Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 941 ggr
Mzielady
0

Att bli med katt =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad

Jag har en undserbar kissemisse som heter Egon, han är inte som alla andra kissemissa han är albino och helt döv. Han skriker för att han vet inte om att han gör det.. Lilla Egon gillar att gosa och vara nära hela dagarna, men han kan ställa till med hyss också, genom att krafsa sönder våra fina möbler. Man kan ju inte skrämma honom genom att klappa i händerna eller säga till honom. Så vi har köpt en vattenspruta som vi sprutar på honom när han gör hyss, vi har inte heller skapat ett kattvänlgt hem, för vi fick honom av en slump. Så han får sova i badrummet tills vidare.

Jag vill gärna ha tips och råd om döva katter och dressyr. Tack!

modellflickan
0

Men ååh vad söt han är Glad

Scilla
0

Ett tips, det blir enklare för oss att hålla reda på vad som redan skrivits och svara om du skriver en tråd istället för tre olika med samma frågor. Flört

Pia
0

Jag låser de andra trådarna och lägger in svaren nedan…:)

Pia
0

Välkommen till Katter, Mzielady!

Jag har ingen erfarenhet av döva katter. Den enda tråd härinne jag hittar om just detta är denna.

Kanske någon annan har erfarenhet av döva katter och kan berätta hur de umgåtts till vardags?

Pia
0

Scilla har 061111 kl 11:23 svarat:

Det är vanligt att döva katter jamar en del när de letar "sina" människor. Tror det är något man får lära sig att leva med.

Har ni testat spruta vatten på honom när han gör hyss?

NinaToy
0

jag hade inte sprutat vatten på min katt. :P lyft bort den istället? Det gör jag med mina katter nu som hör, om man klapapr eller skriker åt de så blir de ju bara rädda och inget blir bättre.