Katter iFokus

Katter

Etiketttävlingar
Läst 5723 ggr
Okay
0

Burskynke till Kattutställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och mamma ska sy ett eget burskynke tills den 27-28/9 då vi ska i väg till borlänge och ställa ut våran Ragdoll för första gången, men är lite fundersam vilka färger vi ska ha?! Någon som kan hjälpa?

Vi vill få fram hennes Blåa ögon och att hon syns tydligt, bifogar en bild.

MonicaLagerquist
0

Jag skulle ha ett blått skynke grå botten och ett grått tak med blå kant.

Stolt ägare till tre La permer

dara
0

jag har haft framme just denna fråga till min dockas utställning nu sist skall kolla om jag hittar inläggen.

jag skulle nog rekomendera en blå som är lite ljusare än kattens ögon för att inte den blå bakgrunden skall bleka ögonfärgen. eller så en gräddvit eller beach för att komplitera kroppsfärgen.

men som sagt är jag själv nybörjare till viss mån så kolla länkarna med flera tipps och åsikter

Okay
0

Tack så mycket för hjälpen. jag tror vi har bestämmt oss för Blå med grått. ska ut och leta tyg någon dag :D

dara
0

hur går det? hittade ni ågot fint tyg? och har ni hunnit börja sy?själv har jag varit och handlat på olsons tyger på deras rea. (har ni någon i närheten så har de stor rea just nu)

Okay
0

Har inte varit iväg än xD Det går segt frammåt här hemma xD

dara
0

ha ha… jo det brukar göra det hemma hos familjen, själv bor jag ju bara med sambo och katter så man har inte så mycket annat att göra. desutom bor jag inte långt ifrån tygaffären

starshine
0

Kattens färg

Burskynket

Svart

Vitt, rött, gult, grönt

Varma färger: brunt, rött, brunmaskat

Grått, ljusblått, grönt

Kalla färger: blått, svart-vitt, silver

Gult, terracotta, orange, offwhite, rosa, gammelrosa, rött, grönt

Vitt

Grått, rött, blått, grönt

Här har du lämpligt färgschema

dara
0

här är färgerna jag köppte. allt är strechtyg, förutom det vita, så får se hur det går att få till fint. skall göra väggar och tak vitt och så allt annat i brum/vinrött respektive mörkblått/jlusblått så grunden gär att använda till bägge men variation finns

dara
0

jo… men jag kan tycka det är lite tråkigt att alltid hålla sig till dessa sheman… Skäms

men i slutänden brukar det bli bra

Okay
0

#8 vad härligt :D

okej tack :D