Ibland är katten billig
I morse när jag vaknade hade katten för det första häft om kull vatten kokaren som killen glömt i vardagsrummet (så, ja det är ju hans fel med), så nu är vårt nyslipade parkettgolv vattenskadat… Det hade ju inte varit så farligt om det var ens egen lägenhet, men nu vet man ju att man kommer att måsta betala ett nytt golv som vi inte kommer att ha nytta av, för vi kommer ju inte att bo här 20 år till, när det är dags att byta golv pga ålder.
För utom detta hade en av dem spytt ner soffan. En fläck på varje kudde. Varför spyr de alltid i soffan där de gillar att ligga? Borde man inte gå nån annan stans att spy…
Nå ja, de är ju ens älsklingar så man förlåter ju dem ganska snabbt. De ser ut att vara straffade nog pga ljudet fårn fläkten jag har igång för att försöka minimera skadan…
Men visst känns det som att katten kunde ges bort billigt ibland?

Ja ibland vill man till och med skänka bort dem
Haha! Ojoj.
Ibland ja, dock har jag haft tur. Väldigt få av mina många katter har gjort större skada..
Vält en kruka som små, men annars har de fart försiktiga..
Väntar på bakslaget ;)

Känner igen det där med att katter är biliga ibland. Min stora har svårt för att gå i lådan, det får inte vara för skitigt (vilket jag kan förstå), men det får inte heller vara för rent för d går hon inte dit utan sätter sej bredvid, och kommer jag på henne (har bara gjort det ett få tal gånger) och sätter henne i lådan så blir hon sur och sätter sej på parketen i vardagsrummet. Då har jag lust att betala för att bli av med henne om jag ska vara ärlig, men när de stunder kommer och hon ligger och myster på bröstet på mej så kan jag ju inte göra mej av med henne för miljoner ens.