Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 745 ggr
[helenal]
0

hane eller hona?

Vilken kön har ni på era katter och varför valde ni just det könet?

Jag valde pojkar för de va bara dem två som fanns kvar,plus att det e jobbigt när honor "löper"

TacoBelle
0

Slumpen valde hanar åt mig Skrattande

jessicakarf
0

Först blev det en hane och sen en hona och med dom två så tänkte jag inte speciellt på vilket kön jag ville ha. Den tredje fick bli en hane för han var finast i kullen! Men ofta tycker jag att kastrerade hankatter är mysigare på något sätt.

Att det är jobbigt att en hona löper är lätt avhjälpt-kastrering! Det ska ju ändå göras för kattens bästa om den inte ska gå i avel.

[helenal]
0

a iofs:)

Scilla
0

Jag föredrar honor helt enkelt. Vet ju att kasterathanar ofta är keligare, men jag gillar att honor har mer "eget huvud".

Vet inte, jag tycker det är jobbigare med fertila hankatter än honor. Honorna löper ju bara ibland medan hannarna är igång hela tiden. De blir ju stökigare och kissar äckelkiss också… Blä…

[helenal]
0

hahahha..jo..man brukar ju sägs att man tyckr om de könet man har bäst.men tjejnamn på katter e enklare än killnamn tycker jag!Julia är j'tte fint,Lisa,Ida,amanda.. m.m

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puma valde jag inte direkt men e jätte glad för henne… Hon e så speciell.. stämmer nog att honor e mer egna.. hennes löpperioder avhjälpte jag med p-piller o nu kastrering så det har inte varit ett problem..

Zorro e så jamig o klängig om man säger så… men annars e han hur go som helst.. det var ju lättare att kastrera honom än det var med Puma.. hon fick ju komplikationer o allt sånt…

kort sagt.. jag tycker inte det spelar så stor roll de elika underbara på varsitt sätt…

Denna kommentar har tagits bort.
Pia
0

Här en poll om Honkatt eller Hankatt?

PimTheGreat
0

Jag har två av varje, men när jag fick välja så valde jag bara hanar för slippa höra när honan löper och risken att få hem kattungar…Oskyldig

[helenal]
0

hehehhe om man inte har en hon innekatt då:)

Scilla
0

Kastererar man, vilket man ska om man inte planerar avel så är ju löpning och hankatternas jobbighet inga problem. Och en avelshona som inte ska ha ungar är det ju bara att ge p-piller.

Bima
0

Vi har en hane och en hona och vi valde egentligen ingen efter kön faktiskt.

Veduran
0

Har aldrig valt katt efter könet och har haft både hanar och honor. Alla honor jag har haft har faktiskt varit lite tjurigare än hanarna. Tjejerna har varit lite mer egensinniga och envisa medans alla pojkar då varit såååå snälla och medgörliga. Kanske en slump men mina har varit såna… :)

Scilla
0

Jag vill inte ha en mesig katt ;)

[helenal]
0

hahaha nja..ja vill a en lugn katt,men tiger e hel vild!imorse smet han in i sovrummet och pussade min näsa och föröskte bita i den!

Scilla
0

Det gjorde Selma också… Ajaj.

coockie_87
0

2hanar och 1 hona, honan och ena hanen är syskon så det bara blev så och den 3e blev bara så med =)

kemikal
0

Har två hanar och en hona. Första katten var en hane, honom valde vi inte. Andra katten blev en hona, för vi tänkte att de skulle funka bättre ihop då. Tredje katten är en hane, honom valde vi inte heller… Tycker inte könet är det viktiga när man väljer katt, personligheten kommer såklart först, sedan andra faktorer.