Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 976 ggr
jessi_twini
0

Vad ska jag göra? :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt sitter uppe i en hög tall.. Säkert mer än 15 meter upp. Jag vet inte vad jag ska göra.. Det är mörkt och kallt och det är bara en lite kattunge( 5 månader, kanske inte så litet med ändå) ''/ Vad skulle ni gjort? Närmaste gren sitter väl kanske 4 meter upp.

MonicaLagerquist
0

Ta kontakt med någon firma som är bra på att klättra i träd.Dom brukar kunna hjälpa till.Sök på Arborister.

Stolt ägare till tre La permer

molntussen6
0

Ring till Brandkåren om kissen inte kommer ner tycker jag absolut att du ska göra, stackars kisse vad hemskt! Gråter

jessi_twini
0

Okej men katten är nere nu. Hon ramlade ner men klarade sig. Vi ringde till brandkåren men dom kunde(ville) inte hjälpa. Dom sa att dom inte hjälper katter. Men nu är hon hemma :D

molntussen6
0

Vad härligt att hon är hemma nu igen! :-)

Men vad dåligt att dom inte ville hjälpa till, brandkåren. En granne till oss, hennes katt satt i ett trad för några månader sen, hon ringde brandkåren som kom snabbt och tog ned kissen :-) Men är glad att din kisse är hemma igen :-)

wolfie
0

Åh vad bra att det slutade lyckligt!

Jag hade en kattunge en gång,knappt ett halvår,den satt oxå uppe i en tall o ramla ner..rakt på en sten..kastrerade nästan sig själv,fick ett jack i skrevet..tog den till veterinären så klart,blev sydd o fick medicin o krage..stackaren..men den undvek tallarna sen..

ingela78
0

Vilken tur att det gick bra med henne!!

Min honkatt hamnade oxå väldigt högt upp ett träd för några månader sen. Hon kom inte in på natten och jag letade och ropade nästan hela natten..men hittade henne inte. Men på morgonen när jag gick ut och ropade och letade så hörde jag henne. Då satt hon jätte högt upp i ett träd.. Jag ringde oxå brannkåren men dom sa " men låt henne sitta ett dygn du så ska du se att hon klättrar ner" Men det va bara det att det fanns inga grenar nedanför henne så hur skulle hon kunna klättra ner..Jaha sa jag tack så jävla mycke för ingen ting.. Då ringde jag till en firma och hyrde en skylift.. hon satt 16 meter upp.. Gud va glad jag ble när vi fick ner henne.. Hon va full i fågelskit.. Och fåglarna hade pickat på henne :( så hade vi inte hittat henne så hade det nog slutat väldigt illa..

KindredCold
0

Det är alltid jobbigt när kissen ska upp i ett träd.
Vi tröttnade på att hämta ner honom, tillslut ställde vi en stege där och så fixade han det själv ^^

#6 En katt kan klättra ner ändå. De måste bara komma på hur. Min kisse backar ner för stammen, han kommer ner från mycket höga höjder :)
Tur att du fick ner henne, och att hon inte vart så illa rörd av fåglarna.

jessi_twini
0

Ja jag är verkligen glad att hon är hemma igen =D Jag och min kompis gick dit till trädet där hon satt inna vi gick till skolan och då var det kråkor och skator som attackarade henne men dom kom aldrig så nära att dom rörde vid henne som tur va ;)

modellflickan
0

Härligt att denna historia fick ett lyckligt slut! :)

Och sicken söt tjej hon är. Kyss