Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2338 ggr
Therese87
0

Uppfostra döv katt?

En vän till mig tog hand om en han kattunge vid namn Sabaton som är döv.

Nu har han kommit upp i den åldern (verkar det som) där han gör saker han inte får göra, river vaser i golvet som går i tusen bitar osv.. en vanlig katt kan man ju säga till som så, men min vän är nu bekymrad då hon inte riktigt vet hur hon ska kunna "uppfostra" sin döva katt.. att vad som är "rätt och fel". Har ni något förslag då jag inte har den blekaste själv..

Tack för svar!

Dynamit
0

Svårt det där men duscha den med en sprayflaska är obehagligt och då slutar den nog.

skerptikolan
0

VA VA VA VA VA VA VA VA?

Silvestris
0

Vibrationer i golv, väggar… allt som katten kan känna av. Vattenspruta.. Skapa ögonkontakt och ge katten alternativ till de förbjudna sakerna. Exempelvis, om katten klöser där den inte får så istället för att fya skapar man ögonkontakt och bär iväg katten till klösträdet (vilket ju är väldigt effektivt även på hörande katter men då kan man skapa ögonkontakt genom att först fräsa eller säga "nej").

Jag har två artiklar (översatta från engelska till svenska) om att leva med döva katter som jag kan maila om du vill. Letade runt en del efter tips när jag fick en döv kattunge i min förra kull.

Therese87
0

#3 Ja tack jätte gärna!

Silvestris
0

PMa mailadress så skickar jag dem.