Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1335 ggr
Lena
0

OT-tråden Vecka 27

I den här tråden kan vi skriva om allt möjligt. Det behöver inte ha med katter att göra.

Kommer att starta en ny tråd varje vecka där vi kan berätta om vad vi har på hjärnan just nu.

Själv är jag inne på min andra semestervecka. Det är stekhett och katterna ligger som urlakade sillar på golvet. Vi slapp ifrån gårdagens åskväder med översvämningar. Hörde bara åskan på avstånd.  

Det är fortfarande lite svårt att ta in att Michael Jackson är död. Känns lite overkligt på något sätt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Christelle
0

Ja otroligt varmt just nu! Tycker det inte är någon luft ;P. Har inte åskat i Härnösand än, men det lär ju bli när det nu är såå varmt! Har dock kommit några småskurar.

Jo det är konstigt att Michael Jackson är död! Men hans musik kommer nog aldrig att dö. RIP.

Så vad har alla för semesterplaner? Jag ska åka till stugan i Holm och mysa med katterna och min hund Diva. Vi ska åka båt i stora Holmsjön, bada på egen strand och åka fyrhjuling ;D.

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Annaliz
0

Här uppe i Norrbotten är det väldigt hett, i veckan har det varit 33 i skuggan och sol. Så blommorna har varit törstiga, likaså jag och katterna ;)

För övrigt så har jag en köpare på min insatslägenhet och ska flytta till en större insatslägenhet i samma radhus. Det blir iofs till hösten, men jag längtar otroligt mycket :) Då får vi dessutom plats för en till kisse. Vi har två för nuvarande.

spiritedaway
0

Jag är arbetslös denna sommar så jag försöker roa mig så gott jag kan Tungan ute Det är tur man har katter och kaniner här hemma Glad

Det jag har mest på hjärnan nu är att ta beslutet att flytta till ny stad och plugga eller stanna och skaffa praktik och kolla in hur det är att jobba med det först innan jag utbildar mig till det.

Måste flytta ut ur lägenheten om mindre än en månad, och måste ha hittat ett nytt boende innan dess ! Tungan ute

Lena
0

#3 Hoppas det löser sig för dig med bostad! Alltid nervöst det där när man har tidsbrist över sig. Ett bra sätt kan vara att annonsera på blocket. Det gjorde min son och det ordnade sig jättebra.

#1 Mina semesterplaner är att vara hemma med katterna. Vi bor i Dalsland som sagt och det är så himla fint här på sommaren. Sedan har vi ett gamalt hus som det alltid är mycket att göra med. Fast i den här sommarhettan blir det inte värst mycket gjort…

#2 Ni verkar ha allra varmast uppe i norr. Tänk vilket regnkaos de har i mellaneuropa!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

spiritedaway
0

#4 Det ordnar sig om jag bara bestämmer mig för att stanna i Luleå. Glad Finns massvis med lägenheter på Hertsön för där vill ingen bo tydligen.

Annaliz
0

#4 För tillfället verkar det så ja. Hellre det än regn måste jag väl ändå tycka ;) Dock väldigt lång och kall vinter så den korta sommar vi har får vi vara glada över :)

Cessy
0

Nja jag fördrar regn o sol blandat för här håller redan gräsmattorna på att bli rent gula o det ser allt bra trist ut redan så här i början av juli. Dessutom har algblomningen dragit igång ordentligt. När vi cyklade förbi hamnen idag så skulle ni se denna obeskrivliga sörja o känna stanken Vi hade ju för andra året på raken ingen vinter o ingen snö, men så här varmt (just nu 30,4 grader inomhus) tycker jag är rent olidligt eftersom det går inte o sova i sådan kvalmig värmeGråter Fast i ärlighetens namn så skall ju sägas också att jag inte är någon värmelovers alls, så jag hoppas att ni som tycker om värmen istället passar på o njuter av den medan jag pustar o stönarSkäms

Ja Michael Jackson. Om man sållar bort allt underligt kring honom o bara skalar fram artisten o sångaren Michael jackson, så stor musiker o showman han var. Som privatmänniska var han nog bland de olyckligaste människor som levt, men som artist var han ett rent geni. Härhemma har vi lyssnat en hel del på CD o tittat på YuoTube för att se musikvideos o nog känns det som Mattis sa i Ronja rövardotter - "Han fattas mig" Det känns som du Lena skrev - fortfarande helt ofattbart.

