Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 876 ggr
Scilla
0

God morgon 10 okt

Dom bilar betong på balkongen utanför mitt sovrum… Var uppe fem då sambon skulle åka till amsterdam på något möte. Han brukar behöva lite moraliskt stöd då han ska upp så tidigt, men det gick jättebra.

Selma undrar, vad GÖR dom där ute? Hon har legat och halvsovit med mig i sängen…

EddaM
0

Jag förstår att Selma undrar vad de gör, mina blir oxå lite till sig när något inte är utanför som det brukar=) Här är det grått o ganska trist o träden är riktigt gula nu. Åhh varför kan det inte vara sommar i två månader till. Gillar inte vintern alls, det är kallt o blött o mörkt. Nej ge mig en ljum sommar dag =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Scilla
0

Hon stod mest och funderade, den nyfikna krabaten. Sedan somnade hon i sängen, det var inte så spännande i längden. Har lagt lite täcke om henne, det tycker hon är mysigt. Men själv kan jag visst inte sova mer.

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katter brukar ju lugna ner sig när det hela har på gått en stund=) Feztiz skall alltid ligga under täcket en stund. Ibland kryper hon ner när man sover. Men hon brukar ju väcka en så man får lyfta upp täcket. Men sover hon under täcket på dagen ja då kan hon krypa under själv=)

S*Luddhuvet´z

Scilla
0

Rädd var hon inte. Det verkar bara vara utställningar som skrämmer den kraken… Annars är hon modig långt över gränsen till dumdristig.

EddaM
0

Nyfiken så det förslår då med=)

S*Luddhuvet´z

Scilla
0

Täcken är mysiga…Jag är själv hemskt förtjust i mitt täcke, har alltid varit.

EddaM
0

Vad gooo hon är=) lilla pyret selma=)

S*Luddhuvet´z

Scilla
0

Hon är hemskt go. Vi hade sån otur när vi tittade på henne hos uppfödaren för båda gångerna var hon på totalt bushumör. När vi försökte klappa henne bara stirrade hon på oss och sa "rör du mig så DÖR jag" och flög iväg. Samtidigt blev jag så kär i hennes uttrycksfulla ansikte… Var jätteorolig att jag skulle få en asocial katt, men jag hade helt fel. Hon går bara väldigt upp i det humör hon är på för tillfället…

EddaM
0

haha ja de kan ju vara sådana, kattungar. Men jag håller med om att hon är uttrycksfull=) Och vilken tur att hon är så go=)

S*Luddhuvet´z

Veduran
0

Morrn! :)

Kaffedags här nu, snart dags att fortsätta med tapetseringen *måste bara vakna ordentligt först*. Fick bara upp 3 våder igår och det är många kvar… Vilda tycker det är jättespännande hela tiden, först det där med slipningen av skarvar och spacklade hål… var tvungen att bära ut henne och stänga dörren för det dammar ju en hel del. Sen tycker hon det är himla kul med klistring av tapeter och tapetuppsättning så man får vara lite försiktig så det inte råkar hamna ett katt där bakom :)

Pia
0

Det är bumpnosen som gör det, Scilla…;)

Oh, det skulle ju kunna bli en riktigt stilig installation, Veduran…inte:)

Pia
0

Själv skall jag iväg och hälsa på en kattköpare, vars kisse nu är 10 år - Doris. Det skall bli roligt!

Vädret är lite soldisigt med höstkyligt numera. Bra att konstatera att hösten verkligen är här nu…

Scilla
0

Ja, det börjar var riktigt kall och klar luft. Jag som är så frusen av mig…

Bumpen, det gör sitt lilla till! ;)

Veduran
0

Vad är bumpnos egentligen? Antar att det är den lilla arokratiska knölen men är inte säker… Tror Theo har en sån :)

*går och tapetserar vidare*

Scilla
0

Ja, det är den lilla bågen på nosen. Dumt nog har myrtenstammen bakom henne (på bilden) samma färg som hennes näsa så man får nästan gissa sig till var nosen slutar och stammen tar vid.

Titti
0

God eftermiddag.

Här sitter jag och är jättetrött. Har jobbat för andra da'n denna vecka och jag är…….. Funderar på om jag skulle ta en liten lur på sängen. Kan ju passa på nu när jag är ensam hemma, förutom den där mallgrodan med fyra tassar, morrhår och svans som väckte mig 05 i morse. 
   Jo, hon är en mallgroda. Husse skickade ett sms till mig att hon är en mallgroda för hon har tagit en mus idag, den första. Så nu får jag väl börja kalla henne för "råttdräpar'n".
   Har "övat" lite på sängen med henne. Jag har viftat på tån under täcket och hon gör utfall och hopp ovanpå. Men det känns nog när hon tuggar på min tå även om det är både täcke och filtar mellan mig och hennes tänder.

SallyB
0

Titti: En sån duktig mallgr… förlåt musfångare :) Kul!

Pia
0

Bumpnos, en liten extra knöl ovanpå nosen, skall se om jag kan visa en brittisk bumpnos också…:)

EddaM
0

Feztiz lilla söta bumpnos. =)

S*Luddhuvet´z

Scilla
0

Blä, jag har blivit riktigt förkyld under dagen, har jätteont i halsen och är trött… Somnade framför tv:n men vaknade nu när jag var hungrig.

Höll just på att få en hjärtattack! Jag bor en trappa upp och helt plötsligt såg jag en kattsiluett i fönstret! Med hjärtat i halsgropen kollade jag efter Selma som låg i sin bädd, sen kom jag på att vi har ju byggnadsställningarna. Puh! Det var katten som bor under oss som var uppe och klättrade…

EddaM
0

Haha…ja det var ju tur att det var på det viset.

Uja det e inge kul att vara sjuk. Jag har hållt mig ganska frisk det senaste. *ta i trä*. Krya på dig=)

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Det lömska Katter-viruset fortätter att sprida sina illvilliga klor…:) Krya på dig, Scilla!!

Scilla
0

Jag trodde bara det var datorer som drabbades av virus via internet…Räcka ut tungan

Pia
0

Nej här är det lite extra och utöver det vanliga…:)