God förmiddag 12/10
Oj, nu skall jag vips in i duschen ser jag, för att hinna med ärenden innan jag träffar en kompis för diskussion om lite affärssamarbete. Det skall bli spännande! Jag är så nyfiken på vad hon funderat och kanske redan påbörjat…
Har även, sent omsider, fått kontakt med min - oh det här låter pretto - "karriärcoach" och skall väl pö om pö komma in i den biten igen. Men det känns roligt, lite småtaggad sådär:)
Ute är det lite soldisigt, ser ut att bli en fin höstdag.
Har ni något trevligt på agendan?

Hej hej alla. Ja här har jag nu diskat o dammsugit o känner mig ganska nöjd med mig själv. Skall byta sand i katt lådorna samt bada två av katterna oxå. Men jag skall nog åka till affären innan jag gör det. Nu e det bara två dagar kvar innan utställning o jag e ju så nervös. Och glad med för den delen=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Lycka till med allt, Pia :)
EddaM, hoppas det går bra på utställningen :)

Tack Calibra=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
godmorgon.
Jag fick faktiskt sova till ca 05.45 i morse. Sen var det en som upptäckte att det inte går att bita i strömkabeln till telefonen längre. "Äsch då!" Och MD-skivorna gick inte att få ner. Å matte brydde sig inte att man klättra i gardin lite eller att det tuggades på blommorna. Ännu mera Äsch. Men om man lägger sig riktigt, riktigt nära och spinner allt vad man orkar. Då kan man inte stå emot längre och då blir man klappad.
Sedan blev hon på bushumör. På tv'n låg fjärrkontrollerna och dom skulle ju förstås ner på golvet med ett hujedanes skrammel. Så jag flög upp ur sängen och katten fick gå ut.
Sedan var det ju dags att fara på jobb 1½h. Hade min mor med (även om hon numera är pensionär) och det är jag glad över. Skulle inte fått det ordentligt gjort annars. Jag gillar ju inte att "fuska" men ibland måste man. Fuska så det inte syns.
Karln min trodde att jag hade fått något fel på bilen eftersom jag kom gående. Men så var inte fallet. Min mor lånade bilen, för hon skulle fara och handla bl.a.

Jag ska på möte med tidningen, sedan ska vi åka runt till olika gym för att kolla tillgängligheten. Spännande!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Och jag har bara lite snuttar kvar av tapetseringen sen klaaar! Skönt att få tillbaka vardagsrummet ikväll :)
Här är det inte sol.har regnat liite oxå.:(Jag var i skolan och hade träslöjd,då kom min ej träslöjdslärare,in och sa"akta så att du inte skär dig i tummen". Och när hon gått skar jag mig i pekfingret
Nu svider det som f*n. Annars var det bra. Nu ska jag typ inte göra nåt speciellt…

Å vad skoj det låter med en Karriärcoach, det skulle nog jag behöva också. Får väl tills vidare nöja mig med en vanlig 'simpel' arbetsförmedlare ;) fast just nu är jag ju sjukskriven :(
Jag har annars varit och shoppat mat, ffa till katten, blev lammhjärta (bra taurinkälla) och i vanlig ordning, kyckling. Vi har nu kommit fram till att såväl RC Exigent och RC Fit verkar funka, dock inte RC Sensible (har dock inte kollat vad som skiljer dessa foder åt). Min plutta har foderallergi (fisk, nötkött och annat(?)) för er som undrar.
Sedan var vi ute på en promenix i det osedvanligt varma vädret, vilket uppskattades.
Var kan man köpa bra kött om man vill BARFa?

Ang BARF så är en artikel på g om det…:)

Sally, jo då, det kan nog bli bra det där. Även jag är ff sjukskriven på sätt och vis, men jag känner mig så oändligt mkt bättre och behöver börja trappa upp igen. jag avbröt ju den här "coachingen" förra året för det var helt enkelt för tungt för mig då att ta tag i - nu hoppas och tror jag att det är mer rätt för mig!
Idag har jag inte gjort så mycket. Varit i skolan. Sen var jag och min kompis ute och joggade/promenerade ett tag. Jag skulle kolla min maxpuls, men det var alldeles för jobbigt, får prova nån annan dag :D.. Har förresten kollat pulsen på Saga (vi har fått låna en pulsklocka av skolan) hon hade 126. Putte var inte lika sammarbetsvillig så det fick vara.
Resten av dagen ska jag slappa och ta det lungt..

Scilla, om du googlar på barf + katt så hittar du länkar till försäljare av kött/barf och andra länkar (ex v Matildas kokbok). Jag har hittills bara köpt köttet i vanlig livsmedelsaffär. Jag barfar inte strikt eftersom jag oftast ger köttet tillagat. Dessutom vill jag hitta torrfoder som funkar också, även om jag så småningom kommer att investera i utrustning och köra mer 'strikt' barf. Men just nu ligger prioriitet på att hitta ingredienser som hon tål.
Är lite nyfiken på BARF, men jag har ju varit veg i snart 10 år så jag har inte så bra koll på kött. Våra förra katter fick från våra får och från jakten osv.
Jag har städat och tvättat idag, känner mig rätt nöjd. Har kört fem maskiner (några halva) och torkat golv och grejer. Investerat i en ny klösbräda också, Selma tackar och klöser! Nu ligger hon och myser på den rena tvätten… Torktumlarvarma lakan är inte fy skam!

Gosegumma då:)