Vikt på en 4 månaders katt
jag undrar hur mycket en katt på 4 månader ska väga? alltså ungefär?.. min väger 3 kilo och ändå äter hon inte så jättemycket.. men är inte 3 kilo lite väl mycket??

Hur har du vägt din kattunge? 3 kilo tycker jag låter mycket för en hona på 4 månader men det kan bero på vilken ras det är också?

först vägde jag mig och sedan min katt. alltså, min vikt minus hennes. hon är en vanlig bondkatt…
Det låter väldigt mycket, hur säker är vågen?

Och du är säker på åldern, att hon bara är 4 månader?
Visst KAN hon väga så mycket, men raggiskillarna jag hade och som var stora i växten vägde inte så mycket i den åldern.

hon är född den 18 augusti så hon är snart 5 månader
Titta på den här kurvan så kan du se vilket viktspann som är normal.

Det kan ju bero på hur din katts kropp ska byggas upp!
Vissa katter e smidigare (dv.s smalare) och vissa e lite mer rundare (dv.s tjockare)
Det beror helt på hur din katts kropp e, vissa katter som te.x en bengal, deras kropp e smal, dom e smidiga.
Medans en te.x ragdoll e lite mer rundare..
Men om din katt ska va lite mittemellan så e 3 en bra vikt.
Min katt som e död nu, men hans pappa var norskskogskatt och tottes mammas mamma var bengal.
Och Tottes ''mormor'' parade sig med en huskatt. Så fick dom Tottes mamma :P. Och sen så hade Totte väldigt mycket bengal i sig, så vi ringde uppfödaren och frågade hur Tottes mamma var när hon va ca- 3-4 månader.
Dom sa att hon vägde 2.5 kg! och det gjorde totte med. Och det berodde på att han hade bengal i sig. <- vet inte varför jag sa det - >
Det e likadant, siames katter brukar vara väääldigt smala. Men det mår inte dom dåligt av, sen Helig birma brukar vara lite rundare..
E du mycket orolig, ring uppfödaren och fråga hur din katts mamma såg ut vid den åldern.
Om de e en huskatt du har, så kan de va likadant, de beror helt på generna os.v!
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Bea här hemma är 4 månader och väger 2,3 kg. 

jag har bara hanar och av ganska stora raser ragdoll och maine coon och de vägde minst de dom oxå..