God morgon 25 oktober 2006
Idag är det en extra fin dag, på ett alldeles särskilt sätt…:) Och jag har börjat den med en god smoothie (banan, hallon, vaniljyoghurt och kanel), skall kika på en bra film och dricka te strax. Sedan bär det av ut på sta'n för lite ompyssling och mysig shopping, och så blir jag bjuden på lunch på en vegetarisk restaurang jag inte provat förr - spännande!
Får väl köpa med mig någon liten tårta hem också, och något till Rupert & Rutger som också fyller år idag, men blott 1 sådant. Jag tror de nöjer sig med lite tonfisk…:)
Ha en riktigt skön höstdag allihopa!

Godmorgon, hoppas alla får en bra höstdag. Jag sitter här och väntar på att klockan ska bli 8:30 så jag kan få tag i någon på hörselkliniken som kan bekräfta min tid där idag. Är så att jag inte hittar mitt papper på tid och läkare :|
När jag är hemma därifrån så ska jag…. sova tror jag. Är jättetrött och det känns som om jag haft jättemycket att göra bara av att ha (med idag) 2 uppbokade saker som ska göras.
Ute går en massa gubbar omkring och lägger nya gräsmattor så snart ska väl det här området anses som färdigt för de kommande 20 åren.

En liten fågel viskade i mitt öra att Pia fyller år idag så det är därför hon får bli bjuden på mat o allt sånt mysigt! Så grattis Pia =)
Själv så har jag precis kommit hem från den läskiga tandläkaren. Jag är livrädd o den tandläkaren jag har nu har inte fattat det. Hon lagade TRE tänder på mig =( Jag skakade i benen när jag gick därifrån för att jag varit så nervös. Hon va hårdhänt också så jag vill ALDRIG gå dit igen =( Det blev ju liksom bara värre med min rädsla nu!
Ska göra iordning en matlåda nu tänkte jag och åka iväg till jobbet. De verkar sakna mig redan, ändå har de bara varit utan mig i två timmar. Skulle hellre velat krypa ner i min säng o sova lite.

Här så händer det inte mycket idag. Sitter i telefonkö för att ändra Willows försäkring. Jag fick med en försäkring i Agria till vecka 45 o det är snart men jag har ju folksam på alla andra saker o djur så det blir lättare att ha det samlat på ett enda ställe. Ni får alla ha en riktigt trevlig dag=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Börjar med att säga grattis på födelsedagen Pia, Rupert och Rutger!
Annars ska jag snart fixa iordning mig för skolan. Är lite småsur idag, för vår lärare har fixat biljetter till teater ikväll! Ända kvällen jag inte kan :'( Jag som vill gå :(.. Men men, det är smällar man får ta.
#2 Usch va jobbigt, har med svårt att lita på tandläkare. Tråkigt att hon var hårdhänt, man borde juh tycka att dom ska vara så förtsiktiga som möjligt när det ändå finns så många som har tandläkar skräck..
Jag är också rädd för tandläkaren, hade en mardrömstandläkare tills jag började gymnasiet och bytte. Då fick jag en som var superbra, men tyvärr flyttade hon. Numera säger jag alltid när jag beställer tid att jag vill komma till någon som är duktig med folk som har tandläkarskräck. Men det är faktiskt bättre nu. Min bra tandläkare lärde mig mycket, t ex att hela tiden fokusera på andningen.Hon berättade hela tiden vad hon gjorde och varför och när hon borrade så räknade hon långsamt till tre. På "tre" slutade hon och frågade om det gick bra. Det gjorde att man kände mer kontroll. Sedan stod sköterskan bredvid och såg till att jag andades hela tiden, och inte låg och spände mig.
Idag MÅSTE jag städa. Suck.
Godmorgon mittidan.
Här har man både varit och jobbat och handlat. - kakor, mjöl, vispgrädde, bananer, mandariner, vindrivor…
Mår inte bra idag heller, men det ska väl gå över.
hmm… Tänker på allt jag borde göra. Städa måste jag, ser ut som… (går inte att beskriva) ja, jag vet inte vad. Jag måste städa till helgen. Ska städa. Men det är ju dötråkigt att städa. Städar ju på en färja, så psykiskt så känns det som om jag inte skulle behöva. Men tittar jag mig omkring så behövs det. Ligger ju sönderrivna pappersak på golvet. Gissa vem som rivit sönder dom? Jo, Vimsan. Hon har lekt med papper och rivit arken i småbitar. "Duktig kisse" 
Endera dagen så måste jag baka lite. Tiden brukar inte räcka till, men jag får ta mig tid.
Till tandläkaren borde jag också fara. Hugaligen - jag som är livrädd för dom. Har varit ute för att dra ut 3 mjölktänder samtidigt och höll på och svimma på det (av bedövningen). Men då var jag i tonåren.
Fick precis ett påminnelsesms från tandläkaren, ska dit och hämta en bettskena imorgon.

Nu har jag fixat försäkringen på Willow o handlat o grejer. Skulle köpa exigent till katterna men den var slut så jag fick en massa små provpåsar. Det skulle komma i dagarna. Annars får jag väl hämta mer prover. Känner mig tjötig idag så jag skall nog ringa en kompis o tjöta lite=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag kom aldrig till KS idag, hittade inte dit i tid 
Rackarns… jag har ju varit där flera gånger förr, men nu tänkte jag göra som SL:s reseplanerare sa, alltså ta bussen från Karlberg istället för Sundbyberg som jag gjort tidigare. Men… den bussen var omöjlig att hitta :S
Pia, glöm inte att recensera restaurangen i tråden om vegrestauranger!