Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1457 ggr
bajn
0

Bisse jag saknar dig.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I onsdags kväll lämnade min katt Bisse denna jord. Han va en gammal gentleman och i Tisdags började kroppen att protestera, inget kiss, inget bajs, inte  mat inte vatten. Han ville bara sova, inte ensam utan där jag var. Annars brukar katter vilja göma sig, men inte Bisse. Vi fick honom för 1 ½ år sedan när våran dotter fick tvillingar och inte hade tid för honom, men det hade vi. Bisse fick bli en liten "sladdis" och det blev han. Men jag väntar fortfarande på att han kommer nerdunsande för trappen, han vägde ca 5 kg så det hördes när han gick. Men i onsdags så tyckte vi att nu skulle vi inte vänta längre utan kontaktade en vetrinär, förstorad njure, gammal, visst men det va ändå uppslitet, det tog ca 30 min innan han tog farväl, han slutade med att SNARKA, det gjorde han varje natt. Men nu mår han bra, han slipper ha ont. Tack för tiden du va hos oss Bisse. Må änglarna vara med dej./Matte

Ledin
0

vila i frid :*(

En mycket fin katt du har förlorat, men som du säger han har det ändå bra nu. *tröstkram till dig*

bajn
0

Tack för dessa ord./ bajn

maiya
0

#2. Så fint skrivit,sitter med tårarna som rinner nerför mina kinder.

Vilken fin och underbar katt du hade,förstår att du saknar honom.

Men han har det bra nu,när han är hos änglarna.

Kram/maiya

bajn
0

#2  Det var tur att jag inte skrev på ett brev av papper, man skulle nog inte se vad det stod då.

[mia-38]
0

Åhhh….förstår att ni saknar er underbara kisse. Nu sitter han o tittar ner över er och finns ändå alltid med er.

Tröstekram!

Malonne
0

Lille Bisse, och stackars Matte bajn :''(

Nu sitter han däruppe och är din skyddsängel ..

Men kom ihåg att han alltid är med er! I hjärtat, för den man älskar är alltid med en!

*Tröstkram*

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

bajn
0

" Tack alla för dessa fina ord. I dag tisdag så kollar jag fortfarande efter honom. 3 mornar i rad så går det fram 1 ringsingnal kl 07.30 på telefon. Bisse brukade vara hungrig då. Han finns med mej. Jag vet. Kram/ Bajn

Vimpan
0

Till Bisses matte…

Jag känner verkligen med Dej!  Tårarna kommer hos mig oxå, tänker på vår tidigare lilla Katta som vi hade i många år innan hon fick sluta pga av en elakartad tumör. Nåt år efter tog vi hand om en liten kattflicka från ett stall. Henne har vi nu haft i 8 år. Bara jag tänker på, att den dagen måste komma när även hon måste till Katthimlen, så blir jag ledsen… men då måste man tänka på, att alla fina stunder och all kärlek ett djur har gett eller ger uppväger den sorg man känner när dom måste lämna oss. Förhoppningsvis möts man en gång… i ett annat liv. Kram på Dej… sörj och gå sedan vidare.

Hälsningar "Kattmamman"

IsabelleJ
0

Tusen tröstkramar till dig.
Förlorade också en katt i Oktober förra året. Den närmsta tiden är en tuff tid, och man får leva med att sånt händer och gå vidare, fortfarande med sin älskling kvar i hjärtat <3