Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2501 ggr
JessicaN
0

Min kamp för ett burskynke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit och köpt en massa tyger idag. Ska försöka knåpa ihop ett eget burskynke med tillbehör.

- Röd sammet till väggarna och ena sidan av golvet (ska göra golvet i två färger så att man kan vända på den)

- Svart sammet till ena sidan av golvet och bädden

- Silver tyg till toa-skärm

- Svart tyg med silverstjärnor på till gardiner och tak

- Skumgummi till golv och bädd

- Vadd till bädd

- Snören till omtag för gardinerna, upphängning m.m.

Vad tror ni..? Hoppas att det blir så fint som jag vill att det ska bli, är ingen höjdare på att sy men det ska säkert bli godkänt.

Jag vet måtten på H 60, B 75, D 60 men är det någonting speciellt jag måste tänka på..?

tuska
0

+

gardinerna ska vara någon dm. längre så du kan stoppa dem under madrassen.   Ett tips ta alltid med någon stor säkerhetsnål, det är jädrans bra att ha Flört

se7en
0

Håller med #1, säkerhetsnålar. Jag har också upptäckt handduksklämmor, kan eventuellt fungera som alternativ för knytband…men nu spekulerar jag bara.

Har själv aldrig använt spiraler, bara knytband(krångligt) och knäppning(lite krångligt, det med, men vem har sagt att det ska vara lätt, haha) men tycker det låter enklast och smidigast.

Och tänk på att mäta hela tiden, det måste i alla fall jag göra, för helt plötsligt kan det ha lagts till eller dragits ifråm en cmFörvånad.

Sen är det ju snyggt med lite rynk på innergardinerna, men det har jag inte vågat mig på än.

Det kommer nog bli jättefint, lycka till!

MonicaLagerquist
0

En liten varning för säkerhetsnålar.Jag använde det tidigare för nödlösning Sen hade jag en fertil hankatt med mig en gång och han var lite vild och ville ut ur buren och in till tjejen brevid i andra buren.Det hela slutade mad att han fick en säkerhetsnål genom tassen och där satt han fast.Som tur va så såg burgrannen det och kunde hjälpa loss honom.

Stolt ägare till tre La permer

tuska
0

Jag har själv aldrig  använt mej av säkerhetsnålar, men hadde önskat att jag har haft med mej sist, då tyget på taket inte låg stilla, det va en ny burklädsel jag hadde, med för tung volang framtill.  Men som ni säjer det kan kanske vara idiotiskt om katten skulle bli lite orolig. Skäms Då tar jag med  hårklämmor nästa gång

JessicaN
0

Okej, tack så mycket för tipsen! :)

Det jag är lite orolig över är att det inte passar i buren sen överhuvudtaget :P Har ju aldrig varit på en kattutställning förut.

På måndag ska jag börja sy så in i norden, ska sy i ett sträck tills det blir klart :P

tuska
0

Beräkna lite rynk på gardinerna, så går det nog jättebra.  Du måste visa oss resultatet. 

Skulle du inte bli nöjd så tror jag att din klubb har burskynken att låna ut, min klubb hadde då det å erbjöd mej att få låna ett när jag ställde ut första gången. …. Men jag gjorde som dej  sydde själv å det va så kul när man åstadkommit någe som man tyckte va vackert Mitt va av ett ljuslila underlakanCool

Inte vet jag om det passade katten precis.Skrattande

JessicaN
0

Jag hoppas verkligen att det blir som jag har tänkt.

Kommer visa det när det blir klart :)

Tror att färgerna passar ganska bra men främst så har jag tänkt på att ha fina färger :P En brun tabby katt till svart, rött och silver, tror att det blir ganska bra :)

dara
0

hru blev burskynket och har du använt det ännu?

Skruttan-1
0

nyfiken jag med :)

JessicaN
0

Ja just det, har glömt uppdatera :P

Har använt det på två utställningar.

Min första utställning var i Örebro 31 januari där min huskattskille Findus blev NOM :) Bilden är därifrån.

JessicaN
0

Och den här bilden är från Hallstahammar 4 april där Findus fick en 4e placering.

