Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2734 ggr
Moa-15
0

Avliva eller fortsätta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena!

Min mormor har en "inne katt" (Hon har inte vågat släppa ut honom för han är okastrerad.

Nu ska hon avliva den pga att den är för "vild" hon tror att den inte lärt sig vara katt vad som är rätt och fel ("Hon hittade den i ladugården som kattunge)

"Den klöser henne."

Nästa gången veterinären kommer ska hon gå ditt med katten och ge den en spruta.(bilden är på katten)

Men nu till saken.

Har du avlivat känt till någon som avlivat sin katt för små saker?

Eller tvärt om att du har fortsatt med veterinär besök o.s.v fast det inte fanns något att göra?

KindredCold
0

Hade omplacerat katten.
Så mycket kan jag säga..
Om han är född i en lada, varför inte omplacera honom som stallkatt?

Att folk avlivar katter för småsaker, som att de inte kan/vill ha kvar dem är bara ren lathet.
(Ibland kan man inte ha kvar den pga av stora problem, men det finns fortfarande folk som kan hjälpa)

-Men till frågan. Nej, jag känner ingen dum nog att ta bort en katt för småsaker. Det finns alltid folk som kan hjälpa, och många bönder/stallägare tar emot stallkatter då råttor kan skapa stora problem. Då spelar kattens status inte så stor roll. Men gärna då att katten är hemmastadd med nödvändigtvis inte kelig, eller behov av mänsklig kontakt.

Haft 10 stallkatter som fick mat av oss året runt, samt gjorde ett kanonjobb med att hålla råttorna borta.

Om katten är som du beskriver den så tycker jag att stallkatt är ett bra alternativ.

Moa-15
0

Ja men jag tycker inte det är bättre om han blir en stall katt som ska vara ute hela sitt liv.

Det har vi gott om här.

Det är hemskt, Speciellt när man ser sådär 5 kattungar som står i kylan och tigger mjöl.

Har också en med ögoninflamasion." i ladugården

Och lovar att det inte är lätt att hitta ett hem här.

KindredCold
0

#2 Mina stallfödda katter har klarat kylan utmärkt, och många stallkatter får komma in om de vill, men våra har aldrig haft behov av det, och då har ändå dörren stått öppen dygnet runt under sommaren och ett hål i dörren till en bod på vintern..
Kattungarna var där inne och lekte, men bodde i höet.

Trodde du var för utekatter med "ett sk. riktigt kattliv" Förstår inte då vad du skulle ha för problem med att låta katten bli stallkatt?
Jaga råttor hela tiden, få den kärlek den vill av människor, om den vill det..

Vi hade båda vilda och tama stallkatter, och de som ville gosa när man var där ute fick självklart den kontakten, men tre av dem, speciellt en hade inget behov av detta alls. Hon åt av maten och kunde vara i samma "rum" i stallet som oss, men vi fick aldrig chansen att känna på henne.

De katterna bor kvar där med de nya ägarna och de mår hur bra som helst.
Friska, starka katter.

Ja, men du kanske får leta lite längre bort än just runt husknuten. Folk kan ibland åka en mil eller två för att hämta en katt.

LinaK
0

Katten kan ju vara vild eftersom den är okastrerad. Du kanske ska försöka övetala din mormor att kastrera katten istället för avliva. Är nog inte så stor prisskillnad skulle jag tro. Annars omplacera katten! Lägg ut annons i lokaltidningar och på blocket. Synd att avliva en frisk katt. (antar att den är frisk)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Moa-15
0

Men ladugårdskatter är inte samma sak som att ha utekatt som får komma in.

Visst dom kan gå in i ladugården och så.

ophelia
0

Hur gammal är katten?

När togs den från sin mamma?En del av beteendet kan bero på det.

Kastrera katten så är det ju ingen fara att släppa ut den det är ju så du tycker katter ska levaGladDå kan det väl inte vara svårt att övertala mormor till det.

KindredCold
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Ja, det kan dom, och folk som har stallkatter har inget emot om katterna kommer in i huset.
Men det är upp till katten.. Våra stallkatter var aldrig inne i huset, även om de fick.

De sov, åt och bodde i ladan.
Så jag anser att det är ett skapligt liv för en katt om man som ägare vill ta ett litet ansvar även om kissen klarar sig..

