Hur länge växer katter?
Vi har en sju månader gammal honkatt Isis, hon har god aptit och är frisk och kry men hon är fortfarande väldigt liten.
Hon är huskatt och hennes mamma är också en ganska liten, Isis var påfallande mindre än sin kullsyster när vi hämtade henne.
Så nu undrar vi av ren nyfikenhet hur länge växer katter?
Kommer hon att bli mycket större än hon är nu?
Vi är OK med vilket som, vi är bara nyfikna typer 
Det är helt individuellt - en del växer tills de är tre-fyra år.
Det skiljer sig både mellan individer och raser.

Precis som de ovanför säger så är det jätteolika, men det vanliga är att de åtminstone växer tills de är 1-2 år, så chansen finns att hon blir lite större. Men det är ju lika bra att ställa in sig på att hon inte kommer att bli den största katten här i världen =)
Tack för era svar, vi var mest nyfikna 
Det gör inget om hon fortsätter att vara en pyttekatt eller om hon fortsätter att växa för huvudsaken är ju att hon är frisk och glad.

På höjden och längden växer de flesta katter tills de är 10-12 månader. Lite tillväxt på höjd och längd kan ske även andra året men nu snackar vi *marginellt*.
Däremot fortsätter katten att utvecklas i ytterligare ett till två år beroende på härkomst - men nu är det "på bredden". Inte att förväxlas med en katt som blir tjock - jag menar alltså att benstommen fortsätter förgrovas och förändras samt att muskelmassan utvecklas =)
HTH!
Emma
"0 Vilken bra tråd, nu fick även jag svar på en fråga jag undrat över. Har också en hankattunge, bondkatt, på snart sju månader, och han är så "ynklig", åtminstone för att vara hanne. Så då finns chansen ännu att han blir lite större i allafall.
mvh kajsa-kavat