Anna-kB
0

Sista dagen idag, sen är det 4 veckor SEMESTER! gud va skönt. Jag har inget planerat utan ska ta dagen som den kommer.

Kisemisen
0

Mina tre sista hederliga bokstaver har slutat fungera och dessutom har ja rakat stalla in ett konstigt (spanska) sprak pa facebook! :O

Idag ska vi bestalla resa! I am happy.

de ar bokstaverna a a o som inte funkar.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Lena
0

Vi har fortfarande uppemot 30 gader + i Dalsland. Lite väl varmt för min smak. Får liksom inget gjort av allt det som ska göras… Men det är definitivt bättre än regnkaos.

Kisemisen
0

Hur man löser åäö-problem: man rå-trycker på knappen som tusan så börjar det funka :D

Just nu är det kallt och blåsigt ute. Det har börjat regna lite och det skulle inte förvåna mig om det började åska idag igen :/

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

spiritedaway
0

Idag verkar bli en rätt varm och härlig dag igen. Jag och sambon ska titta på två lägenheter idag!

Annaliz
0

#11 Man kan också fixa det genom att trycka alt+shift :)

Kisemisen
0

#13, Det var mina knappar som var sega eftersom det hade kommit lite saft mellan tagenterna ;P Det var åäöpol som var sega :)

Annaliz
0

#14 Jaha, på det viset ;P

Kisemisen
0

#15, allt löser sig med våld :P

mariva
0

Jag ägnar dessa varma dagar i Göteborg åt att leta efter jobb. Rynkar på näsan

Jag har jobbat som personlig assistent för Kommunen sedan 1994, och har nu sagt upp mig från ett jobb jag trivdes jättebra med, pga att vi blev tvungna att jobba 24-timmarspass. Detta vägrar jag göra när jag har tre katter att ta hand om. Är det inte sorgligt att de inte tar hänsyn till sådant?

Annaliz
0

#17 Jag förstår precis vad du menar. Jag blev fast anställd som personlig assistent i höstas. Det var faktiskt trivsamt, men ack så oorganiserat. Jag hoppade in för en som hade sagt upp sig innan mig, så jag var inte med när schemat bestämdes. Det var fyra ordinarie och någon enstaka vikarie, så det orsakade väldiga problem när en utav ordinarie personal blev sjuk och det inte gick att få tag i vikarien. Man jobbade 7 pass i månaden, det låter perfekt, men ett pass var 27,5 timmar. Man började 10.30 på förmiddagen till 14.00 nästa dag. Mellan 10.30 då jag började till 14.00 då den som jobbat tidigare åker hem, var vi två st. Sedan var man ensam med allt. Man sov över där också, så sammanfattningsvis kan man säga att man var där nästan två dagar och det innefattar 14 dagar i månaden. Det kunde inte lösas på något annat sätt så jag blev illa tvungen att säga upp mig därifrån. I samband med det sa vikarien bort sig som alternativ vik. och en annan ordinarie också. Då en ordinarie blev sjuk fick och inte fick tag i vikarien fick man antingen beordra ut en som fick jobba dubbelpass 58 tim i sträck eller så fick man stanna ett dygn till. Så nej… det gick inte alls :(

mariva
0

#18 Det är ju bedrövligt att det ska vara så! Att de kan beordra någon att jobba så länge! Inte konstigt att folk säger upp sig. Vilket innebär att det blir ännu sämre för dem som är kvar… Verkar definitivt inte vara ett jobb för dem som är ensamstående och har barn eller djur.