Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1052 ggr
Annaliz
0

Vänligen dela med er....

…..av en riktigt rolig historia - något som ni har varit med om med era katter som gjort er skrattfärdiga eller gråtfärdiga. Alltså gjort lite olämpliga saker :-)

Bara för att lätta upp stämningen här inne! Det tycker jag behövs!!! :-)

Vem blir den första att dela med sig??

scth
0

Jag börjar väl då. Vet inte om jag kan förklara så bra men det var kul i verkligheten.

En dag hade vi besök av några med hund och våra katter är inte spec hundvana men ingen katt var inne, så hunden lade sig tillrätta under köksbordet.

När sedan min syster kom från skolan smet en av katterna in, småsprang mot matskålen som står på andra sidan bordet, och såg på oss och jamade.

plötsligt krockade (!) han med hunden och blev så rädd att han vände på en 5örin och istället sprang rakt in i min syster.

Klart vi fick oss ett skratt men så tyckte vi synd om han.

Inga hårda smällar blev det men han blev nog lite paff.

kajsa-kavat
0

Våra katter får sin mat på köksbänken, annars skulle hunden äta upp allt för dom, hon älskar kattmat.

En dag när "gammelkatten" satt och åt så sprätte han öve lite torrfoder, och en kula ramlade på golvet som hunden genast slukade. Katten såg lite undrande ut, så tog han och petade ner nästa kula på golvet, nu med flit. Och satt och lutade sig ner och kollade när hunden åt upp kulan.

Tydligen kom han på att det här var jättekul, att mata hunden alltså. Så han fortsatte att peta ner kula för kula, och såg ut att vara helt faschinerad och lite stolt när hunden tog kulorna. Det såg så himla roligt ut.

scth
0

#2 smart katt. Då vet ni att katten kan passa hunden om ni ska bort då ;PHEHE

Annaliz
0

Hehehe :-D Roliga historier!

Link-
0

#2 Hahahaha vilken härlig en Glad

Kattilaforsens
0

Jag var hundvakt till en Flat coated retriver för ett antal år sedan. Hunden älskade katter men min dåvarande huskatt var nyfiken på men inte särskilt van vid hundar. Hunden låg under köksbordet och vilade när katten spatserade in i köket för att få mat. När katten ställde sig vid matskålen och pockade på min uppmärksamhet passade hunden på att långsamt, långsamt sticka fram sin långa nos och vips så slickade han katten från bakbenen och upp över rumpan och svansen. Katten flög en halvmeter upp i luften, fräste åt hunden och spatserade sedan med högburet huvud ut ur köket. Resten av dagen ignorerade han hunden fullständigt. Man verkligen såg på hela hans kroppsspråk hur sur och förnärmad han var.Skrattande

Snurpan79
0

Vilka roliga historier.

Jag skrattade väldigt en dag när mina katter höll på och busade som bäst. Min lägenhet ser nästan T-formad ut där sovrum och vardagsrum är taket på T-t och hallen är själva strecket. Katterna gillar att springa så fort de bara kan mellan vardagsrummet och sovrummet. En dag kom Lukas och Lia springande från varsit håll och jag höll på att dö av skratt när de krockade i hallen. De såg aningen konfunderade ut efteråt skall tilläggas.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annaliz
0

Hehe! :)

Jag kom hem från jobbet en dag och kände för att tappa upp ett bad. Sagt och gjort, så drog jag för draperiet och la mig där och blundade. Då hörde jag småsteg från en utav mina katter, Max, som småpratade lite och kände för att hoppa upp på badkarskanten och leka med vattnet. Sen ville han balansera från ena sidan till den andra (bakom draperiet) och det såg min andra kisse Tjorven som såg sin chans att springa dit och slå en tass på draperiet så att Max halkade och ramlade i. Både jag och han blev vettskrämd men sådär efteråt fick jag mig ett gott skratt! Han däremot var väl inte så förtjust just då, men fick inte heller några fobier för vatten :-)

sus-sharon
0

Kaka är väldigt fascinerad av vatten och vill gärna leka med vattenstrålen från badkarskranen lite då och då om tillfälle ges.
Detta innebär alltså att hon blir överlycklig när man ska bada och gärna sitter på kanten och leker eller bara ser lite allmänt nöjd ut.

En kväll skulle min sambo lägga sig i badet efter en ansträngande dag och Kaka följde som vanligt med och satt på kanten.
Eftersom det plaskade i vattenytan tyckte hon tydligen dessutom att hon skulle kolla det lite närmare.
Så Kaka lutade sig ner mot vattenytan, stoppade näsan under vattenytan och andades in!

Hon har aldrig sett så förskräckt ut i hela sitt liv, tror jag. Och hon har heller inte försökt snorta vatten igen..

medarbetare på djurskydd.ifokus

Kattilaforsens
0

En gång när jag var hemma hos en kompis så spolade hon upp ett bad som hon tänkte ta när jag hade gått. När vi satt vid hennes köksbord och pratade så hörde vi ett plums och ett illvrål. Det visade sig att henne birma Sune hade hoppat i badkaret på jakt efter en tvestjärt som låg och flöt ovanpå vattnet. Gissa om Sune var sur…

Destany
0

Förra helgen hade jag killbesök här hemma o zorro var antagligen sur för att han inte fick sova i sängen så han öppnade garderobsdörren i sovrummet o välte min tvättkorg upp o ner så alla mina smutskläder låg på golvet..inte så kul direkt

Puma älskar min strumplåda o tömmer den så ofta hon kan..

JessicaN
0

För några veckor sedan så hade vi precis gjort i ordning ett nytt akvarium som jag och sambon nu höll på att plantera växter i, därmed var täckglaset ej på.

Akvariet står bredvid soffan och min katt Trisse satt på armstödet och inspekterade vad vi gjorde.

Behöver jag egentligen säga mer vad som hände..? Flört

Katten hoppar upp Förvånad Men han landade på kanten så han plaskade bara i med framtassarna, han hoppade genast ner och har inte försökt hoppa upp sedan dess Flört

Innan så gick han på täckglaset var och varannan dag men vi tänkte ju att vi stod ju precis framför akvariet så vi trodde inte han skulle våga hoppa upp då eftersom vi är stenhårda, inga katter på akvariet! Men visst tusan försökte han iallafall Tungan ute Men det har det blivit slut med nu Flört