Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 586 ggr
SallyB
0

Godmorgon 19 okt

Godmorgon/middag!

Ingen som vaknat till denna något regniga dag för att skriva godmorgontråden?

Vackert ute med färger som fortfarande är övervägande grönt, men lite regnigt är det idag.

Ska uträtta några ärenden på staden idag (om jag orkar). Skulle varit gjort igår redan, men det går ju inte så fort här för mig. Jag orkar liksom bara koncentrera mig på en sak i taget.
(J***a depression)

Veduran
0

Ja usch… det är jobbigt ibland, har det likadant Sally :(

Ska också försöka uträtta några ärenden, eller MÅSTE… Ska till jobbet med papper på förlängd sjukskrivning och sen till apoteket.

Ute är det blött och trist och mattorna har hängt ute hela natten och blivit blöta… men, men…

Scilla
0

Hejsan hoppsan. Jag var uppe med tuppen och var på hjärtmottagning och fick påsatt ett långtidsekg. Nu sitter jag här med sladdar och apparat. Ska ha det till imorgon. Hoppas bara lilla Selman inte får tag på sladdarna, hon såg lite nyfiken ut…

Titti
0

Gomorron mittidan!!

Här har det tagits lungt idag. "Mina pojkar" skulle fara och kasta drag, men det kom fort tillbaka. De möttes av en regnskur på vägen till stället så…

Tror bestämt att Vimsan har börjat tagit sovmornar nu. Fick ju sova till 06.30 - idag igen. Förut så var det väckning av matte 05.
  Tja, inte sörjer jag om jag får sova längre. Brukar ju ändå vakna den tiden, för att gå upp en sväng - och sedan i säng igen och sova vidare.

Och när jag ändå är här och skriver så tänker jag också passa på och gratulera alla som fyller år idag:

GRATTIS till kristinah och ALLA andra som fyller år idag, tvåfotade som fyrafotade.

EddaM
0

God eftermiddag. Nu när jag har varit arbetslös ett bra tag så har jag kommit till den hemska insikten att jag måste sälja min häst. Det är inte så mycket jag kan göra åt saken. Räkningarna måste betalas. Så jag är inte så glad direkt. Och annars så har jag fortfarande feber o mår blää.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Murre_Uddiz
0

Jag har varit i h*lvetet som vanligt…isch.Skolan asså

Nu e jag här o lyssnar på musik (asbra:P), min katt kom springandes som vanligt när han hörde att jag va hemma:):)

Till skillnad mot vissa katter som (tex min klassis katt) jamar o springer o gömmer sig för ägaren(min klassis alltså:P), för hon bara lyfter upp den och håller på med den…>:(

Pia
0

Ja, en dag i taget och framförallt en sak i taget får det bli, Sally… Men det går, och ja, det tar tid, men nog löser det sig en dag, utan att man riktigt vet varför eller hur…

Oj, det lät avancerat, Scilla, hoppas det går bra utan selmliga anfall!

Men så ledsamt, Edda, du kan inte hyra ut bara, eller dela, inte sälja helt? Att du har din häst och tillgång till ridningen måste ju också vara en sak som gör att man mår bättre…

Usch, vad jobbigt att du tycker skolan är ett h-e, Murre-Uddiz…:( Inget sätt att lösa det på, byte av skola eller?

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis, kristinah!!

Pia
0

Själv har jag mest slöat idag, det var så tröttsamt tydligen att åka tåg och hälsa på kompis i Etuna igår:)

Murre_Uddiz
0

Nje, inte så jag mena..Fundersambara att jag har tyckt det sen jag börja, kan nog inte va på en mycke bättre skola…:) Men skulle va mycket bättre att va hemma o i stalle hela tiden:P  det var nog så jag mena

Pia
0

Aha, ja då är det bara att bita ihop och göraa det bästa möjliga av situationen…:)

Scilla
0

EddaM: Stackar dig, det går inte att lösa på något annat sätt?

EddaM
0

Doriz gör absolut att jag mår bättre. Så helst så vill jag bara låna ut henne. Vi får se hur det blir.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SallyB
0

Hann med hälften av det jag skulle!

Dessutom så kan jag meddela att en olycka kommer sällan ensam, utan gärna i drev, och nu har min dators strömkontakt lagt av (nån glappis misstänker jag, för det har varit lite från och till redan innan). så jag jobbar nu på batteriet och kommer inte att kunna vara här (el surfa öht) på ett tag eftersom jag måste lämna in datorn som det verkar (och det har jag ju råd med… not). Hoppas det inte blir dyrt. Undrar vart man lämnar in datorer som behöver lagas och hur lång tid det tar… *många svärramsor* Hur ska jag klara mig utan dator nudå?

Murre_Uddiz
0

Hoppas det ordnar sig för dig EddaM! Jag älskar oxå hästar, o vet hur det känns när nån flyttare elr dör:(

Jenka
0

Grattis Kristinah!

EddaM. Så sorligt, hoppas du hittar nåt annat sätt än att sälja din häst :( Låter inte alls kul att behöva göra det.

Idag har iaf jag inte gjort mycket förutom att ha varit i skolan… Imorron är det sista gången vi ska rida islandshästar med skolan :( Känns väldigt sorligt. Kommer sakna det, det är jättetrevligt på Fors och vi har juh så kul :(..

Pia
0

Sally, så otroligt jobbigt:( Det är ju det som är problemet med datorer, dels underlättar de och är så nyttiga dels blir man ju också beroende av dem, på gott och ont… 

Hoppas det löser sig och tänk på hur mycket böcker och tidningar, filmer och musik du hinner konsumera under tiden…:)