hemmagjorda leksaker
Jag vill ge min kommande katt några hemmagjorda leksaker, har ni några tips.
Tack på förhand mvh virre1
Virka/sticka/sy något, som du fyller med vadd och kattmynta. Nästan alltid garanterad dundersucce. Kattmynta kan du köpa på vanliga djuraffären.
Medarbetare på jack russel terrier

jag har kattmynta hemma

#1 o tack för tipset

du kan gå in på
http://www.janitasdesign.com/softspot/index.html
där finns en massa skojiga grejor att göra…
sedan kan man gå in på garnstudio och där finns en massa virkbeskrivningar där man kan se hur man för olika gosedjur och bollar man kan fylla med kattmynta och vadd

#4 ok tack för tipsen
=)
Jag har ett tips på leksak. Inte hemmagjord, men billig och mycket uppskattad här hemma: Sugrör! Den tjocka modellen som de har på ex McDonalds. Katterna här hemma älskar att fippla omkring med dem.

#6 det var ett bra tips.Får gå till McDonalds o fråga om jag får några sugrör.tack för tipset.

gör egna tunnlar, klätterställningar, virka möss, sy dynor med beanbag kulor. Våra katter älskar prasslet dom ger

Vad bra att de gillade dem!
Sugrör är bland de mest uppskattade leksakerna här hemma och då finns det mycket att välja mellan…De uppskattar gratissaker såsom sugrör, hopknycklade pappertussar, snören och mjölkkartongsflärpar mycket mer än alla dyra leksaker man köpt till dem.

ja jag håller med fast en av dem älskar en mus i ett snöre
Mjölkkartongsflärpar går alltd hem! :-)

#12 ja fast dem leker i några minuter och struntar i dem sen

tack för alla tips
Virkade leksaker är jättepopulärt. Jag tillverkar ju och säljer för förmån till kks och jag har sett en hel del olika varianter. Virka är ju smidigt och tar inte så lång tid heller.
Stoppa sakerna med vadd och kattmynta. Kanske spraya kattmyna ovanpå också så blir det en hit;) Bollar, möss, humlor, bläckfiskar ja fantasin tar aldrig slut på vad man kan göra. Testa
//Pia

Jag har gjort en leksak av gamla strumpor. Använde tre strumpor. Tog en strumpa o stoppa ner i en till tårna, gjorde en knut nere vid den nedstoppna strumpan, la ner den tredje strumpan o gjorde en knut. Uppskattad av mina raringar. Man kan även lägga ner små plingor i strumpan så att det låter om den.
Mina katter älskar även sugrör, om jag har sugrör i ett glas som står på vardagsrumsbordet o tittar bort en liten stund så är katterna snabba o sno mitt sugrör :)
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Tack för sugrörs-tipset Liljekatten! Nu har Morris börjat apportera sugrör! 

har aldrig behövt bekymra mig över att kaka inte ska ha nåt att leka med.. hon hämtar och bär omkring på allt (tops, hårnålar, hårsnoddar, pappersbitar, blomblad hon knipsat av, stenar från blomkrukorna, lecakulor osv osv i all oändlighet).
värst var dock fredag när han var liten.. hörde ett skrapande konstigt ljud utifrån köket, och när jag tittade ut genom sovrumsdörren såg jag katteländet komma släpande på en stor ica-kasse som var fylld med mina ridkläder… den grabben kan, han:)
suddgummin brukar funka bra också, särskilt de som är lite halvhårda och studsar (som studsbollar)
medarbetare på djurskydd.ifokus
KKS har jätte fina saker till katter o som Puma77 säger hon gör fina lurviga virkade även vanliga virkade leksaker med mina katter gillar dessa :) sen dessa sugrör otroligt att katter gillar dom här oxå att leka med :D. Jag har framme även transportburarna o lagt in sköna filtar upptaget varje dag av att nån sover gott i dom :D Så när jag tar fram dom för åka är det ingen som reagerar oroligt inte får jag heller rädda katter fast man åker med dom utan dom brukar mer lr mindra sova. Ett bra tips till alla.
Det här är väl inte direkt en leksak man gör.. men mina katter älskar att leka med flikar från mjölkpaket :P

Tack för alla tips. Katterna trivs jättebra och älskar att sova i saccosäcken och dem brukar brottas med varandra också.