Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 1155 ggr
Anne
0

Skriv bra rubriker!

Ett allmänt tips för att få fler svar på era inlägg är att skriva en bra och beskrivande rubrik som gör att fler klickar på tråden. "Hej" är t.ex. en rätt dålig rubrik, som inte säger så mycket. Skriv gärna i rubriken om du har en fråga (skriv alltså både "fråga" och den aktuella frågan), och försök generellt vara så tydlig du kan :)

spiritedaway
0

Jo man har ju sett några trådar det bara står hej på :P

annaLi
0

ja men man kankse inte har någon bra rubrik eller har flera frågor eller inte vet hur man ska formulera rubriken. Jg tycker hej är bra ändå. Jag har själv skriivt så då jag inte vet vad jag ska sätta för rubrik

Maria
0

Det räcker kanske med ett ord som förklarar innehållet i tråden.  Ex. frågor om kattens kloklippning och pälsvård kan man kanske skriva "Klo/pälsvård?" Det gäller att hitta ett bra sökord för tråden.

Inte alltid så lätt kanske…

/Maria

Scilla
0

*putt*

spiritedaway
0

#2 Fast det finns ju hur mycket olika kategorier som helst. Så lite bättre än hej går det att skriva. Något som säger vad innehållet i tråden handlar om. :)

annaLi
0

Varför egentligen lägga tid på o skriva en sådan här tråd??? Finns det inget bättre att göra då

Maria
0

Det är ju för att alla ska hitta bättre och en tråd med en rubrik som faktiskt ger en vink om innehållet läses förmodligen med mer intresse.

Det är också lättare att söka på något specifikt.

(Har du inget bättre för dig än att svara på en sådan här onödig trådFlört)

/Maria

annaLi
0

Nä fasktiskt inte Flört

Masamo
0

Nu blev väl denna tjej ganska utpekad för sin rubrik. Tråden kunde ha varit lite mer neutral, så att ingen blev utpekad. Det känns nog inte så roligt.

Anne
0

Åh, jag kan plocka tio rubriker till från de första sidorna som inte säger särskilt mycket. Poängen var bara att väcka tanken, och att försöka tänka lite extra innan man skriver rubrik. Det är viktigt för att sökfunktionen ska fungera, och dessutom är det ganska många som hittar hit via google. Ju tydligare desto bättre.

Masamo
0

Det finns massor av rubriker som man kan ifrågasätta, men det är ju tråkigt om man blir utpekad, det skulle ialla fall jag tycka.

Då är det oftare värre med inläggen. "Man ska inte" är ett ofta använt uttryck, som kan låta som att man inte får/bör göra saker. Självklart får man ha åsikter, typ, "jag tycker", Och det låter då inte som att man far med pekpinnen.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Glad

mariva
0

Jag tycker i alla fall att det var bra att du skrev den här tråden, för jag har själv tänkt på det flera gånger.

Ibland har jag gått in och läst typ "Hej-trådar" först när jag inte hittat fler intressanta rubriker, och så har det visat sig att det var något viktigt som jag var glad att jag fick syn på.