God morgon 26 oktober
Men hallå, är jag först upp hela veckan eller…?? :)
Idag skall jag till optikern och kolla ögonen, misstänker att jag behöver ny styrka på mina linser, tyvärr. Och så skulle det vara skönt med nya glasögon, två till priset av ett par såg jag att de hade nu, perfekt:)
Sedan första träffen med min nya karriärcoach - pretentiöst va' - och så fika med kompis. Sedan skall det visst bli stormvarning här, så jag hoppas man hinner hem.
Ha en fin höstdag!
Godmorgon.
Här har det jobbats, 1½h och det är allt för dagen. Nu ska jag se vad jag hittar på att fördriva dagen med. Visserligen verkar sängen lockande - jag är hur trött som helst alltså. Har ingen lust att göra nåt och definitivt inte städa (fastän jag vet att det sistnämda måste göras)
Jag har värk, är trött, irriterad och deppad. Är så (alltid) denna tid på året för mig. När kylan vill slå till så känner jag av det. Blä.
Jag önskar alla en bra dag. Trots höstrusk och "hot" om storm.

Drömde att jag hade huvudvärk o vad var det jag hade när jag vaknade? Jo migrän, så typiskt. Men efter medicin o lite vila nu på morgonen så har migränen gått över men mattheten är kvar o lär vara det tills i morgon. Idag så skall vackra Zlatan till vetrinären o få sig en vacc spruta. Tycker han har magrat lite o skall prata med vetten om det med. Han spyr ibland, ibland så äter han för fort o för mycket o kräks pga det o ibland är det ju hårbollar men ibland kan jag inte lista ut varför han kräks. Han kräks ju inte upp allt han äter utan det är bara ibland, ibland är det inte mat utan bara slem vatten. Bäst att fråga om vad det kan vara. Någon foder allergi kanske. Men de får RC exigent o jag kan inte tro att det kan vara det. Skall fråga henne ialf o kanske köpa något special foder. Han är ju inte dålig i magen. Lurigt det där ibland. En katt kräks ju inte för att de mår illa utan att de vill ha ut något. Nåja vi får se senare. Nu skall jag spela lite. kram på er från oss.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Själv har jag varit på sjukhuset och nu ska jag försöka fixa med lite pappersprylar.
Tömde min mobil igår och hittade en massa bilder på blomsterarrangemang jag gjort. Blev faktiskt riktigt förvånad i efterhand hur snygga de var. Sånt är roligt!

Jag ska jobba. Vi ska grilla politiker med tidningen….!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hej igen.
Tänkte ta mig en lur på sängen. Men Tji fick jag. Fick ett "förtroendeuppdrag" här. Att renskriva föreningsstadgar. Karln min är ordförande i en förening.
Ikväll ska han på styrelsemöte så jag och Jr ska vara hemma och… Vem vet? Kanske busa. Eller se på film. Fast läxorna ska göras också, om han har några.
Engla Hoppas att ni grillade dom ordentligt. Politiker ska grillas.
EddaM Inte roligt när man drömmer och så vaknar man och så är det så. Jag drömde själv en gång att det åskade, och så vaknade jag och ute var det ett sjutusandes åskväder.

Nej Titti det är verkligen inte roligt det.
Det gick bra hos vetrinären med Zlatan, hon tyckte att han hade bra hull o såg frisk ut. Det kunde vara så många saker, tex mag katarr. Men eftersom han äter ganska fort ibland skulle jag testa o ha torrfodret på en stor tallrik o att det brukar få dem att äta saktare, när de inte får tag i dem så lätt. Skall testa med det men jag vet inte om det funkar ännu då. Återkommer i det ärendet om några dagar.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Hejhej :)
Just ätit middag och snart ska det diskas. Tidigare idag när jag var och handlade så passade jag på att plocka några ekollon, tänkte på det där kattleksakstipset. Men nä… det var inte Vildas grej, hon nosade lite sen sprang hon och hämtade ett sugrör istället. Theo har inte ens nosat så det var inget för mina katter :)
För tillfället är jag irriterad, arg, sut, grinig, och personen bakom det är självklart min syrra, helt otroligt att hon kan förstöra ens dag bara sådär. Nu går hon runt och skricker, svär, slänger ner saker på bordet, bara för att hon inte kan hitta fjärrkontrollen som hon tappat bort. Åhh var jag längtar tills jag ska flytta hemifrån…
Annars har jag inte gjort så mycket idag och kommer inte heller göra speciellt mycket.. Ta det lungt :-)

Såå fint!
Det är nog bland det jag lagt absolut mest hjärta i. Begravnigar och bröllop måste man alltid göra det finaste man kan. Då vill jag aldrig gå på rutin.