag ju tokig som tar in en liten kisse (även om det bara är tillfälligt) när jag inte har någon inkomst men jag ska se till att han får det han behöver om jag så själv ska svälta. haha. här kommer en bild på mumrik och mig.

sagodjuret
0

och här är en bild på bara mumrik med sina stora gula ögon. :)

blondifire
0

åhh vad fin o vilket bra namn! all respekt för dig oxåKyss!!

S*Winsnes Wilda

Gipzy
0

En sån härlig kille! Och vad fint gjort av dej att rädda hans liv!Glad

sagodjuret
0

#2 och #3 tack. :)

sagodjuret
0

en kompis sov över så det ligger en kudde och ett täcke i soffan. där ville mumrik självklart ligga och mysa sedan. kommer få dåligt samvete när jag ska tabort det. hah.