Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1089 ggr
mariva
0

De hemlösas djur får gratis vård

Jag blev så glad när jag läste att Västra Djursjukhuset i Göteborg den 5 april öppnar sjukhuset för de hemlösas hundar och katter.

De får gratis operationer, vaccinationer, hälsokontroller, mat och annat som djuren behöver.

Heder åt dem!

deedee
0

Ja verkligen!

Skruttan-1
0

wow… hoppas fler följer efter detta :) Jag skulle gillat det då man ofta ser ögonifektioner skabb mm hemlösa katter och antar folk vågar inte ta dessa pga att dom kommer kosta dom vetrinärvård direckt o kanske mycket med. Och kanske fler vågar sig på personliga kattinsamligar för hitta nya hem sen till katterna, bara det inte blir djursamlare. :)

voranna
0

Ja visst blir man glad i hjärtat!Men hur finansieras det?Har goda människor skänkt pengar genom någon fond?Allt som rör veterinärvård är ju dyrt,och sedan när de är färdigbehandlade hamnar dom på katthem i väntan på ny ägare?Ett fantastiskt arbete läggs ner för att ge dom en ny chans.Det är bra att det finns men så synd att de behövs,om ni förstår vad jag menar.Om alla tog hand om djuren som älskade  familjemedlemmar skulle det se anurlunda ut.

mariva
0

Det blev visst lite missförstånd här. Det är hemlösa människors djur det handlar om. Djuren har alltså en ägare redan, men de har ingen egen bostad, varken människan eller djuren. Det gäller alltså inte djur utan ägare.

Man kan väl säga att veterinärerna denna dag jobbar idéellt.

elyse
0

Så bra. Jag vet att de flesta hemlösa alltid låter djuret gå före och att dessa djur sällan behöver svälta etc, men vaccinationer och liknande kan ju vara svårt att få råd med.

Skruttan-1
0

#4 okey men bra var det iaf för då vet man att de hemlösa ka nfå hjälp med sitt älskade djur :)

Silvestris
0

Det är inte första gången Västra djursjukhuset gör detta heller. De har hunnit med flera sådana här dagar för de hemlösas djur. Första gången tror jag var Alla hjärtans dag… förra året? Eller året innan.

Mycket bra initiativ!

Snurpan79
0

Himla bra initiativ. Hoppas fler hakar på.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

voranna
0

Ja okey,då är jag med!Hoppas fler djursjukhus tar efter detta fina initiativ.Glad

Atiz
0

Ja visst är det bra. Jag har tidigare arbetat med hemlösa personer och vet att deras djur inte får den omvårdnad de behöver.

Maria
0

Jag tror det är tredje gången detta sker om jag inte har fel.

För övrigt är Västra Djursjukhuset det bästa jag någonsin besökt under alla mina år med djur.

/Maria