Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 917 ggr
Pia
0

God morgon 5 november

I natt har det visst regnat ordentligt, endast små tussar av snö ligger kvar nu. Jobbigt med dessa snabba förändringar i vädret…:/ Nu skall det visst bli runt +10 och sol i veckan, då får man passa på att insupa lite solenergi!

Idag skall jag bara ha en lugn dag, kolla film, handarbeta och skriva brev. Mysigt:)

Hoppas ni får en skön söndag!

Leffe
0

Jag har fullt upp idag. Ska på möte där kattklubben jag är med i ska planera för sin första kattutställning, som ska genomföras nästa år.
Missar AIKs match om fotbollsguldet

Jenka
0

Idag ska jag provrida en eventuellt medryttarhäst, är smått nervös :P.. Men det ska väl gå bra :) Jag kan juh inte mer än total göra bort mig ;P..

Annars kommer jag vara ta det lungt, imorgon börjar skolan igen..

EddaM
0

Jag skall bara njuta av dagen o pyssla om min fina katter. O dessutom e jag väldigt trött efter igår. Jobbit men kul att åka på utställningar=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Veduran
0

Godmorgon alla!

Jenka: det går nog bra, har själv funderingar på att bli medryttare ibland. Vet inte riktigt vad det innebär men nog gör sig min gamla "ridartarm" påmind ibland :)

[helenal]
0

jag ska jobba:( knner inte för det!!! så kalt ute.. jobbade igår ochså från  7 på morgonen till 8 på kvällen, e rätt seg idag!

Destany
0

idag har jag sett Omen äcklig film… nu ska jag snart börja med mitt hemjobb i hemsjukvården jag ska skriva om parkinson… annars ska jag bara ta det lugnt.. e tveksam till om Zorro låter mig jobba idag för han e så kelsjuk just idag…

Veduran
0

Och vi har just ätit lunch här, citronpepprad lax, potatis och en sallad med bl.a. granatäpple, ingen hit enligt sonen. Nu ska jag lägga mig och läsa lite på maten… sen ska jag försöka göra något "nyttigt" :)

Jo förresten… när katterna liksom hostar eller tjöjs nästan… är det hårbollar på väg då? Det händer inte ofta men ibland gör både Theo och Vilda så, men inget kommer upp och båda är ju piggelinusar för övrigt. Vet många andra katter som också gör så men aldrig riktigt begripit vad det beror på… om det liksom bara är katters harklingar eller?…

Scilla
0

Jag sitter i sängen med datorn bredvid en sambo som vägrar stiga upp. Eftersom han har svårt att somna på kvällarna tyckte jag att han borde vakna snart. "Jag är inget barn" fick jag till svar… Suck!

Sandra
0

Scilla - haha! Den kommentaren känner jag igen. Fast den brukar iof komma från mig.

Såg en äcklig film på tv igår, eftersom jag är så lättskrämd så blev min kompis tvungen att sova över hos mig inatt. O imorse ville jag ju inte gå upp eftersom jag sovit två timmar bara. Min kompis påpekade lite snyggt att jag inte varit still en enda gång inatt. Han hade tydligen fått sig en spark eller två =/

Men snart är det dags middag! Ska bara göra nåt lätt idag för igår tappade jag hela saltkaret i min mat, så det blev lite vääääl salt o nu finns det inget salt kvar att använda. Får köpa till imorrn!

Scilla
0

Han steg upp klockan tre…

kristinah
0

Jag fick sovmorgon till kl 8:30 idag, fast det var vissa avbrott inatt med en viss spinnande, promenerande Joppe som inte visste riktigt var och om han skulle ligga. Sov i huset inatt så det blev lite "rumphugget" med sömnen.

Har varit och sjungit i kväll med St.Olofskören i kyrkan. Det blev min avslutning med den kören eftersom jag flyttar till skärgården. Det var med vemod jag lämnade ifrån mig mappen och sade hejdå till kören. Lyckligtvis finns det en kör i Föglö som är i skriande behov av körmedlemmar. Jag skall ta kontakt med deras körledare/dirigent och meddela att jag vill gå med där.

Nu skall jag försöka packa några flyttlådor innan jag går och drar ngt gammalt över mig tills i morgon då det är arbetsdag.

Titti
0

go gväller

Nyss hemkommen. Har ju varit med och hämtat Jr, och jag är faktiskt sur som en liten ättiksgurka. Bara så att Ni vet - fast jag vet - det är lönlöst.
Han hade både mössa och handskar med sig i fredags när han for, men dom är kvar hos mamma i Sverige. Är tydligen på 7-åringens ansvar att grejorna kommer med tillbaka. Trodde faktiskt det var moderns. Så nu är det jag som får sitta uppe i natt och sticka färdigt vantarna som jag håller på med till Jr. Kömmer att vara ganska avslagen i morgon. Gu nåde den som stör mig då.

Jenka
0

#4 Du kan juh söka någon iaf ;)

Gick iaf jätte bra. Glja (ej felstavat ;)) är jätte härlig, så nu har jag en medryttarhäst :D.. Ska bli så kul :)

Pia
0

Veduran, ja jag tror det är harklingar. Ibland kan det säkert vara något litet som sitter fast, ett grässtrå eller så som kanske inte kommer upp så uppenbart.

Å andra sidan kan dessa typer av harklingar som inte "ger synbart resultat" och pågår ofta vara tecken på sjukdomstillstånd som t ex cancer har jag läst någon gång. Var jag nu läste det. Hm.

Men som sagt, vanligen är det normalt att de beter sig så ibland, som du säger så är de ju piggelin i övrigt. Somliga av mina katter ägnar sig också åt att "harkla" sig regelbundet och de tycks må bra:)

Veduran
0

tack Pia… jag tror inte heller att det är något farligt men alltid undrat lite varför dom gör så. Jag tror alltid att dom satt i halsen när dom låter men det har aldrig varit något farligt. Dom hostar/harklar sig några gånger sen är det över