Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 1048 ggr
[Wera]
0

OT - Tillfälligt hem under resa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska resa bort till Mallorca, så fort jag gjort alla nationella proven o s v. Men jag har en katt som behöver ett tillfälligt hem då. Vet inte hur länge jag stannar än, p.g.a personliga skäl här hemma åker vi bort ett tag, blir väl ett par veckor.

Vi finns i Dalarna, Gästrike (Ovanåker) och kommer åka någon av dom här vändorna:

**--> Jag kan ta katten till: Falun, Borlänge, Ludvika, Örebro, Kumla, Mariestad, Skara & Göteborg.

--> Ev om jag åker över Stockholm istället kan jag ta katten till: Söderhamn, Gävle, Uppsala, Stockholm, Nyköping, Norrköping, Mjölby? Jönköping, Borås och Göteborg.
**
Och så kan jag ju ta dom till Rättvik, Edsbyn, Bollnäs och andra platser jag åker förbi.

---> Ring 0271.44001, 0730619554. Maila wera.berggren@hotmail.com

www.berggrenskaniner.se.nu

Chicco - En okastrerad hankatt! Han är riktig feg bland nya, han är snäll och kelig bland barn, men mot vuxna män är han väldigt rädd öfr han blivit vanvårdad! Så han behöver vara hos en lugn kvinna. Väldigt kel sjuk katt! Han är somsagt okastrerad, men han kissar inte inomhus om det inte luktar annan katt.
Vi låter han vara okastrerad för vi bor mitt ute i skogen på landet helt utan andra katter och grannar.
Kan ev. bli så att han kastreras (beroende på vår ekonomi) för vi ska flytta i sommar, så det krävs ev. att han kastreras.
Svart/vit blandras, väldigt liten katt, åldern är okänt men vi har ägt han i snart 4 år.

evrekaw
0

Det finns bra pensionat och de är faktiskt inte så dyra som man kanske tror…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

tuska
0

Jag skulle hysa in missen på ett kattpang, men de ska vara vaccinerade å försäkrade  och det är väl din kille.

jag tror inte kattpangen har krav på det att hankatt ska vara kastrerad.

evrekaw
0

#2 Har du inte vaccinerat katten! Förvånad

tuska
0

#3  Alla mina katter är vaccineradeSkrattande   Jag tror du läser helt tokigt nu.

evrekaw
0

#4 Du skrev:

"Jag skulle hysa in missen på ett kattpang, men de ska vara vaccinerade å försäkrade  och det är väl din kille."

Men de ska vara försäkrade och vaccinerade… Tänkte att de inte var det eftersom du skrev så…

Hur menade du?

tuska
0

Förlåt min dialekt.Skäms  

Föklarade för Wera vad hon behöver tänka på innan hon lämnar sin katt på kattpang.

[Wera]
0

Tack för svar.
Vart kan jag hitta pensionat då? Några som vet hemsidor?

LinaK
0

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Ett ställe jag verkligen kan rekommendera är http://www.ulvstorpsgard.se/ men det ligger ju i Jönköping blir kanske lite för lång omväg för er. Men där är det hur fint som helst, och dom tar verkligen väl hand om katterna där.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tuska
0

Vilka fina kattpang.   Börjar att räkna på vad det skulle kosta för mina 8 katterSkrattande  Det får bli Avesta 1 vecka.

Tack för länkarna

[Wera]
0

Har hittat ett tillfälligt hem, min mammas kompis tar hand om han.
Tråden kan låsas.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#10 har du 8 katter tror jag säkert du kan förhandla med pensionatet med mot priser de anger på hemsidan. Värt att prova iallafall

tuska
0

#12  Jag behöver 4 rum    två måste ha varsitt rum sen tre och tre. Kanske de kan göra ett rätt så hyfsat pris. Det beror väl mycket på va det är för säsong.  

Jag måste ha tag på ett bra hundpang oxå för två vovvar,   Det blir en jättedyr resa för mej.

Det lättaste har varit om man fåt tag på någon med stort ansvar som kunde vara  hemma här hos dem en vecka med jättebra esättning.Obestämd