Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 7570 ggr
Pia
0

Bästa kattleksaken

Min röst för detta går på delad förstaplats till;

• dels den lilla ståltråden med papperstussar på som liknar en fladdrande fjäril när man vippar med den
  • dels de ljuvliga (för mänsklig nos vidrigt stinkande), hemstickade kattmynta råttorna man kan köpa på katt-utställningar (s k Karina-möss)

Vad har ni/era katter för favoritleksaker? Några enkla och billiga saker som mjölkpaketsflärpar, vinkorkar eller lite dyrare prylar? Berätta!

gejsa
0

mina gillar möss alltså små som man köper. Inte levande. Fast dom tar ju dom också men dom får ju inte leka med dom inne då.

Faxlin
0

Vad elak du är gejsa, får inte dina katter leka med levande möss inne. Glad

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jo, jag känner mig lite elak faktist. GeneradFlört

reddie
0

Mina kissar gillar då man gör bollar av folie. Billigt och bra.

Pia
1

Ja enklast kan verkligen vara bäst ibland, reddie:)

Oskar
0
Pia
0

Jättecoolt! Lite som en laserpekare eller ficklampa som jag uppfattar det - då vet jag ett par kissar härhemma som skulle bli tokiga av glädje över en Bada-Beam! Och så slipper man framförallt sitta och vifta med ficklampan…:)

Pia
0

Inga fler nomineringar till Bästa kattleksaken??

KerstinP
0

Just nu är det en pingisboll samt påskfjädrar som jag tagit bort ståltråden på.

Bima
0

Mina katters favoriter: 

* Alla former av vippor - hoppa och springa efter
* En mus på ett snöre - den kan de jaga i timmar
* Pälsmöss - de är så roliga att förstöra
* Papperspåsar och kartonger - kul att bita på, gömma sig i och springa runt i

Myra vill även nominera flaskkorkar och kinderägg - de är superroliga att slå runt med och jaga.

Pia
0

Ja korkar, det hade jag en kattköpare vars ena katt var som galen i. På nätterna jagade han upp dem i sängen och så fick hon ta hand om den, la den under huvudkudden, det blev ganska fullt under kudden med tiden…:)

Kom på, sugrör från McDonalds, det är en del katter som tokiga i.

Flärpar från mjölkpaket.

Pia
0

Några fler förslag på bästa leksak?

kristinah
0

en hoprullad cirkusbiljett har varit jättekul att leka med. I övrigt leker åtminstone Joppe det han kommer åt. Jomsan ligger och lurpassar på Joppe ibland, sedan är det full fart på båda. Sedan har det varit väldigt roligt att jaga brömsar och smaska dom i sig Fundersam. Det bara knastrar…blä…

Jillsan4
0

Mina katter älskar allt som går att leka med. Dom har en plastmus med kattmynta i som dom slåt skiten ur. Mvh Jillsan

Jenna-Gun
0

Här är det en kvist från en plastjulgran som är poppis bland tjejerna..

De kan jaga denna kvist hur länge som helst. och gärna på natten

Jag har en nåldyna (utan nålar)

Som oxå är kul. tomma toarullar. Vinkorkar i plast. oj vad de låter om dessa korkar när de rullar över golvet ovanför mitt sovrum

Pia
0

Vad roligt det är att de enkla, billiga (gratis) nöjen oftast är de "kuligaste" för kissarna…:)

kemikal
0

Kisses favorit är definitivt fötter. Förbipasserande, eller som knölar under täcket… Torra löv funkar också. Har en pinne med en pälsboll i ena änden, som båda gillar, fast lillan gillar pälsbollen och Kisse gillar den tomma änden. Lillan brukar också jaga sin egen svans. Men helst av allt vill hon ha smaskiga fjärilar, både roliga att jaga och goda att äta.

kemikal
0

Glömde ju, eftersom den numera är försvunnen (bortstädad?!)… På en del kuvert ska man ju dra av en remsa i kanten för att öppna, en sådan remsa älskade Kisse. Får se till att få fler sådana brev. :)

kristinah
0

Här om dagen lekte Joppe med en torkad trollslända ett bra tag innan han knastrade den i sig som om det vore chips….bläk. Den tyckte han tydligen var jätteskoj.

nane
0

Min Castor har kommit fram till att hans favoritleksak (han blir snart 10) är den han jämt bär med sig-svansen! Har filmat honom otaliga gånger i färd med att göra slut på den Skrattande men den dyker alltid upp där han minst anar det!

