Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 4306 ggr
Elega
1

Fresh and easy kattsand

Heter den så? Men iallafall, vet någon vilka mataffärer som säljer den här kattsanden? Jag vet inte om dem bara säljer kristallversionen men det är den jag är ute efter iallafall.

EddaM
0

Willys är billigast på kristallsanden. De har best friends ialf.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Elega
0

Okej.. jag bryr mig inte riktigt om vad den kostar, kör med ever clean nu och den är svindyr. Just för att jag har en hankatt och hans urin stinker någon fruktansvärt och deras sand håller lukten borta. Men nu har min hund börjat äta ur lådan och jag fick rådet av en tjej som hälsade på på hunddagiset att köpa fresh and easy kristaller just för att den är både bra på att hålla lukter borta och att hålla hunder ur lådan för att det knastrar i munnen på den om dem äter den sanden.

Någon som vet om kristallsand klumpar ihop kisset som vanlig Kattsand?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kristallsand klumpar inte ihop kisset utan det suger upp det. Bajset landar löst ovanpå så man kan plocka bort. Kristallerna är ju vita från början och gulnar givetvis av allt kisset. Jag tyckte det höll lukten borta bra men mina katter var inte överdrivet förtjusta i det.

Singo-Torpet
0

om man har fertil hane rekomenderar jag den inte… jag hade den inna ja bytte till EC, bött för att kisset blir som en sörja i botten om man inte bött MINST en gång i veckan om inte mera, vilket man slipper med EC då det klumpar och man kan kasta bort det. kristallerna blir även dyrare än EC då de behövs byttats ofta om man inte vill ha gul-sörja av kiss och sand i botten. 

men om någon hittar en kristallsand som håller vad den lovar, säg till för den åker inte lika lätt med tassarna ut på golvet som EC…

Elega
0

Man kanske skulle kunna blanda EC och kristallsand?

EddaM
0

Testa o berätta om resultatet vet ja=) Även jag har en hankatt vars kiss luktar mer nu när han äldre.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Migoff
0

#4 Öm, städar inte du i toan varge dag?

cillisw
0

#7 Hon menar nog att byta all sand i hela lådan 1 gång i veckan…

Migoff
1

#8 Aha, då fattar jag XD

Singo-Torpet
0

#7 jo ja städar mer än en gång om dagen.. men de står att sanden ska hålla en månad men de gör den ej..  menar som nr 8 skriver att man får töma den en gång i veckan i stället.. testa gärna EC och kristallerna och berätta tror dock att de blir en enda röra…

Puma77
0

Blir det inte konstigt om man blandar. EC är väl klumpbildande men det är ju inte kristallerna.

//Pia

MichaelaT
0

Jag tycker att Fresh and Easy fungerar toppen till mina kissar…  bajset är det bara att spola det i toan… men man får byta hela lådan 1-2 gånger i månaden… men detta har jag märkt är beroende på hur mycket "sand" man har i lådan… nu har jag två lådor och har fyllt upp dem ganska mycket… och då håller de sig längre…

Elega
0

Men vart köper man den här sanden?