Tips till värme-älskande katter!
Min bengal är galen i värme. Hon sitter gärna med huvudet under skrivbordslampan och värmer sig. Jag tycker inte det är så bra att hon gör så, det är alldeles för varmt där. Så jag köpte en värmedyna på nätet istället.
Dynan kom idag och gjorde succé! Hon älskar den, hon ligger och sover på den hela tiden. Dynan stängs av automatiskt efter 90 minuter och den har överhettningsskydd. Kostar mellan 220-600 kr beroende på vilket märke man köper, vår kostade 340 kr. 
Vart hittade du den?
Jag har en värmedyna men den stänger inte av sig själv och är ganska liten.
Jag vågar inte ha den påslagen om jag inte är hemma och vaken.
Jag skulle vilja ha en som jag kan lämna påslagen med gott samvete och lämna kissarna ensamma med den på natten utan att jag tror att huset skall brinna ned eller elräkningen drar iväg.

Det finns ju hängmattor man kan hänga på elementet med, så kan de ligga där o mysa
Jag hittade den på "spånga järn och färg" och sen finns det ett ställe som heter Medistore tror jag som också hade. Men det finns en varningslapp med att man inte ska sova med dynan alt lämna den helt obevakad.
Men det kanske finns andra varianter som är ännu säkrare. Även om den stängs av automatiskt kanske det är säkrast att vara hemma när den är på.
Sök på "värmedyna" på nätet så får du en del träffar du kan kolla igenom.
#2: Ja, en sådan är ju iallafall helt säker att lämna obevakad. 
en vanlig/billig värmedyna tillsammans med en timer kanske kan vara en bra ide? 
Köp en "vete-kudde" på hälsokost. Värm i micron och lägg på sovplatsen….
"En stund i taget - här & nu"