Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 525 ggr
Pia
0

God morgon 23 oktober

Ute är det ff mörkt, duggregnar. Inne är det varmt och gott:)

Idag skall jag ringa en bunt "måste-samtal" och uträtta ärenden och så lutar det åt att jag bjuder lilla mamma på lunch:)

Det var 15 plusgrader här igår, håll med om att det är knepigt att planera klädsel…?!

Jenka
0

Godmorgon

Första måndag på några veckor som man måste till skolan.. För en timme, har bara mattelektion idag, känns lite sådär att åka till skolan bara för det men men, ordentligen som jag är så gör jag det :)..

Annars kommer jag bara ta det lungt, läsa och se på tv.. CSI och Prison Break kommer idag, det får man juh inte missa :D

Ha en bra dag allihopa!

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det riktigt höst väder med regn o rusk. Börjar sakna solen nu men det tar lång stund nu innan man får se den igen. Katterna har fått sin frukost nu o är nöjda. Jag har gått över till mjau blötmat. Köper den som finns i kartonger. De tycker den e jätte god. Och den känns nyttigare än wiskas. De innehåller säkert nästan likadana saker men ja man e ju lite konstig ibland=). Mjau är ju svenskt ialf=) Idag så händer det inte så mycket o jag skall bara ta det lugnt o åka ut till stallet.

Även jag skall se på CSI men prison break är ingen av mina favoriter mer än det finns ögon godis att se på haha=)))

Ha en toppen dag allihopa, Zlatan skickar med en kram till er=))

Och jag visar en bild på Atos som jag tog igår. Se hur han växer o att han börjar att få en luden svans=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Jenka
0

Ahh, nu har jag fått reda på att det troligen är min hårddiska som dött = alla mina bilder är troligen förlorade.. Usch, känns inget kul alls, speciellt inte för projektarbetet som vi har i skolan, alla bilder från det finns där :(.. Visst har jag sparat lite på internet, men dom är så små så det kommer bli suddigt när jag väl gör filmen jag ska göra :'( Nästan så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta…

Tigrou
0

God förmiddag!

Tigrou kom och väckte mig inatt DYNGSUR och LERIGSkrikandes Tur att jag har en fleecefilt över duntäcket där han ligger den var full med torkad lera nu på morgonen. Nu ligger han nöjt på kökssoffan medans jag får skura leriga tassavtryck i hela huset ibland är man glad att det bara är 1 katt.

Scilla
0

Jenka: Min hårddisk pajade för några månader sedan, det är så irriterande… Jag hade mitt examensarbete där, hade säkerhetskopierat texten, men jag hittar inte bilderna. Suck! Så jobbigt… Tycker synd om dig, hoppas det ordnar sig!

Jag vill att min sambo ska komma hem igen. Nu.

Veduran
0

Ja huj vad det regnar idag. Har nog regnat hela natten för jag har sovit jättehårt (brukar göra det vid regnväder). Känner mig lite slö och slapp men jag ska försöka rycka upp mig, göra klart det jag ska sy *börjar kännas tjatigt* och sen ta en blöt cykeltur till Hemköp.

Jenka
0

Scilla: Ja det är verkligen inget kul. Tur att jag iaf sparat lite bilder på internet, så jag iaf har några. Nu är det iaf brosan som får lära mig sätta över bilder på CD, så jag är beredd om det händer någon mer gång :P

Pia
0

Sambon spelade in fel kanal på Prison break förra veckan, så irriterande, hände det något särskilt, Jenka? Det var ju många lösa trådar i dubbelavsnittet innan…

Jag kollar både på PB och CSI, och CSI Miami. Lite lättsamt då där:)

Oh vad Atos vuxit, söt!