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min ena katt gillar må bollar stoppade med kattmynta. de är som lurviga, typ lovika?

lillkissen leker med allt. å då menar jag allt.

men bäst gillar nog alla kissar att leka med insketer som fjärilar, långbensskrangel och annat!

kemikal
0

Ja det är tur att man har två stycken som äter spindlar och en som bär ut dem i trädgården :)

Jenna-Gun
0
kristinah
0

Det är bra med spindlar sägs det, där det finns spindlar finns inget mögel. Är det ngn som hört ngt annat?

kemikal
0

#24 Frågan är om jag inte hellre hade möglet :P Nej, de får väl leva…bara de håller sig borta från mig. Ute under buskarna i trädgården går, där kan de vara i fred. De vi har här är dessutom gigantiska, jag trodde faktiskt inte att de fanns så stora spindlar på såna breddgrader…

Veduran
0

Är i alla lägen en hårt hopvirad och knuten fryspåse…. både Vilda och Theo älskar att apportera dessa Skrattande

SallyB
0

1:a plats
Kartonger

2:a plats
Papperskassar

3:e plats
Pälsmöss (som massakreras inom ett par timmar Förvånad) men ändå är högt älskade att kasta omkring eller apportera eller gömmma i ex v papperskassarna.

Hannapanna
0

Stenis älskade små möss som pep!
Han sprang alltid och pep för sig själv. Sen lekte han apport med dom. När man öppnade sovrumsdörren på morgonen kom han insläpandes på en pipmus och la den mellan mej och sambon, men skulle vi kasta iväg den ut i hallen så han kunde hämta den och lämna den mellan oss igen.. :) *minns*Generad

Hippien
0

Bästa leksaken är helt klart 3 st hårdband i olika färger som "länkats" ihop. Att sätta pekfingret i ena öglan och dra det fram och tillbaka på golvet är oerhört spännande. När Texas är helt fokuserad är det dags att kasta iväg hårbanden och då tar det inte många hundradelar innan han är iväg och ska hämta det.
Uppfostrad som han är kommer han snabbt tillbaka med hårbanden för att fortsätta leka.

Hårbanden funkar också bra att leka med, utan mig, på sängen som på denna bild.

Engla
0

Jag har fått ett par riktigt bra och hållbara möss från ett katthem som mina katter bara älskar!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Älskar_hästar
0

Hm , min katt brukar inte leka med kattleksaker , och köper till henne gör vi inte heller . Men det kanske är för att hon är så gammal som att hon har tröttnat på leksaker , hon fick några saker då och då när hon var mindre , och dom gillade hon ! Skrattande En sak jag minns var en liten mus . Den hade hjul den kunde åka på , och man gav den fart av att snurra på en grej . Den gillade Natasha allt !

kemikal
0

Här har vi två nya bidrag. Jag köpte en leksak som man lägger in godis i, som ramlar ut när den puttas omkull, vilken såklart snabbt blev matvraket Kisses favorit. Lillan är inte riktigt lika road, men kan tänka sig att leka med godisbitarna man fick med, de glider bra på golvet. Det andra upptäckte lillan imorse – jag hade lämnat ett äpple i en påse på bordet, och det var tydligen väldigt uppskattat, det fick sig en ordentlig åktur, ner på golvet etc.

netagirl
0

Ett par katter jag hade för länge sen ,dom var alltid framme när man öppnade ett mjölkpaket. Biten  man river av var det roligaste dom visste .

Destany
0

denna e den bästa för Zorro blir helt galen

Destany
0

denna diggar Puma

Titti
0

Vimsan leker med nästan allt, så det är svårt att utse en favoritleksak.