Sen självklart!
Kastrera katterna, även om det är stallkatter!
Annars har man katter upp till knäna..

Brukarna är provocoriska då tråget diskades.. Ursäkta om det ser schabbigt ut men vad gör man.. Oskyldig

Färskt vatten fanns också..

Moa-15
0

Den är väl ett halvår kanske?

Han var väl 7 veckor. Togs och togs.

Han hade ju ingen mamma.

Mormor säger också att katten är smal och inte äter ordentligt

Vist hon har pratat om att kastrera katten när vet kommer.

Men nu så har hon ångrat sig….

Cessy
0

Varför känns det här inlägget som ren provakation?

Kan det möjligtvis ha o göra med TS tidigare inlägg om inne o utekatter?

Varför skulle det vara så svårt o låta honom vara utekatt/stallkatt - det är ju det du har propagerat för tidigare o det här rimmar inte alls med tidigare inställning.

Moa-15
0

Men att bara släppa ut katten?

Är det det du vill hon ska göra?

KindredCold
0

#10 Stallkatterna trivs ofta mycket bra.. Vi hade tre stycken som vi köpte in som stallkatter.
En hona som flyttade dit från.. jaa.. gud vet vart och som födde tre ungar.
+ Tre katter som redan bodde där..

Alla katterna har klarat det alldeles utmärkt, och de bor ju inte ensam på gården.. De har ju en viss grad av mänsklig kontakt..

Så man släpper inte bara ut den..
Är det en stallägare/boskapsägare som vill ha en stallkatt är de ofta inte omöjligt att de har en viss kontakt med katten, även om de inte vill komma in i huset..

Cessy
0

Självklart är det inte bara att släppa ut, men det har ju varit ditt enda argument tidigare. Då o endast då är katten lycklig enligt dig.

Kastrering är väl det första som bör göras.

Vaccinering är det andra.

Omplacering är det tredje.

o först om det inte funkar med omplacering finns väl alternativet som stallkatt, men allt detta vet du Moa-15. Det enda du vill ha oss till är att vi skall säga att låt honom vara utekatt. Det är ju det du är ute efter.

ophelia
0

#8 Det är klart att var han moders lös så fanns det ju inget val.Gav din mormor honom modersmjölksersättning med nappflaska då.För de har ju ett enormt sugbehov när de är så små dessutom så behöver de mjölken forfarande,även om de så småningom börjar äta annan mat.För i såfall så är han ju mycket hanterad och han ser nog din mormor som de syskon han inte har att busa med.

Att han är smal kan bero på mask.Men han kanske är avmaskad.

Vad sa veten om honom när han fick sina sprutor vid 8 och 12 veckors ålder.

6mån är perfekt för att kastreraGlad

Moa-15
0

Är inteute efter något?

Kan man inte skriva ett inlägg utan att få en massa skit?

Ja visst att ha dom som ute katt är det bästa.

Men att bara släppa ut katten.

NEJ!

Cessy
0

Skrev inte bara släppa ut

Visst är du ute efter provocera.

Moa-15
0

VA?

Tycker ju att man inte bara ska släppa ut dom?

Vad tänkte du på då?

KindredCold
0

#14 Ingen har sagt något om att bara släppa ut honom.
Läs ordentligt Glad

Cessy
0

Det har jag svarat på om du läser ovan.

Moa-15
0

Jo ni sa släpp ut.

Är en ladugård här inget stall.

Finns en väg här också.

Och en massa hundar som går lösa.

Så att bara släppa ut är ingen bra ide.

Cessy
0

Nix - läs.

Moa-15
0

#13 nja inga sprutor har han fått men han är avmaskad.

Hon gav honom köttfärs och såna saker men också mjölk som hon värmde och vanligt foder.

KindredCold
0

#19 Ojoj..

Men som sagt.. Ni kanske ska utöka era sökareor..
Inte bara i samhället.

Du bor ju så bra till Moa har du ju sagt.
Du har ingen granne (som tydligen har hästar) som vet någon som är i behov av stallkatt?

