Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1001 ggr
kajsa-kavat
0

Dagens 2 februari

Här är helt underbart väder idag, -9,6 grader vid 7 tiden, och nu är det solsken. Härligt härligt, äntligen lite sol.

Har just lämnat kattungen för kastrering och öronmärkning hos vetten. Får inte hämta honom förrän vid 15:30 tiden. Då hoppas jag han är vaken ordentligt. När vi kastrerat hankatter förut, har vi alltid fått med dom hem direkt och själva kollat/vakat över dom tills dom vaknat ordentligt. Och det har aldrig varit något problem med det. Så jag tycker det är konstigt att han ska vara borta en hel dag för att få bort "dom små ärtorna"

Nej nu ska jag bara ut i det vackra vädret. Tar en promenad med hund och två små hästar. Det går jättebra. (alla drar åt varsit håll)

Ha en bra dag alla !

MyTwiggs
0

Här är vädret också jättefint!

Några minusgrader och solsken.

Jag är hemma med en snart födnödig katt som vill ha sällskap dygnet runt!

Kanske kommer kattungarna i natt, eller i alla fall inom ett par dagar Skrattande

Ha en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Joline
0

Ååh, Kattungar! Tänk om maken kunde gå med på att vi tog hem en kattunge… Miste mitt lilla hjärta, 11 år, i somras och den andra vi har kvar är så ensam…

kajsa-kavat
0

"2 Ja det är ju synd när man inte är ense i "djurfrågan" Den här sista ungen, Toni drygt 5 mån. var vi ense om. Men så har vi en 13-årig röd/vit hanne också,( då hade vi en katt förut) den åkte jag bara och hämtade helt enkelt. Jag skulle ha en röd katt. Vem tror du är mest för den katten nu, och vems knä väljer han framför TV:n, husse förståss.

Den här metoden att skaffa katt på är väl kanske inte att rekommendera, man ska nog vara två om ett så´nt beslut. Så det är tur att jag har en så snäll gubbe hi hi……….

Adrina
0

Här i södra Skåne är vädret jätte.. Fult. Riktigt blåsigt och bara man går ut går blåsten igenom en, nej katterna har varit inne hela dan.