hur ska jag få sova?
Mina katter e inne i en jätte jobbig period just nu de sover hela dagarna o roar sig med att väcka mig på nätterna..Detta gör att jag att jag e helt slut på dagarna har huvudvärk o mega trött.. Jag leker med dem o väcker dem på kvällarna men inget hjälper o jag blir snart galen..Puma biter i persiennen o zorro biter mig..
HJÄLP MIG VAD SKA JAG GÖRA???
Stäng in dig i sovrummet, eller aktivera dina kissar flera ggr per dag.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

jag har testat det men då sitter de o jamar o har sig i flera timmar utanför dörren.. puma kan dessutom öppna dörrar

Sådär kan det vara att ha katter ;) Det låter lite som om du har unga katter också? ;) Jag känner igen beteendet. Om ena katten har lätt för att öppna dörrar, får du väl testa låsa in dig. Någon gång ska de väl ändå ge sig tycker man? Vissa gör det inte och då får man kanske ta fram "hårdhandskarna". Jag har en fylld vattenspruta med vatten, som jag har tillgänglig om det är något som katten inte får göra. Det har funkat, numera behöver jag bara skaka i flaskan så vet dom vad som gäller. Annars får du verkligen anstränga dig att aktivera kissarna med massa leksaker och annat roligt under kvällens gång, men katter är iofs nattdjur så det är ju inte ovanligt att de är vakna då :) Ett annat alternativ är väl att du försöker få dom att somna bredvid dig om du myser med dom? Jag har en hona som protesterade precis då man släckt bordslampan, for och hoppade, kurrade, busade och ibland rev ner saker, med andra ord förde ett himla liv. Jag har iofs ganska lätt att stänga ute ljud, men min sambo blev helt blågrå under ögonen och tomstirrig ^^

jag var lite"elak" mot våran skogis förut. vissa nätter om man vill sova bra så stänger vi till sovrummet. skogisen krafsade och vill in,sade åt honom men han slutade inte, så jag hukade mig ner och öppnade dörren och sprutade vatten på honom istället för att släppa in honom, nu vet han att om dörren är stängd så får han inte komma in.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Här kommer tråkiga jag som vet att inget hjälper när man har lite speciella katter.
Moritz har lärt sig att ducka eller helt ignorera vattensprutan. Han biter mig i tårna eller hårbotten. Gosa i sängen har han aldrig gjort och han är 7 år så det hoppet är ute för länge sedan.
Jag har resignerat och vet att det kommer lugnare nätter emellanåt.
Tyvärr var ju detta inget tips men jag vet i alla fall hur du har det
/Maria