Mattfransar, bollar, guldfisken som är fast i ett snöre, andra snören, pappersbitar, pennor, lådor, kammen och mormorsrutorna som jag håller på och virkar har en tendens att försvinna under sängen. Fundersam

EddaM
0

Zlatan gillar pappers påsar,korvbitar,pipmus o små vita möss, all frukt skall han leka med.

Feztiz gillar snören, gummiband appoterar hon.

Willow älskar vippor, katt selarna drar hon runt på o man skall springa runt i lägenheten o själv släpa på dem så hon får jaga dom helst. Bollar av olika slag e oxå roliga. Glad

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

Tror jag kommit på vad som är Vimsans favoritleksak. Fast det var svår att komma på det. Även om hon leker med allt så är nog garnnystan favoriten - och helst ska ju matte sitta i andra änden på garnet och sticka sockor.

Veduran
0

Vilda har fått ännu en favoritleksak… stora sugrör!

Pia
0

Just det, det berättade en kattungeköpare att det var toppen att plocka med sig från MacDonald eller dylikt, katterna var som tokiga i dem.

Jag tycker det är så mysigt att katter/djur tycker att det enkla, billiga, rentav gratis, ofta är det bästa:)

Scilla
0

Selma älskar allt som rör sig snabbt. En strusfjädersknippa i resårsnöre på pinne är mycket populär. Vi har vild dragkamp här varje kväll, den är bra att vifta med från tv-soffan. Hon är så grymt stark! Inte ens 2,5 kilo och hon drar nästan av mig den!

Funderar på att prova köpa en vanlig studsboll som man kan slänga mot väggarna, det borde hon gilla.

änglaflickan
0

denna är min kisse helt galen i, kan leka med den timmar i sträck! dock ser den inte så vacker ut efter en stunds bitande…

Pia
0

Men lilla björnen då, det är ju lite synd om den…:/ Jag kan inte få mig att köpa rikigt söta leksaksdjur "med lite liv i blicken" till katterna eller hunden, de blir lite synd om dem att vara leksak tycker jag…:)

änglaflickan
0

mm, det känns faktiskt som det är lite synd om den..:P Det värsta tycker jag är, när tex stallkatterna leker med levande möss o grodor! det skär verkligen i mitt hjärta *blödig*

Morrhoppa
0

Mina katter brukar försöka mörda våra mattor.

coockie_87
0

hmm bästa kattleksaken, det var svårt, dom leker ju med allt som finns Räcka ut tungan, mina gillar möss, och sen har jag hängt upp snören i taket och längst ner på snöret sitter en boll el något dom tycker är kul =)

[helenal]
0

hej! Jag har nyss fått hem dem så ja har inte hunnit köpa jätte mkt elelr vet vad de tycker om så,men en mus som man drar i snöre..den älskar dem också en boll:)

Denna kommentar har tagits bort.
kemikal
0

Tänk på att leksaker med snören på kan vara farliga. Dels kan katten äta upp snöret som fastnar i tarmarna. Och dels kan katten, om snöret sitter fast någonstans, trassla in sig och strypas. Så övervaka dem när de leker med sådant.

[helenal]
0

tack!

Scilla
0

Nya favoritleksakerna är tallkottar. Billigt och bra. De rullar och stutsar bra, byter riktning av sig själva (spännande!) och rasslar. Selma rusar runt som ett jehu eller bär omkring dem i munnen…

kemikal
0

Lillan har upptäckt duschdraperiet, jätteskoj att sätta sig bakom och så prasslar det om man slår på det. Pluto har upptäckt fötter, helst under täcket, och skosnören. Tänk om jag kunde lära honom att knyta skorna åt mig istället för att vara i vägen… :P

[helenal]
0

pennor,korkar,flSKOR,BOLLar..m.m

coockie_87
0

bästa kattleksaken, är laserpennan och en leksak jag köpte i en affär, ser ut som ett fiskespö, fast i mini format, och så är det en stor fluga i tyg längst ner på tråden, de är det bästa dom vet =)