Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 535 ggr
Pia
0

Godmorgon 1 november

Nu får man väl anse att det är nästan vinter ialla fall - första snön föll inatt här strax norr om Stockholm. Och ute yr det kallt *burr* - Äntligen så vet man att man måste klä sig varmt och plocka fram precis alla mysiga mössor, sjalar och kängor ändå…:)

Hoppas ni får en bra dag!

Titti
0

Morrn morrn.

Här blåser det. Hade tänkt planera in en "stadsresa" idag, men det kanske inte blir något.

Just nu är jag sur och grinig. Lokaltidningarna här är partiska så det "skriker i knutarna". Jag börjar faktiskt fundera om man som en helt vanlig medborgare har några rättigheter, eller har man bara skyldigheter?

Tja, ni kan ju läsa själva så förstår ni. Länk.
Dom gör inget annat än skyller ifrån sig.

EddaM
0

Titti: Dåligt att de inte står för vad de har gjort fel. Bättre det om man vill vinna röster.

Även här har den första snön kommit, det är bara lite puder som ligger, men det blåser så mycket att till o med inte jag har någon lust med att gå ut. Skall byta däck på bilen idag. Men jag lämnar över det till folk som är bättre lämpade till det. Sedan skall jag låsa upp min telefon o köpa ett kontantkort då jag ringer så lite på den o det är lika bra att göra så.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

EddaM. Vet du hur jag gör när det blir dags att byta däck på bilen eller något annat mekande?
Jag börjar "släpa" fram grejorna, och så ser jag olycklig ut. Ungefär: "Hur använder man den här domkraften?" Vipps, så har man hur många par händer som helst där och hjälper en. Det fungerade i alla fall då jag fick punktering, och den gången som tändfördelaren "for i bitar". Glad

Jenka
0

Har snöat har också, inte mycket, men det ligger lite vitt på baken :).. Ska till stallet idag och rida :D.. Annars har jag som vanligt inget direkt inplanerat, får se vad som händer..

EddaM
0

Titti: Det är ju en bra ide det=) Så kanske jag hade gjort om jag inte redan fixat hjälp=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

evamojje
0

Godmorgon Glad

Snön faller och jag hade planerat för en städ dag då jag trodde att jag hade tvättstugan men tji fick jag det är imorgon,så då får städningen vänta Glad

Så det blir en "lugn" dag med kissarna.

Kli & Tramp från Mojje & Eva + Mimmi & Sotis

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Scilla
0

Sambon fyller år idag så jag var uppe tidigt. Bakade scones, gjorde fruktsallad med ananas, mango, granatäpple och passionsfrukt, juice i råsaftscentrifugen med diverse citrusfrukter, ananas och granatäpple och sist med inte minst, latte med hjärtan i skummet.

Ikväll vankas trerätters middag. En italiensk förrätt med gravad lax,  ruccola och citron, frutta di mare till huvudrätt och en chokladtårta till efterätt. Puh! Till det ska vi dricka mousserande vin i champagneglasen jag jagat runt halva stan för att få tag på och som han ska få i födelsedagspresent… Man har det inte besvärligare än man gör sig! Flört

Erikalice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Här har det snöat hela natten, det är ganska mycket snö ute nu. Härligt med första snön! Släppte ut kissarna på balkongen. De såg helt chockade ut. De har aldrig upplevt snö förut Skrattande 

Idag blir det pluggande som gäller nu i några timmar. Sedan ska jag och min syster gå och hälsa på min farmor och ge henne en blomma eftersom hon fyllde 84 i måndags.

Titti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag kommit mig för att ta en bild på Vimsan, med lånad kamera. Hon ligger på sin absoluta favoritplats. I Jr säng. Ska ta mera bilder. Lovar.

Hon ligger helst just där just nu när det blåser ute. Hon vill inte gå ut idag.

Veduran
0

Godmorgon! :)

Jag ska försöka näta klar grinden idag och nu hoppas jag att skruvdragaren laddat ordentligt över natten så det går lätt att få ihop delarna. Har fått tid för synundersökning idag, inga andra planer…

Scilla: jag tror jag kommer över och äter hos er! :D ;)

Scilla
0

Veduran: Bara du varnar först och håller till godo med att spela butler vid vår romantiska middag ;)

Scilla
0

Selma hade f ö fixat en egen födelsedagsöveraskning åt sambon och pillat ut ordentligt med stoppning ur en trasig kudde som matte lagt i en hög med annat som ska slängas. Hon hade med andra ord fixat inomhussnö på vardagsrumsgolvet! Oskyldig

Murre_Uddiz
0

hejsan!

Idag har jag varit å jobbat i stallet. Asjobbigt. Nybörjarna ngt jobbiga elr vad? " Det är så kallt, så jag vill inte rida ut längre" efter 15meter från stallet..suck. Men, men.Fundersam Jag höll i en terorilektion och en leklektion:) De var indelade i 3 grupper, så jag fick leka med de yngsta och ha teori med dom mellan.

nu är det 3missar i stallet! :) om jag inte redan skrivit d..aja, den 3:e kom hem igår. Alla har vart ute o jagat å haft kul under sommaren, sen kommit igenSkrattande