Hur göra vid flytt ?
Hej !
Har en kisse på 16 år. Hon har bott i vårat nuvarande hus sen hon föddes. Hon är van att vara ute. Om ca 2 veckor ska vi flytta till ett nytt hus, 4 km härifrån.
Hur ska vi göra ? Ska vi låta henne vara inne några veckor, eller månader ? Är lite rädd för att hon ska försöka hitta hem till det gamla hemmet igen. Ge mig gärna tips….
En äldre katt kan vara senil och problemet kan bli att hon inte hittar hem till den nya bostaden.
Jag skulle inte släppa ut katten gammelkatten i ett nytt område, kan ni göra ett kattgård från ett fönster så hon kan gå ut lite. det va mitt råd.

åll henne inne i någon vecka, kanske 2-3 stycken och prova sedan släppa ut henne men var ute med henne först och så hon kan komma in när hon vill om hon blir tösvirrad eller skrämd.
Det kan även vara bra att låta katten sova borta under själva flytten för att minska stressen. (Om ni inte tror att hon skulle bli ännu mer stressad av att sova borta såklart.) 
Låt katten flytta in när ni packat upp lite och fått några möbler på plats så kisse känner igen sig.