en trött natt igen.8/9
katterna som så sött mellan 21:00.23:30 sen var de jätte pigga just när vi skulle lägga oss..de sprang runt och lekte med en boll,tillslut tog jag bollen ifrån dem..men sen i sömnen råkade jag tappa den på golvet igen och vips var dem döär igen(bollen låter väldigt mkt) sen höede jag zorro ich tiger gå på toaletten de va där inne och krafasade,jag bytte bajset och gav dem lite mat vid fem tiden… trodde de skulle sova,men nej då..de har sprungit runt i vårt rum konsatn sen igår kväll,de e fortfarande uppe och springer runt.. Sambon sover fort men jag e så lätt väckt..hela mitt huvud dunkar för jag har inte spovit ngt..har hört katterna hela natten..ska de alltid vara såhär`?är era katter också uppe på nätterna`? mina katter sover hela dagarna och e sedan jätte piggg poå kvällAR OCH NÄTTER!
Jag brukar försöka ha en ordentlig busstund precis innan jag går och lägger mig så att hon förhoppningsvis är trött när jag är det. Sen kommer hon ändå ibland på natten och då försöker jag att inte låssas om henne. Det blir nog bättre med tiden, nu är de så fulla av spring! Hur gamla är raringarna nu?
Jo, katter är ju nattdjur. När mina var yngre blev dom alltid som piggast vid 23-tiden. Jag brukade säga att dom fick "nattkattfnatt". 
När dom var i buskattåldern klättrades det mycket i bokhyllorna. På något sätt lyckades dom alltid ha ner en massa böcker samtidigt. Jag är också väldigt lättväckt men efter ett tag vande jag mig vid deras stökande på nätterna. Jag kunde vakna på morgonen och se att det låg böcker på golvet. Men jag hade inte vaknat när de ramlade ner.
Jag tror att du vänjer dig vid ljuden och räknar det som naturligt till slut. Öronproppar hjälper nog också.
Är glad att jag sover som en död. Och somnar om lätt. Sambon säger att Selma går in i räkstadiet eller får en räkattack, hon springer runt med ryggen och svansen krummad, precis som en liten räka! Man hör "rassel-rassel-rassel" och sen trampet av supersnabba tassar…

Mina katter var såna när de var små… men håll ut de lugnar sig…

Det går ju också att stänga dörren till sovrummet så får de stöka utanför (de har ju sällskap av varandra iaf).
nja de går ju inte att stänga dörren.deras kattoalett e i sovrummet fast int brevid våran sång..utan vi har en liten "dörr" i sovrummet.. väldigt stort rum,får inte plats i badrummet nämligen..
jo men de busar med varandra jätte mkt..vi ska ha folk hemma idag då e de oftast lite rädda och gömmer sig:) nu sovr Tiger som en stock..inte Zorro..han kom direkt fram till mej när jag handlat--handlade lite bebis mat:)

#6 Ok då förstår jag. Det går inte att lösa med en liten "reservtoalätt" då som kan stå på lämplig plats som de kan använda på natten. Jag menar om de nu fortsätter att busa på natten. De kan ju inte rå för att de blir leksugna på natten. Dels är ju katter skymnings/nattdjur av instinkt, dels är de ju kattungar som har jättemycket energi till att leka.
mm jag vet.men de brukar bli trötta efter de har ätit.så jag vknade fem i morse och tgv dem mat..men aa jag märkte inget.. de älskar nämligen att lka med bollar,de har varit borta ngr DAGAR men de hittade dem igårnatt ocy guud va de sprang runt..haha.Jag tog bollen från dem och sen så..kom tiger och la sig på min mage och upptäckte bollen på nytt!jo kanske kan skaffa en reservtoalett.. eller bara ställa den toaletten som vi har i sovrummet i köket undr natten?