Bodde jag kvar på hästgården hade jag kunnat tagit honom om han var vaccinerad och kastrat.. Utan problem.
Det är inte bara att släppa ut dem.. Självklart inte, och det har både Cessy och jag förklarat..

ophelia
0

#21   Hmmmm  vanlig mjölk är ju inte så bra.När de är så små, de kan inte tillgodogöra sig den.De behöver det som finns i modersmjölk ersättningen.Annars så brukar man ge majsvälling stunsad med lite grädde och äggula.Nötfärs är bra.

Inga sprutor mot kattpest och kattsnuva???

Moa-15
0

Ja jag bor på andra sidan vägen.

Mormor på andra sidan där det är full fart;)

KindredCold
0

#24 Ja, men då tycker jag att du ska fråga runt lite.. Alltid finns det någon som känner någon som vet någon osv..

LiindaLarsson
0

Fiins bara ett ord för sånna som avlivar friska djur IDIOTER

Halvdansken
0

Vå senaste katt Jason var ockå tagen för tidigt från sin mamma. Pag detta så visste han inte hur man skulle uppföra sig, han bets och revs. Vi hittade honom på ett katthem när han var 1,5 år, där han bott en tid för ingen ville ha en sån katt.

Det tog en månad med kärlek, tålamod och ett par lektioner i hur man uppför sig (från oss och vår andra katt Elvis) så var han världen gosigaste och sociala katt. (i början tog jag inte i honom utan handskar!).

Så det går visst att fixa en katt som är lite besvärlig, men man får lägga ner tid på det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

elyse
0

Men om den är okastrerad så varför inte kastrera katten, vilket brukar lugna ned okastrerade katter? Annars är nog det enklaste att sätta ut en annons på Blocket eller i lokaltidningen.

Xondah
0

Alltså, förstår inte heller riktigt att du först förespråkar utekatter, sen när de handlar om stallkatt så är de helt fel;o

På stora gårdar med ladugård eller stall är ju naturligt om katten oxå är född sådant, dennes släktingar i genertioner har förmodligen levt så.

En fråga till TS..Tycker du det är bättre att släppa ut en katt i ett samhälle än vid en ladugård?

Katter som bor vid ladugårdar håller sig oftast vid sitt revir och riskerer mindre risk att bli påkörda. Plus att vara stallkatt betyder inte att katten måste vara ute i kylan. Våra katter har tex alltid kommit in och sovit på nätterna och under vinteråret är dem bara ute nån timme och kollar ägorna sen när de är avklarat vill dem in.

Du kan ju alltid få tag in någon som han får gå ut och in som han behagar. Tycker dock att du ska försöka övertala din mormor att kastrera honom, oavsett om hon ska behålla honom eller hittar ett nytt hem.

tuska
0

kastrera din mormors katt då gör du nå vettigt å bra, hon märker nog inte att "pinglorna" är borta.Skrattande

Destany
0

jag tycker oxå TS verkar vara ute efter att provocera men jag kan ändå ge min åsikt om det..

Min hankatt e ett aggressivt stycke.. han bits rivs o e allmänt surig.. som kattunge var han hemsk helt enkelt..många gånger tänkte jag ge upp men jag tänkte jag skaffade honom mitt ansvar.. så med mycket tålamod o kastrering så har han lugnat sig så pass så han inte skadar mig varje dag iallafall..

så min åsikt e klar MAN AVLIVAR INTE EN KATT FÖR DEN E JOBBIG!!!!!!!!!!!!då e man ingen djurvän o völdigt väldigt egoistisk

Moa-15
0

Tänker inte ens lägga min tid på att försöka förklara igen.

Ni har ju redan bestämt er för att jag är ute efter att provocera och att min mormor är en idiot

Suck!

aggeelin
0

Moa. Tror att de flesta upplever att du är ute för att provocera. Det du säger om din mormor är det bara du som säger.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Trollkatta
0

#0 Nej, jag tycker absolut inte att man ska avliva friska djur. För det första bör din mormor kastrera katten. Då blir han lugnare, han kan ev gå ut och han mår bättre psykiskt. Att kastrera en hankatt är en ganska enkel procedur. Om din mormor inte vill lyssna på dig tycker jag du ska be din mamma eller nån annan vuxen prata med henne. Som djurägare har hon ett ansvar och det behöver nog nån hjälpa henne att förstå.

Sedan behöver katten mycket kärlek, tålamod

och lek (kanske en kattkompis). En innätad balkong eller rastgård kan göra susen.

Uppfostran kan mormor göra. Katter kan lära sig

fantastiskt mycket, bara vi människor anstränger

oss lite.

Men kanske är katt inget passande husdjur för din mormor. Vi âr ju alla olika. Då är det bättre att katten flyttar, när den kastrerats. Kolla med katthemmen i närheten. De brukar ta emot omplaceringskatter.

Låter inte bra att katten inte äter ordentligt. Din mormor borde åka in med katten till veterinären.

//Kattis

Moa-15
0

Hon hade en katt innan, Som hon släppte ut den var då borta i en vecka(ca) den kom tillbaka och jamade och hade ont(Vet inte vad som hänt)

Hon åkte då till vet och avlivade den.

Så är nog därför.

Ni andra hur kan ni å ihop det att jag vill provocera?

Ankie
0

Nej jag tycker inte att du provocerar du berättar bara din berättelse om hur du ser på din mormor och hennes katt. Men hur hon ser på saken är ju en helt annan femma. Men till saken vilket dilemma du har hamnat i. Jag har inte läst hela tråden men kan du inte försöka ordna så att katten får ett nytt hem. Kan ju inte vara roligt för dig att höra mormor säga att hon ska avliva katten för en småsak. Vill hon inte ha den och vill hon inte ens kosta på den, ja för att avliva då, så kan det bästa vara för katten att flytta. Jag tycker det verkar som om det handlar om okunskap.

Tycker det bästa vore för katten om han kom därifrån så han slapp frukta för sitt liv…..

Cessy
0

Tja är det så konstigt Moa, med tanke på vad du skrivet om inne o utekatter tidigare?

Med tanke på att du aldrig tycks läsa vad vi skriver eller ens orkar följa länkarna när vi försöker visa på fakta o inte vad vi själva tycker (gäller t.ex. vaccineringen)

Denna tråden går liksom stick i stäv mot vad du själv uttryckt tidigare o det är klart när du då dessutom nämner avlivning för en kattunge (eller snarare ungkatt) som i princip första alternativ - ja då blir det som en stor provokation i mina ögon.

Det finns ett ordspråk som heter "Som man bäddar får man ligga" o att du får sådana svar som du får av mig o flera andra, handlar om detta o om ditt tidigare agerande Moa-15.

Moa-15
0

#36 Det handlar inte om pengar för hon brukar gå till vet när den kommer till ladugården Är mest det att hon tycker han är galen eller vad man ska säga.

#37 Är ju inte jag som vill avliva katten.

Att jag tycker att man helst ska ha katt på landet är väl inte så konstigt eller?

Jag läser vad ni skriver annars kan jag ju inte svara.

Cessy
0

Tja - det märks knappast, men denna gången läste du o det är ett +.

Jo men hur kan ni som bor med samma väg mellan er (fast där kan jag ha missuppfattat det). Hur kan det vara helt ok för dig att ha utekatt på ena sidan vägen men inte andra sidan samma väg???

Men om din mormor inte klarar katten, så är väl ändå omplacering det första man tänker på o inte avlivning?

Att kastrera är ju dels för att katter ofta blir lugnare som kastrater o för att då är det mer ok o se om livet som utekatt passar denna kissen bättre - ja om miljön tillåter utekatt, Men som sagt var omplacering borde ju vara det första o kastrering o vaccinering är i mina ögon en självklarhet.

tuska
0

En katt blir lite "galen" när de är okastrerade, men för det ska den väl inte behöva dö.Skrikandes

Om katten ska kastreras, gör veterinären det på köksbordet eller vart håller en sån veterinär till som kommer till era andra djur i ladugården.  Jag blev väldigt nyfiken på det ???

Jag får för mej att ni bor långt in i glesbygden.

Har ni långt att åka för att uppsöka en veterinär klinik ?

Mitt svar på din fråga…..   Avliva eller fortsätt

Då får jag säja forsätt.

Moa-15
0

Avliva eller fortsätta var ju ingen fråga.

Kommer en vet till ladugården hon sa att hon skulle gå ditt och ge honom en spruta dåGråter

Det är ju smidigare och kostar inget.

Hon "tror att han är sjuk. Mager är väl mest därför och att hon inte vill släppa ut honom.

Kan också säga att det är en hon;) Kom på det nu.

Så hon vill inte ha kattungar.

Nä på andra sidan kan man också släppa ut sina katter har inte sagt något annat. Bara att jag tycker synd om dom alla la gårds katter. Dom får mjölk och foder ibland, Men det är mycket kattungar där även på vinter, Och en katt hade fullt av var i ögat.

tuska
0

Du har då satt ett frågetecken efter rubriken

Moa-15
0

Ja men man måste ju läsa inlägget.

Halvdansken
0

Moa, "Bara att jag tycker synd om dom alla la gårds katter. Dom får mjölk och foder ibland, Men det är mycket kattungar där även på vinter, Och en katt hade fullt av var i ögat."

Det beror väl på var (alltså i vilken lagård) de bor.

Moa-15
0

Varför skulle det göra det?

Halvdansken
0

Vad? Moa kan du inte lära dig att skriva vems inlägg du svarar på?

Moa-15
0

#44 Ditt påstående.

Det beror väl på var (alltså i vilken lagård) de bor.

Min fråga. Varför skulle det göra det?

Halvdansken
0

Moa. Vad menar du? Är du inte mer än lovligt naiv?

Tror du inte att det är skillnad på var katterna bor? Det finns väl bönder som gillar sina katter och tar han om dem och matar dem och tar dem till veterinären, och bönder som skiter i katterna och ser dem som gratis musjägare.

Läser du inte tidningar? Det finns människor som missköter och plågar djur (kor, grisar, får, hästar osv) och som låter dem svälta och självdö. Där tror jag inte att det är kul att vara katt.

Sen finns det goa människor som älskar sina djur och inte bara ser dem som en inkomstkälla. Där kan det vara jättemysigt att vara katt.

Kan du motivera ditt svar? Eller har du varit på samtliga Sveriges bondgårdar och kollat?

Moa-15
0

Nu är det ju inte doms katter utan katter som fötts upp i ladugården

Dom här gillar så klart katter. Men dom bor ju ladugården.

Självdö du vet att katter kan jaga va?

Dom dör inte i första taget.

Halvdansken
0

Soory, Moa, jag begriper inte vad du skriver.

Doms katter? Vad betyder det? Självdö? Var har jag skrivit det om katterna?

Jag svarade på din fråga "Varför skulle det göra det?" ang att det är skillnad på var katterna bor.

Kan du vara snäll och läsa (och försöka förstå) andras inlägg innan du svarar.

Moa-15
0

Du försvarar dig på ett konstigt sätt.

Du skrev:

Det finns människor som missköter och plågar djur (kor, grisar, får, hästar osv) och som låter dem svälta och självdö. Där tror jag inte att det är kul att vara katt.

Försök förstå mitt inlägg innan du svarar är du snäll.

Halvdansken
0

Jag skrev ju precis att jag inte förstår, kan du förtydliga lite?

Sen försvarar jag mig inte, jag diskuterar.

Moa-15
0

Jo du försvarar dig.

Du skriver bort dig.

SJÄLVDÖ skrev du ju?

oh-la
0

vet du vad moa. katter som inte blir stödmatade svälter faktiskt ihjäl här i sverige. det är den vanligaste dödsorsaken tillsammans med att de fryser ihjäl hos hemlösa katter.

Moa-15
0

Men inte i ladugårdar iaf. där finns gott om råttor möss fåglar.

Och värme i höet/halmet.

Men inne i stan så är det klart dom dör utan mat på ett tag.

Lite kan dom ju få tag i. Tigga sig till.

Xondah
0

#55 Det kryllar av råttor i stan..Glad

Moa-15
0

Nä inte alls så många som här det lovar jag dig;-)

Xondah
0

Råttor trivs i stan pga av all mat de kan hitta i princip överallt.

Du lovar ganska mycket, skulle gärna vilja veta vad du står bakom för fakta:)..

Moa-15
0

Ja visst. Men det är ju inte så att dom går runt i stan.

Inte katterna heller för den delen…….

Bara jag går ditt så ser jag ett antal råttor/möss

Dom är inte små kan jag ju säga;o

Xondah
0

Ne råttor är oftast inte dumma nog att springa runt på gatorna. Bara för något inte syns betyder de inte att de inte finns.

Råttorna i vårat stall visar sig inte, men vi hör dom.

Kisemisen
0

Katter blir lugnare efter kastrering oftast och om man inte ska avla så ska en katt kastreras!
Det hör till ansvaret.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Halvdansken
0

Man kan räkna med att det 1 - 2 råttor per person i städerna.

Karizma
0

Jag har haft katter som jag behövt omplacera då det visa sig att sonen inte tålde katter (nu växt ur det). Men iaf min enda kisse fick en toppen hem hos min syster svärmor. Där trivdes han bra MEN var understimulerad då han var van att det hände lite mer omkring han då min 2åriga son brukade leka en del med han. Detta sluta med att han flög på hennes fötter o rev o bet henne han var kastrerad o allt. Jag gav henne tips om att skaffa leksaker o det hjälpte med det. Annars är mitt tips en kompis som sällskap o för lek. Kastrering är bra då de blir lugnare. Att detta är en hittekatt har inget med saken o göra, då jag haft många såna med. Jag röstar på kastrera bor hon så bra att bilar inte åker så kan hon sen släppa ut han därmed gör han sig av med lite energi, om inte en kattgård :)

Snurpan79
0

Varför avliva en frisk katt? Försök hitta ett nytt hem till henne istället där hon får bli älskad som den lilla busiga kattunge hon är.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Moa-15
0

Men mormor tror att hon inte är frisk.

tuska
0

När man inte tycker en katt verkar vara frisk, ska man uppsöka en veterinär för en allmän undersökning av katten.

En veterinär kan berätta för din mormor vad som är normala betenden för en okastrerad hankatt.

Moa-15
0

Nu är det ju en hon katt;)

Är ju mest att hon är mager. Men äter gör hon.

tuska
0

oavsett om det är en hona eller hane gäller det jag skrivit, om man misstänker sjukdom.   

Att avmaska samt ge special kost så katten ökar i vikt är att rekomendera, men en allm. undersökning vore på sin plats.

Karizma
0

Det kostar inte mycket att göra en undersökning och en honkatt som är okastrerad brukar se mager ut. Mycket viktigt att en sådan katt får bra foder och blir stimulerad : vetrinär,kastrering o bra foder låter det som hon behöver.. Lycka till jag hoppas du lyckas övertala din mormor till att ta katten till vetrinären.

mymlanbus
0

Hur går det med kissen?

Moa-15
0

Nja har inte hört nåt iaf… Får hoppas att katten lever. Och mår bra. Hör av mig när jag vet;)

Rafflan
0

Vi bor ganska centralt i en liten "stad" och våran kattt har tagit in både möss, sorkar och mängder med fåglar så det går ingen nöd på "mat" här och vi har även hittat en och annan vilsen katt(typ vandrat runt på våran gata i veckor och frågat alla men ingen har känt igen den) som vi gett mat och vatten till och sen letat upp ägaren (som då oftast saknat sin lilla katt i veckor) så det ska mycket till att en katt ska svälta ihjäl i stan, ser folk en mager eländig katt strycka runt på gatan är det till slut någon som gör nåt ;)

Men nu hoppas vi att det gick bra med den lilla kissen :)

Moa-15
0

Ska träffa mormor nu i veckan. Om katten är kvar då ska jag göra mitt bästa:)

Moa-16
0

Är tillbaka. Men endast för att berätta att Katten mår bra. Får gå ut och busa nu;).

MonicaLagerquist
0

Hopp att katten är kastrerad och ID-märkt nu.

Stolt ägare till tre La permer

Ankie
0

men så bra att katten mår bra

dagdrivarn
0

Men snälla nån, jag blir mörkrädd!!!!

Här pratas det om att avliva alt. ge upp, av vad jag kan utläsa så kan jag inte se något onormalt över huvudtaget med kissen.

En kattunge på 6 månader kan rivas rätt bra om man inte ser till att hålla klorna klippta. De gör det inte för att vara elaka eller olydiga utan för att de är BARN de är busiga, lekfulla och fulla i liv.

En kattunge för det ÄR fortfarande en kattunge, i den åldern ÄR livlig! Det börjar dessutom bli dags att kastrera den lille gossen!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Moa-16
0

Gossen är en hona……….;). Och mår bra nu det är det viktigaste.

Inlägget är låst för nya kommentarer