Katter iFokus

Katter

Etikett: andra-djur
Läst 2478 ggr
julsylta
0

Tips hur man blir av med katter lagligt!

Hej!

Tänkte bara tipsa lite. Min mormors grannar skaffade katter och dom hade för vana att uträtta sina behov i hans rabatter. Han prövade lite olika saker och tillslut slutade de göra toalett där.

Att skjuta en katt i örat låter väldigt korkat. För det första kommer det inte få önskad effekt. För det andra är det både olagligt och elakt. Katterna agerar endast efter sin instinkt och det finns bättre sätt att bli av med deras vanor.

Lite tips:

- Citron och vatten i sprayflaska att spruta på jorden

- Vinäger o  vatten i sprayflaska att spruta på jorden

- Ett medel som heter piss-off eller get-off

- Ett medel som heter KattEffek

- Ett medel som heter Fy (Alla medel finns i djuraffärer eller stormarknader odyl.)

- Strö citrusskal, vitpeppar, kanel eller kaffesump i rabatten

- Plantera in citronmeliss. (Ett plus är att mygg inte heller gillar detta.)

- Finns fler tips.. Bara att googla lite. :-)

Och angående sandlådorna:

Fixa enkla gallerlock som läggs över sandlådan av den som går sena hundpromenaden. Jag skulle tro att det skulle räcka med att lägga över ett antal kompostgaller om sandlådan är av större typ.

Ledin
0

bra tips även för alla som har katter som går ut o vill ha sin/sina land bajsfria :). Har ett land men den sätter jag galler över. Bra tips du delar med dig :) Har ett till ätticka i en glasburk sätt det i landet.

[Norrbysa]
0

Haha.. Den där texten skrev ju jag! Va underligt.. :-)

Hur fick du tag på den?

Jag har för mig att jag skrev det i ett mail till en användare här på iFokus och inte en tråd… hmm.. eller jag kanske skrev samma sak i en tråd oxå..

[Norrbysa]
0

Haha.. Hittade mailet.. Såhär skrev jag till en användare som hette skerptikolan:

Hej!

Tänkte bara tipsa lite. Min pappas grannar skaffade katter och dom hade för vana att uträtta sina behov i hans rabatter. Han prövade lite olika saker och tillslut slutade de göra toalett där.

Att skjuta en katt i örat låter väldigt korkat. För det första kommer det inte få önskad effekt. För det andra är det både olagligt och elakt. Katterna agerar endast efter sin instinkt och det finns bättre sätt att bli av med deras vanor.

Lite tips:

- Citron och vatten i sprayflaska att spruta på jorden

- Vinäger o vatten i sprayflaska att spruta på jorden

- Ett medel som heter piss-off eller get-off

- Ett medel som heter KattEffek

- Ett medel som heter Fy (Alla medel finns i djuraffärer eller stormarknader odyl.)

- Strö citrusskal, vitpeppar, kanel eller kaffesump i rabatten

- Plantera in citronmeliss. (Ett plus är att mygg inte heller gillar detta.)

- Finns fler tips.. Bara att googla lite. :-)

Och angående sandlådorna:

Fixa enkla gallerlock som läggs över sandlådan av den som går sena hundpromenaden. Jag skulle tro att det skulle räcka med att lägga över ett antal kompostgaller om sandlådan är av större typ.

Lycka till!

/Norrbysa

[Norrbysa]
0

Va skojj! :-) En Troll som agerar copycat! Skrattande

(Jag är inte arg på något sätt alls - bara överaskad.)

Såklart får du kopiera mina råd hur mycket du vill! *kram på dig*

Men det är nog bra om du anger källa om du nyttjar någon annan text än min. :-) Andra personer är kanske inte lika överseende.

[Silverlusen]
0

Jag har hört att vitlök ska vara bra men är inte säker om det ska vara i pulverform eller färskpressad.

Dock har jag bara hört det rycktes vägar.

Ledin
0

vitlök skrämmer inte mina katter :D dom är vana att matte lagar det i mycket mat o visar jag dom en vitlök så luktar dom itne ryggar så nee vitlök skulle inte funka alls :D färsk är starkare borde vara den.

julsylta
0

Hittade denna på ett annat forum som en kompis hade fått.

MVH Julis.

nudisten
0

HE va ätte middag uti koppäbärg!

cillisw
0

#7 Orka med idioter som du alltså, har du inget roligare för dig än att sitta här och göra dig till en ännu större idiot…??! Om det ens är möjligt? hmm……… Ja troll troll troll, vad ska man säga.

Sweelin
0

Jag börjar också bli bli RIKTIGT less på alla troll runt iFokus!

Varför inte bara göra EN användare och va seriös? Annars har ni banne mej ingenting här att göra!