Fy bubblan för att förlora hårddisken, jag har ialla fall sparat mina foton på CD också, men man borde nog ta och spara word-dokumenten också…

Murre_Uddiz
0

Idag har det regnat och jag har vart i skolan som vanligt. Idag kom brandkåren o vi skulle göra lite grejer. Ganska kul:/ Slutade "sent" idag, 14.45, våran längsta dag:( Men min sopiga lärare e sjuk:)))) Så vi får ha bättre o olika. Vill till stallet! *utbrott*

Kissen ska få lunch nu.

kristinah
0

Regn regn och åter regn. Tur att man har ett inomhusjobb. Var med Joppe till veterinären för kastrering. Allt gått riktigt bra. Nu ligger han och sussar på två hopvikta små mattor. Jomsan har krupit ner under mitt täcke. Skall åka iväg och handla lite. Sen skall jag bara ta det lugnt

Jenka
0

#8 Ja hände en del men mitt minne är inte så bra om jag inte får lite som färskar upp det :P. Lincolns föredetta, advokaten vart iaf skjuten i huvudet samtidigt dom hon prata med Lincoln, så han hörde allt. Alla är fortfarande på fri fot, ska bli spännande att se vad som händer detta avsnitt :)

Pia
0

Dog fängelseläkaren av sin överdos?

Usch vad otäckt med L:s fd då, skall de ta kål på alla kvinnor i serien…?

Jenka
0

#12 Nä det gjorde hon inte, iaf inte i det avsnittet. Ja det verkar nästan som de har planerat att ta kål på alla kvinnor. Veronica kom juh på att personen Lincoln skulle ha mördat levde så hon åkte och hälsa på honom och ringde polisen för att meddela att han levde. Och det var polisen som skött henne. Hmm, nu vart kanske allt lite snurrigt? :P

Pia
0

Aha, var det polisen, usch då…:/ Tur att läkaren överlevde, ft, jag tycker deras relation är så intressant!

Titti
0

Hejsan.

Jag har varit på jobb idag. Ute är det ett "perfekt" depparväder. Börjar bli trött på det här gråa regnet nu.

Jag var glad när jag kom hem, gick jättebra att jobba idag (trots att jag var och blötte ner mina sockor, så jag fick gå med fuktiga fötter. Ni vet, däck, regnvatten och tofflor. Fin kombination för våta fötter). Visst hade jag mycket att göra, men jag spräckte mitt planerade tidschema. Brukar vara tight med att hinna det sista, men jag fick allt jag tänkt gjort och lite till.
Men nu deppar jag. Är inte glad längre. Jr mor har ju överklagat Hovrättsdomen. Jag sitter och funderar till vilken nytta. Grabben har det ju det bra här. Är duktig i skolan. (kommer ju hem med 10'or i proven)

Hårddiskar som krachar, har själv varit ute för det. Synd då att man inte visste då vad man skulle göra. Förlorade min brorsons konfirmationskort på det viset.

Vimsan hade ett busrace här i morse. Vete sjutton va hon jagade. Men roligt hade hon. Husse ledsnade på henne och släppte ut henne. Sen när hon kom in igen så var hon hur gosig och lugn som helst. Hon har mest varit ute idag. Vad gör lite regn, verkar hon att tycka. Ska nog se till att ha en handduk redo när hon kommer in för hon ser väl ut som ett annat "blötdjur"

Titti
0

Satt och läste tidningen. Ibland läser man små solskenshistorier. Läs om den lilla vettskrämda stackars kattungen på ölandsbron

Kunde inte bestämma mig vart jag skulle länka den, så jag länka den hit.

Pia
0

Lilla dykarkissen… är redan uppmärksammad…:) Visst vill man läsa mer sådant med lyckligt slut och människor med empati!

Jenka
0

#14 Det är du inte ensam om att tycka ;)

Titti
0

#17 Där ser man hur mycket jag hänger med i svängarna

Pia
0

:) Jenka & Titti :)

Titti
0

Nu är det dags för mig att inta horisontalläge.

så Godnatt allihopa!!!

Ska somna till en "Martin Beck"-film tänkte jag. Fast när jag sa så förra gången, att jag skulle sova till en film, så låg jag där med "korpgluggarna" vidöppna och örona på "skaft". Missade inte en sekund.