Det var påsktema då så jag hade pyntat med lite fjädrar :)

JessicaN
0

Toaskärmen blev lite för lång så den "buktar" ut lite men i Örebro var det en som gick fram och frågade var jag hade fått tag på den, hon tyckte den var jättesnygg :)

Gardinerna jag hade gjort skippade jag, det blev för instängt, ville att alla skulle se Findus ordentligt :)

dara
0

en liten pokal ser jag i hallstahammar… Glad

JessicaN
0

#13 Den fick han i Örebro när han blev NOM men jag var ju tvungen att ta med den till Hallstahammar för att visa alla :) Där fick han en 4e placering så då blev det inget pris.

LinaK
0

Det såg ju jätte fint ut. Såg mer inbjudande ut på den andra bilden du visar :) Lite mer "hemtrevligt" hehe.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Johanna161
0

Han är duktig lilla Findus :) Får se hur mina pojkar sköter sig i Örebro. Ska sy ihop nåt snart jag med. Men blir nog enklare och billigare tyger än du hade, men blir nog fint ändå. Dom får ju sitta i en dubbelbur iallafall :) måste bara fixa en mini-toalåda och lite sånt. Skyltar och sånt är överkurs för mig Flört

EddaM
0

Jag har sett buren Live o den e himla fin måste jag säga =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Johanna161
0

Me too Glad jag är Jessicas syster. Så i Örebro den 6:e juni ska vi hjälpas åt så allt går så smidigt som möjligt. Jag kommer att ställa ut två kattungar för första gången, men jag har ju varit med Jessica på utställningar så lite koll har jag fått nu iallafall. Har dock inte allt för höga förhoppningar på utställningsresultatet då min ena pojke har för lite hår. Men han är så fin ändå Skrattande Ska mest prova en gång för skojs skull.

JessicaN
0

#15 Ja, då blev det lite mer ombonat :) Då var jag inte heller "gröngöling" på utställningen :P

#16 Det går nog jättebra :) Ozzy är ju så charmig :) Toalådan jag har är en sån där mini, den köpte jag på Djurens Center i Marieberg.

Då har dom varandra också, när dom får sitta tillsammans. Findus tycker det blir så tråkigt att vara själv, han försöker gräva sig ut ;) Speciellt i Hallstahammar, då fick jag ha honom i knät nästan hela tiden.

Ja, jag blev helt GALEN på tygerna :P Sammetstyget trådade sig så den struntade jag i att fålla, sydde med sicksack runt kanterna bara och det svarta med stjärnor var så tunt så det följde med in i maskinen, fick köpa "snabbfållband" på IKEA för att göra gardinerna, tror jag förstörde två längder.

Skylten med "Huskatten Findus" beställde jag över Internet, formgav den själv :) Men det var absolut inte krångligt.

#17 Tackar! :) Inte så fin som vissa andras men absolut godkänd för att vara hemmasydd av en som knappt kan sy :P

Nästa utställning blir i Örebro 6 juni och jag känner mig sugen på att sy lite fler burskynken men jag tror det får vänta ett tag, måste spara lite pengar nu…

Bilden: Hemkommen från Örebro efter att ha blivit NOM :)

JessicaN
0

#18 Sixten tror jag iallafall att det kommer gå bra för. Nu har ju inte jag träffat honom på riktigt men han är riktigt fin på alla bilder jag har sett :)

Och Ozzy är en riktig charmknutte ^^

Johanna161
0

Vi får väl se. JAG vet ju att de är världens finaste iallafall :P När studiebidraget kommer ska jag köpa lite tyger och sy burskynke.

JessicaN
0

Precis, tycker också att Findus, Trisse, Ronja och resten av släktens katter är världens finaste katter :) Oavsett hur det går på utställningar. Men det är ganska roligt att träffa folk och att se så många olika kattraser :)

dara
0

vet ej om ni har olssons tyger i närheten men ville bara säga att man ibland kan hitta helt ok tiger där för 19 kr metern… på våran har de just nu ett mycker "sparat" utbud för inte mera än 10 kr meternär ju inte mycket ett burskynke behöver kosta då och man kan göra flera…Flört

Johanna161
0

#23 tack för tipset! Det ska finnas ett Ohlssons tyger i Örebro men har aldrig varit där, men det måste definitivt kollas upp Glad

Skruttan-1
0

Vad fint det vart :) o super fin katt.

JessicaN
0

#25 Tack så mycket! :D

EddaM
0

Sedan finns ju Ikea o de har 15kr/m på vissa tyger, tål att kollas in. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z