hur många har innekatter vs utekatter?
Har ni inne katter eller utekatter?Jag har bara innekatter för jag bor mitt istan,men för mig e de tbara bra så slipper man g och oroa sig att han kan bli överkörd när han e ute.
ps:Jag gav mina katter fetaost,och de älskar de!!!
Alla fem är utekatter på sommaren. Men rexarna sover alltid inne på nätterna. På vintern håller sig rexarna inomhus och längtar efter våren
Bor mitt ute i skogen, med en granne. Därför kan jag låta mina huskatter vara ute på nätterna om jag vill. Det finns inga idioter till människor som misshandlar dem här.
När jag har bott i stan har mina katter alltid varit innekatter, Bara varit ute i band i dåvarande sommarstuga. Och så hade vi en helt innätad balkong i lägenheten i stan.
Vimsan ute på dagen - inne på natten
bor ute i skärgården i ett torp

Mina katter är rena inne katter men de kan gå ut på balkongen om de vill det. Min skogis tar jag ut i kopplet ibland.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Mina missar är innekatter. De har tillgång till den innätade balkongen dygnet runt på sommarhalvåret eftersom jag har ett fönster öppet mot den. Bor på sjunde våningen. Vintertid säger de till när jag ska öppna fönstret.

Hur håller ni era katter, där finns det också lite att läsa om i ämnet.
Själv har jag bara innekatter, som har tillgång till den inhängnade tädgården så mycket det vill (vilket de bara uppskattar på sommaren…).
Jomsan är i princip innekatt. Då jag åker till min "deltidssambo" får hon gå ut eftersom han bor i skärgården och jag i staden. Hemma i stan föredrar hon att vara inne eller ute på balkongen som jag nätat in.
Joppe vill gärna ut och då går jag också ut med honom i sele och koppel.
Alla mina är utekatter.
Men bara på dagarna
Vill ha dem inne på nätterna när det är kallt, blött och mörkt ute

Jag har en som dagtid kan få gå ut själv. En som jag går ut med i koppel. En som hittills bara fått vara inne, men tanken är att det blir koppel för honom också. Har också planer på att fixa en nätad uteplats till dem.
Mina tre siames/orientaler är enbart innekatter medan Skrik (huskatt) är ute på dagtid (ok, det händer väl ibland att han inte vill komma in på kvällarna).
Jag märker stor skillnad på dem som individer, Skrik tillhör de katter som aldrig skulle kunna nöja sig med att vara innekatt, han behöver helt enkelt ut och röra sig. Mina planer är väl att nån gång kunna bygga en utegård till de andra tre också men jag skulle inte våga släppa ut dem helt på egen tass som jag gör med Skrik, är ärligt talat inte övertygad om att de skulle ha tillräckligt mycket "sunt förnuft" för att klara av det.
Mina hittemissar är ute i sin rastgård på dagarna, men givitvis inne på nätterna.
Jag har kattlucka.
Men jag har också mina inne på nätterna.
Då har dom inte ute att ränna :P
Ni som har kattrastgårdar kan man inte få se lite bilder.
Är nyfiken hur dom ser ut.
Innätade balkonger har jag sett men jag menar som rastplats i tradgården och så där.
Mina missar är innemissar så klart! Skulle ju aldrig våga släppa ut dem i det vilda vind för våg.
Min lägenhet i sta'n är helt kattanpassad med klätterträd, hyllor och innätad balkong med gräs och små buskar.
På landet har dom en innätad rastgård i anslutning till stugan som de kan gå in och ut som de vill. Samtliga går oxo jättebra i koppel och sele och gillar små prommisar med matte ibland. Fast det är rastgården som är populärast trots allt.
/Pelusa
PS. Bifogat finns en litet äldre bild av rastgården.. fast nu har dom fått en inhägnad katthage nedanför som är mycket poppis!

jag har 3 inne katter, för vi bor nära en stor väg, men när jag flyttar till hus, så blir dom utekatter

mina 2 busfrön e inne katter för det e inte möjligt att ha dem som ute katter där jag bor
Petar in en blänkare och bra anledning till att hålla sina missar inne - eller ute bara under uppsikt!
Katt misshandlades och dog….
På Hammarkulletorget i Angered, nära Göteborg, blev en hemlös katt sparkad i flera omgångar av småpojkar. Katten kördes till veterinär för behandling. Det visade sig att katten hade bl a brutit käken. Katten hade tydligen varit ute längre tid för den var mager och ganska smutsigt. Han fick smärtstillande medel, dropp, antibiotika och specialmat till att klara helgen.
På måndag skulle hans käke opereras. Veterinären ringde till oss (göteborgs katthjälp) att Hugo, som han döptes till, inte hade klarat narkosen, vilket bl a kan bero på inre blödningar.
En anmällan ska göras……
Vill du se en bild av Hugo (inte speciell trevligt att titta på) www.goteborgskatthjalp.com src="http://www.hittekatter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
(Text av Miranda, Hittekatten i focus)
/Pelusa *gråter*

Ojojoj….*gråder oxå* hur kan man….
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

åhh så hemskt, *ryser* hur kan man göra sånt, fattar inte det =(
#15 Att inte folk kan lära sina barn vett! Man sparkar inte kattor!
Blir så arg!
Stackars Hugo. 
Skulle jag se ungar sparka på en katt, det skulle inte vara bra det - för ungarnas del. För dom skulle få en sjutusandes utskällning till att börja med. 

Men så hemskt!! *har ej tittat på bilden* J-la oskick att inte lära sina ungar vad som är rätt och fel!!
Vilken superfin rastgård du har Pelusa!

Spöstraff säger jag.
Pjatten (sambons mammas katt) råkade inte riktigt lika illa ut. Men det var några ungar som hällde diskmedel eller såpa i pälsen på honom, så han fick badas och sköljas och sköljas mera…
Vi bor i sthlms innerstad så Selma får inte gå ut förutom i koppel och på balkongen. Grannarna under låter sin katt hoppa ut genom fönstret, fattar inte att dom vågar! Hon går ingenstans och här är inte mycket bilar, men man vet ju aldrig vem som går förbi. Det rör sig ju rätt mycket folk kring medis på natten…

jag har dom som inne katter för den stora vägen, men dom andra som har katter låter sina gå ute, men det är många som har blivit ihjäl körda på den vägen, även om dom älskar att vara ute så blir det inte så mycket, dom sitter mycket i fönstret och drömmer sig bort =)

#21 Låter inte alls bra… (För den delen så hoppas jag dessutom att de bor på bottenvåningen..?)
#22 Du gör helt rätt. Dumma vägar.

Två mycket nöjda innekatter har vi här. :)
Två innekatter i mitt hus trots att vi bor ute på landet. Det är max 20 meter till vägen utanför huset och där kör bilar, bussar, lastbilar och traktorer dagarna i ända. Nej, innekatter med mycket bus och full kontroll genom fönster i alla väderstreck är vad som gäller hos mig.

ZABA, ovanligt, men ansvarsfullt, med innekatter på landet. Låter som de har en mysig tillvaro, måste ju vara mycket skoj att hålla koll på därute!

Mina kisar är alla innekatter, men Ängla har jag ute i koppel nästan varje dag.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis