Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2148 ggr
teszet
0

Vad kan jag göra nu??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har en bekant som jag träffade tillsammans med gemensamma bekante här för ett par dagar sen.
Hon berättade att hon har en katt som hon inte längre orkar med för att han är för busig och för liv. Hon hade bestämt sig för att göra sig av med katten men enligt henne hittar man ALDRIG hem till en ett årig okastrerad han katt så hon hade bestämt sig för att döda katten.
Och nej inte avliva utan hennes sambo skulle ut i skogen och SKJUTA katten.
Jag vart jäkligt förbannad hämtade stackars katten med det samma och han är världens goaste och snällaste katt bara han fått vänja sig lite. Han följer med mig överallt kommer och ger mig pussar när jag sitter på soffan och när min sambo ska sova och tar med sig våra hundar i sovrummet kommer katten och lägger sig i min famn och spenderar resten av kvällen där.
Ja alltså en perfekt katt MEN min sambo är allergisk så jag kan ju inte ha katten kvar själv heller. Har ringt till ett par vänner och bett om hjälp men ingen vill/kan ta en katt just nu och eftersom han är okastrerad så är det inte många som vill ha han.
Det börjar bli panik då min sambo trots att katten inte får komma in i sovrummet vaknar varje morgon av att han inte kan andas.
Sambon har fått hämta ut medicin från vc och han försöker stå ut för kattens skull med det här går ju inte heller.
Vill ju såå gärna hitta rätt hem åt söta lilla katten men vet inte vart jag ska vända mig
Jag har även ringt ett par katt hem i närheten men dom har antingen fullt eller vill hellst se katten kastrerad först.
Vi har tyvärr just nu varken råd eller tid att kastrera katten (tid iom att sambon mår så dåligt och katten skulle ju inte må bra av att flyttas presic efter en operation)
Snälla kan nån här hjälpa vart kan jag ta kontakt nu?
Denna kisse ska INTE dö

Vet någon här vart jag kan vända mig nu?

LinaK
0

Hittekatter.ifokus brukar vara väldigt hjälpsamma. Skriv ett likadant inlägg där också.

Lägg ut en annons på blocket och kräv att köparen måste kastrera kissen innan nytt hem ges. Sätt upp lappar lite överallt i området. Vart finns katten någonstans?

Jag skulle eventuellt kunna ta den så länge och kastrera den, men det beror helt på var i landet.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

teszet
0

Tack för tipset ska skriva dit direkt.

Jag har haft annons på både lokaltidning och lagt upp lappar om katten men inga svar har kommit.

Blocket har jag funderat på men de flesta vill ha kattungar och en del verkar vara rätt skumma (menar inget illa nu) men jag vill verkligen veta att katten hamnar i ett hem med människor som skulle ÄLSKA han så som han förtjänar och ta hand om han i resten av hans liv.

Vi bor i södermaland men kan tänka oss att köra en liten bit om rätt hem hittas.

LinaK
0

Tycker det är fint av dig att ta hand om katten trots din sambos allergi. Stor eloge till dig!!

Okej Södermanland är ju en bit ifrån oss. Vi bor i Småland, är iof ganska ofta i Örebro (som inte är så långt ifrån Södermanland) men det verkar ju som att det är ganska akut i erat fall Rynkar på näsan
Hur långt kan ni tänka er att köra? Ska prata med sambon ikväll, han brukar inte ha något emot att köra en bit.

teszet
0

Tack så mycket. Jag har ju inte katter själv utan bara hundar men lillkillen kommer så bra överrens med dom med så det har gått fint.

SJÄLVKLART hämtade jag bort katten från dessa människor inte FN ska man skjuta djur heller.

Jag kan ju också prata med min sambo vart han skulle vara villig att köra ikväll när han kommer hem. just nu är han faktiskt i örebro och jobbar :-)

trezzi
0

vart i sörmland bor du?

spiritedaway
0

Oj. Hoppas ni hittar ett hem snart.

teszet
0

eskilstuna

teszet
0

Nu ska jag ut med mina hundar men sen ska jag hit igen och kolla om någon skrivit.

Tack igen för alla er som svarat.

teszet
0

det verkar ju som att det är ganska akut i erat fall Rynkar på näsan
Hur långt kan ni tänka er att köra? Ska prata med sambon ikväll, han brukar inte ha något emot att köra en bit.

Lina min sambo sa att han skulle kunna köra till jönköpin.

Karizma
0

Kul att du reagerade som du gjorde :) Det är ju så att en ungkatt som dessutom är okastrerad är livligare än ungkastrerad katt de brukar coola ner sig lite. Jag hoppas att du hittar nytt hem till killen :D Och lyckas du med det be dom ta den till vetrinären bums för kastrering samt märka han :) på det viset kan man göra en bra sumbolisk summa eftersom de ge katten ett bra hem + bra start till fri tänkande o inte inrutan på löpande katter :)

LinaK
0

Okej, men det låter super. Vi bor utanför Jönköping så.
Men jag kan enbart agera som tillfälligt hem för honom, men han får självklart stanna hos oss tills han hittar ett nytt hem.

Måste bara prata med min sambo också, han kommer hem i natt. Kan du skicka ett PM till mig med telefonnummer eller mailadress, så ska vi se om det kan lösa sig?

När skulle ni kunna skjutsa ner honom? Vi håller precis på med en flytt så det känns kanske inte som att det är rätt tillfälle att han kommer just till denna helgen .

LinaK
0

Om det löser sig med allt så betalar vi kastrering och id-märkning på honom. Glad

Pratade med min sambo i telefonen nyss, han sa att det var okej att vi gjorde så. Han är aldrig omöjlig. ;-)

Karizma
0

#12 det va inte så jag menade att du ska hoppa in o betala allt så där LinaK utan ett perm hem ska göra det. :P Men visst är det lättare o ha en kastrerad katt än en okastrerad kissemiss :)

LinaK
0

#13 Nej nej så fattade jag det inte alls som :) Men jag tänker inte sälja en okastrerad katt. Så jag lägger hellre ut lite pengar på det så vi får det gjort så fort som möjligt. Sen är det lättare att hitta ett permanent hem till en kastrerad kisse Glad

teszet
0

Tack underbara Lina jag har skrivit till dig nu så kan vi ha vidare kontakt.

LinaK
0

Toppen!! Du är ju själv en underbar person som tog dig an katten från början. Utan dig hade ju inte katten funnits Glad

Snurpan79
0

Jag blir alldeles glad när jag läser denna tråden. Först TS för att du tog hand om katten när han skulle bli avlivad annars, och sen för att du LinaK tar hand om kissen och fixar ett hem till honom. Stor kram till er båda. :)

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[mia-38]
0

Blir glad jag med av att läsa detta. Tänk om det fanns fler som ni.

Lycka till och krama katten. Skrattande

[Norrbysa]
0

Jag bor i Eskilstuna! Katten kan bo hos mig ett tag. :)

Jag har en syster som letar efter en kattkompis till sin vilda misse. Kan höra med henne.

LinaK
0

#19 Ja det hade ju såklart varit ett alternativ att han fick komma till dig istället, nämre så då slipper katten åka så långt. Men kan du tänka dig att kastrera honom då? Glad Vore ju bra om han kastrerades innan han kom till sitt nya hem.

[Norrbysa]
0

Om min syster vill ha honom så kan hon kastrera honom. Jag vet inte om jag har råd att göra det själv.

Man vill ju vaccinera och id-märka på samma gång. Brukar ju vara paketpris på det.

[Norrbysa]
0

Min syster vill ha katten.. PM:a mig så får ni mitt nummer… Jag kan hämta katten ikväll och åka med katten till sthlm till min syster i helgen. :-)

LinaK
0

Det är ju skit bra :) Vad glad jag blev att det löste sig på så bra vis!

Eloge till dig Norrbysa Glad

[Norrbysa]
0

Jag har dåligt med batteri på mobilen, men jag kommer hem ca kl 19 och loggar in för att se om TS hört av sig.

Jag kan nämligen ta katten redan ikväll om det behövs. (Tänkte på allergin o så)

Jag bor i övre Nyfors och har både mat och sand eftersom jag har två katter redan. Lägenheten går att stänga av så att han får bo skiljt från dem.

Sen tar jag hem katten till min syster på Söndag. Hon ska köpa en Feliway-dosa och kommer förmodligen bekosta kastrering o sånt.

Emmsa
0

En sån solskenshistoria det bidde Skrattande

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

teszet
0

Vi har redan varit i kontakt och ikväll åker våran lillkille mot nya äventyr :)

Jag är så glad samtidigt som jag kommer att sakna lilla tokern men allt ordnade ju sig till slut!!!

LinaK
0

Vad roligt :) Jätte skönt att det löste sig så fort.

Hoppas allt går bra med söta Mosse =)

Skruttan-1
0

Kul o höra :) Stor kram till TS och #21 du o din syster får en stor kram med.

Annaliz
0

Stor kram och många lyckoönskningar till Mosse och den nya ägaren :) Stort eloge till er alla som ansträngt er för att hjälpa Mosse till ett nytt fast kärleksfullt hem!

Cessy
0

Åh vad roligt att det löste sig så bra för MosseGlad Stor elogé till er alla som bidrog till detta.

teszet
0

Ikväll vid 8 tiden flyttade Mosse.

Jag är säker på att Mosse kommer att få ett bra liv men jag saknar han redan :)

Den lilla sötisen gjorde verkligen intryck på både mig och min sambo.

Tack för alla er som hjälp till och brytt er om lillkillen.

[Norrbysa]
0

Mosse har spenderat en natt hos mig oh imorgon ska han resa hem till sin nya ägare. :-)

Jag förstår att han orsakade allergi!!! Tillomed jag och min roomie som inte är allergiska har fått snuva av Mosse.. hahaha.. :-D

Han är så söt och go… och försiktig. :)