Ett tips, man kan se om det är troll genom att dom inte har en seriös presentation, oftast bara några ord eller en mening, kopierar, och har namn som liknar en  likadan "medlem" te.x Lisafisa1, Lisafisa123 och kanske Fisalisa_10

På ridsport.ifokus har jag några väldigt bra exemplar!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Norrbysa]
0

Det kanske bara är bra att det blev publicerat såhär igen. Så finns råden tillgängligt för flera. :-)

Sweelin
0

#11 Men man kan ju inte bara ta heller :) Jätte fin skrivet av dej, men känns ju lite tokigt om andra kopierar och tar äran för vad DU har skrivit :)

FrokenPaula
0

Vad är ett troll?

julsylta
0

11# Tackar som ödmjukast för att du har mera överssende med detta än de andra här på katter i fokus.
Det säger mera om dig än de andra som har ett tråkigt liv och bara vill se ned på andra.

Ett gott Nytt år Norrbysa skulle finnas flera medmänniskor som dig i landet skulle inte alla käka Depptabletter. För bakom de som klagar finns det säkert en och annan hund bergraven hos.
Hoppas du hade en trevlig Nyårsafton!

Sweelin
0

#14 jamen gör som du vill, du kanske kan tjyva nå mer ariklar/kommetarer? Du tjyvade nog från rätt person eftersom hon det inte gör henne så mycket :)

Om det vore mej så skulle jag bli jäkligt förbannad ska du veta! Varför inte skriva eget?

julsylta
0

-.-

julsylta
0

15 Snälla jag vill ej tjafsa med dig när jag såg din ålder spar energin till något annat.

Firade julen i skönsberg så vi kanske ej var så långt ifrån varandra Gott Nytt år på dig.

MVH Julen

[Norrbysa]
0

Ja just nu var det inte hela världen att mitt mail blev publicerat, men det är ju självklart samtidigt lite obehagligt.

Om du ska publicera andra texter som du inte skrivit själv så måste du ange källa, annars räknas det som förfalskning.

När det gäller mail så är det extra känsligt eftersom det är dold kommunikation. Personen som författade mailet riktade texten till mottagaren och ingen annan. Innan man publicerar någons mail på detta sätt, så är det brukligt att man tillfrågar avsändaren först.

Gott nytt år du oxå!

#13 "Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar stämningen hos övriga användare."

Källa: Wikipedia

Sweelin
0

#17 VAD har min ålder med det här att göra!?? Skaffa en riktig presentation isället och skriv dina egna artiklar!

julsylta
0

19 Ja ja lägg energin till att plugga istället själv jobbar jag vad gör du?

Borsten
0

Wikipedia är inte en akademiskt godkänd källa.

Sweelin
0

#20 Vad jag gör ska du inte bry dej om! Varför börjar du plötsligt att snacka om energi, och jag verkligen struntar i om du jobbar eller sitter hemma med 1000 barn, jag struntar i vilket!

julsylta
0

Lilla gumman ta det lungt nu om du vill kan jag köpa en Varm Korv till dig. Hetsa inte upp dig i onödan. Det är nytt år…..
Vill du ha Senap eller Räksallad?

PS skickar dig en länk med lite tips som du bör ta med dig på resan i livet som du har startat.
Blommor och bin får du ta med din mamma.
Jag hjälper dig så du kan bygga upp något bra i framtiden.

http://www.kjellhaglund.com/ta_kontrollen.htm

Sweelin
0

#23 "med huvudsyfte att reta upp övriga användare."

julsylta
0

24 Gonatt läs nu på denna sida om energier skall du se med du får kontakt med ditt inre….

Lovar det släpper en del nerver i kroppen…..

"Övriga" andvändare ser bara en som blir uppretad och det är du.

[Norrbysa]
0

#21 Oftast inte nej, men det går att diskutera. Själv anser jag att Wiki fungerar i enklare sammanhang (som på ett sånt här forum). Skulle dock aldrig använda Wikipedia i någon rapport eller liknande. Det skulle bara vara pinsamt.

Den här tråden har spårat ut.

Sweelin: Snälla belöna inte troll med att bli upprörd. Det är precis det dom vill.

Sweelin
0

Jag tycker att denna användare borde stängas ner

Borsten
0

Snygg rapport, 1500ord, källa Wikipedia;*

nudisten
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj vissa har visst ägnat hela eftermiddan och kvällen att snöa in i fokus. Tips till Julsylta och Sweelin. Skaffa er ett liv båda 2.
Frisk luft skadar ej det resnar tankarna.

Tänkte tipsa om en låt!
SÅ ni får rensa tankarna lite!

Anne
0
Inlägget är låst för nya kommentarer