Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 880 ggr
Veero
0

Katt hem i en vecka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska bort i en vecka och behöver lite hjälp med min katt, han är en okastrerad hane, ålder vet jag ej då han är en hitte katt men har haft han i 3 år. Han är jätte mysig kille och älskar att kela och sova. Van att gå på låda men här hemma gör han sina behov ute. Om någon här skulle tänka sig att ha han hemma hos sig i en vecka? Jag står för allt och betalar för besväret. Han är van vid kaniner, getter och hästar, men rädd för hästarna.

Datum vet jag ej när jag ska bort men skriver detta så man har tid att hitta något.

PM.a, skriv här eller maila Bambi_Vero@hotmial.com

Bor i Dalarna / Gävleborg, men tarsnport kan nog årdnas. Kan lemna han samma dag när jag åker i stockholm och samma dag jag ska hem i stockholm.

OBS! Han går inte ihop med andar katter, äfter tragiska händelser med en annan katt litar han inte på någon annan katt.

Vill även att han bor inne hela den tiden men om man går ut i sele med han (får man även till) så han inte skulle sprinag bort.

P.S visste inte alls vart jag skulle lägga in inlägget på, men ändra gärna det.

Migoff
0

Vilken mysig kisse! Men varför är han okastrerad?

Veero
0

#1 ja han är helt mysig<3 *ligger och sover i mitt knä nu* Jag hittade han här i skogen när jag flyttade hit och även en massa andra katter här, men tog Chicco och äftersom det inte fanns några grannar eller andra katter här så kastrerade vi aldrig honnom. Något jag tänkt på men är orolig för narkåsen, han kanske är gammal, vet ej ålden ju :/ vill inte förlora, helt underbar ju <33

Solstickan
0

Vilken sötnos!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att passa honom.

Att kastrera hankatter är ett relativt simpelt ingrepp, man behöver inte ha en djup narkos på hankatter.

Jag tycker att det låter mer farligt att ha honom som utekatt som okastrerad hane. De har en tendens att vandra längre från hemmet, och att hamna i bråk om revir.

Dessutom kan han ge upphov till att fler kattungar föds, vilket verkligen itne behövs då det finns alldeles för många hemlösa katter redan!

Tycker gott att du kan kastrera honom, jag tror att han själv  kan må bättre då, utan en massa drifter som vill styra honom!

Hoppas du kan hitta någon som tar hand om honom så du kan åka bort, kan behövas lite semester ibland:o)

LinaK
0

Hoppas du hittar någon som kan ta hand om honom!
Jag ska själv ha hand om en huligan åt en tjej som finns här på forumet. I 3 månader!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Veero
0

Tack alla :) Ska kolla upp lite om kastrering, men det blir nog att han kastreras för ska flytta om ett år och där finns det katter.

puttar lite för Chicco <3

Veero
0

puttar :) Någon?