Var ställa kattmaten?
Vi får hem vår lilla sibiriska katt om en månad ungefär och har en fundering som vi behöver tips gällande. Det är så att vi har två hundar som är väldigt matglada, som gärna skulle kunan tänka sig att äta upp kattmaten i obevakade ögonblick. Så vi behöver komma på var vi kan ställa kattmaten för att hundarna inte ska komma åt den. Nån som har en bra lösning?
Diskbänken, kanske? Eller någon annan bänk i köket?
Ja det jag funderade över är om en liten kattunge kan hoppa så högt?

Jag har kattmaten på en byrå i köket.När vi har små kattungar så står det en pall framför byrån eller så tar katterna vägen över kökssoffan ,bordet och fönsterbrädan.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, men du kan bygga en liten trappa, eller se till så hon har något att hoppa upp på :)
Denna tips har läst om på ett annat forum:
Ta tex en transportbur som du gör ett hål i.Tex. sågar ett lämpligt hål på gallret som kattungen ryms in i men inte hundarna.Ställ maten dit in. Fungerar säkert bra tills kattungen blivit större och kan hoppa upp tex på disbänken och äta sedan.

Jag har mina skålar på en bänk i köket. När katterna var bebisar så ställde jag en stol med en skokartong på så att det blev som en trappa. Nu har jag bara en pall. Funkar super.
ställ en stol framför så hoppar kattungen uppdär skulle jag tippa på :)