God morgon 22 oktober
Hallojsan, god morgon, ute duggregnar det och är smågrått och trist. Men trädgården är förvånansvärt grön och frodig. Nu har prydnadsträdet fått en orange ton, så allt känns vackert och färggrannt ändå, där ute.
Idag skall jag försöka hitta träpärlor till en stickad kreation, äta lunch hos "svärföräldrarna" och allmänt pyssla/städa kanske… men först skall jag fixa mys-frukost, smoothies, müsli osv *gott*
Vad har ni på agendan?
Jag vaknade kl sju för min sambo skulle upp och hinna med ett plan till USA. Han ska till Las Vegas på konferens och sedan har han lite möten också. Hade kunnat följa med, men dels så är jag ju sjukskriven och vet inte om/när jag ska ta fler prover och sedan så sparar vi pengar till nytt kök och då kändes det dumt.
Det är konstigt för förra året från den här tiden ungefär så pendlade han åtta månader till Milano och då var jag ju van att han var borta minst två veckor i sträck ibland. Nu kommer han vara borta åtta dagar och det känns jättejobbigt. :( Tur att jag har Selma…

Åhhh(hååå), jag ska klunka i mig morgonkaffet sen ska jag ta och fortsätta sy på överdragen till fåtöljerna, hann inte klart igår eftersom jag sytt sittdynorna i fel storlek :S Blev att klippa upp och nåla om, så idag ska jag alltså sy.
I det här regnslasket vill jag bara husera här inne, pyssla med det jag kommer på under dagen. Är faktiskt rätt nyvaken så jag har inte fått igång tankeverksamheten riktig ännu :)
*en stund senare* mamma ringde, vi ska till Bauhaus om en stund. Vilken tur, då behöver jag inte sy just nu iallafall ;)
Regn, regn, regn. Så ser det ut här också. Fast det är vackert regn - inget ösregn.
Skulle ha varit ledig idag, jag. Tji fick jag. Fick rycka in på jobbet. Men inte säger jag nej till att jobba någon söndag extra. Blir ju lite extra klirr i kassan om inte annat. Fast bilen har ju stått nästan en vecka nu, så den vägrade starta. Men det ordnade sig det också. Min mor fick hämta mig (hon skulle med och hjälpa mig. Så blev hennes pensionering - hjälpa mig på jobbet)
Ska snart sticka iväg och hämta Jr. Vimsan har varit lite småknäpp här, men hon lugnade ner sig efter att hon fick äta lite råmjölkspannkaka. Stackarn var ju hungrig. Sen fick hon påse nr2 för dagen, så nu ska hon klara sig tills vi kommer hem.
Min data vill inte funka :( Så nu måste jag dela datan med mamma och syrran till brosan lyckas få liv i min.. Jobbigt att hålla på att dela data, det slutar alltid med att det blir en massa tjaffs.
Annars ska jag bara ta det lungt idag.. Läsa och se på tv.. En riktigt slappardag, det är skönt.. Måste iofs städa chilla burarna, mindre kul men det måste göras..
Ha en bra dag allihopa!
Här regnar det oxå, fast inte just nu i skrivandets stund. Har varit och handlat ganska mycket, så jag kände mig som en "packåsna" Vilket jag brukar känna mig ibland, när jag handlar mycket. Dessvärre har jag inget körkort :( så jag får dra min "kärra" när jag är och handlar mat.
Tänker kolla runt nu på alla grupper jag är med i + mailen då som inte brukar vara så många på helgen, men ändå så vill man ju kolla om det är ngt av värde :)
Sedan ska jag bara koppla av idag.
/Sessan1

Idag har jag varit och tittat på hopptävling! Riktigt kul! Det var visserligen slaskigt ute, men det gjorde inte så mycket för det fanns ridhus =)
Sen har mamma min hjälpt mig att sätta upp en hylla i förrådet. Så nu ser det städat o fint ut där ute. Men snart är det dags att börja laga mat. Det är så trist att laga mat till sig själv jämt =( För jag hatar att laga mat!
Hej hopp!
Idag var jag med på ridskolans hopptävling! Det var pollux och KM som jag var med i på shettis. Alltså 40cm o 50cm, hästen är 1m hög( det e hon jag rider på bilden på min sida:P) Här duggregnar/regnar det…men det var oxå sol på eftermiddagen vid 15-16-tiden:)
På tävlingen gick det ganska bra, fast jag blev inte placerad, men blev nöjd ändå( har ju en av stallets o världens bästa häst, tycker jag:P) Vi red på volten ute, finns inget ridhus:S
Kissen e just nu ute o antagligen ligger o myser o gömmer sig för regnet nånstans ute…Han kom inte när jag ropade på honom, antagligen rädd för att bli blöt!
Vaknade 08:30 av mig själv. Kanske det berodde på att jag sov hos min blivande sambo. Kattorna var kvar i stan, yngsta sonen åkte och tittade till dom på förmiddagen. På eftermiddagen var jag och mannen i mitt liv till vårt nyinköpta hus. Måste ju mäta lite och fundera var och hur vi skall börja. Jag flyttar åtminstone dit runt 18.11 men vi måste slarva upp fräschare tapeter i ett par rum först. Men ojoj vad vi har att fixa men ojoj vad roligt det kommer att bli då man får fixa till sig själv.